A disk read error ocurred

Status
Niet open voor verdere reacties.
thnx! heb inmiddels toegang tot m'n harde schijf via hirensboot en kan dingen overzetten naar een externe harde schijf..... maar om de een of andere reden heb ik geen toegang tot mijn documenten, mijn afbeeldingen, mijn video's etc. wel gewoon tot mijn bureaublad, eigenlijk de hele C schijf behalve mijn documenten, die nou net het belangrijkst zijn om op te slaan :/

krijg deze error:

E:\documents and Settings refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer, or on a network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the internet or your network (ben trouwens niet verbonden met het internet), and then try again. If it still cannot be located, the information might have been moved to a different location.

Via AVG rescue disk (zit ook een file manager in) kan ik wel gewoon bij die bestanden
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zijn die afgeschermd wegens mogelijk persoonlijke bestanden. Kan je met die AVG disk je bestanden niet op de externe harddisk zetten?
 
Min of meer, avg rescue disk kan bestanden overzetten naar de usb stick waar de avg disk op staat (boot vanaf usb, kan niet via ext. Harde schijf booten) die stick is 4GB, het gaat hier om >120GB dus dat wordt dan veel werk :eek:
 
En als je nou van die externe harde schijf een opstartbare harde schijf met avg recovery maakt?
 
Uhm... Nou kijk het zit zo: als je AVG rescue disk downloadt, zit daar een setup.exe bij, als je die opent kun je een schijf kiezen. Vervolgens installeert 'ie AVG rescue op die schijf en kun je ermee opstarten. Het probleem is dat je bij die setup.exe alleen kunt kiezen voor verwisselbare schijven (usb sticks dus) en niet voor externe harde schijven. Want die leest m'n PC als een harde schijfstation (weet niet of dat zo hoort)

Heb eventueel een plan B voor plan B :)p) ; een sata>usb dock kopen om met een andere pc alles over te zetten?
 
Je kan ook denk ik de interne harde schijf met de te kopiëren bestanden in een computer stoppen die nog plek en een sata kabel over heeft, en daar dus die externe harde schijf op aansluiten en alles kopiëren. Risico is wel dat je dan nog steeds niet bij de bestanden kan, maar dat weet ik niet. Dan hopen we van wel.
 
Inderdaad, heb ik al geprobeerd op een andere pc, maar die had helaas geen sata aansluitingen. :(
Ik neem aan dat ik met zo'n dock hetzelfde risico neem?

En om nog even terug te komen op de windows installatie; kan ik dus niet windows 7 home premium installeren, terwijl ik nu ultimate heb. Want ik heb alleen een home premium dvd :(
 
Dat weet ik niet, je zou het kunnen proberen.
Je kan in elk geval wel Windows 7 Ultimate downloaden, wat (blijkbaar) volkomen legaal is, tenzij je Windows ermee installeerd met een crack. Maar goed, dat is niet je bedoeling, dus je mag Windows van bijv. de Piratebay afplukken.
 
ik weet m'n code niet, hij zat vooraf geinstalleerd. Had in configuratiescherm moeten kijken. Als het zover is, probeer ik home premium wel gewoon, ik vertrouw die cracks/activators niet echt, zou makkelijk een vorus in kunnen zitten. Ik kan de harde schijf nog uitlezen. Staat m'n code nergens geschreven in c:/windows ofzo? :confused:
 
Sorry, dat bedoelde ik niet echt; ik bedoel dat het downloaden legaal is.
Maar goed, probeer eerst maar eens te herstellen met de Windows home cd, en daarna kijken we pas verder naar een eventuele download.
 
Dan ga ik morgen maar een dock halen, lijkt mij het veiligst, snelst en handigst. En het is zo een beetje de enige mogelijkheid. De pc is trouwens tweedehands, heb de vorige eigenaar een mailtje gestuurd of hij de productcode nog weet, misschien met een beetje geluk kan ik zo nog de code te pakken zien te krijgen.

Hou jullie op de hoogte, bedankt trouwens voor de hulp tot nu toe! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dat je niet in de map documents en settings komt, komt omdat windows niet is geladen en dus ook je account en profiel niet is geactiveerd.
Ik heb even aangenomen dat je data etc. op een aparte partitie stonden.
 
Aparte partitie? Alles staat op C:// ik heb geen partities :confused: en als ik hem uitlees met een dock, kan ik er dan ook niet bij?
 
heb inmiddels een dock, kan er de schijf mee uitlezen (ook mijn documenten :D ) dus het back-up'en komt goed. Nu zit ik nog met het windows probleem :( wat moet ik doen?
 
Heb een windows 7 ultimate disk! Maar krijg nu de melding dat isapnp.sys mist als ik wil opstarten vanaf de dvd :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan