a-record maken in dns

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over het maken van een a-record. Heb namelijk het volgende probleem. Ik heb bij een klant een windows server 2003 staan en wat werkstations. Nu kunnen ze op elke website behalve die van hun zelf. Nu ben ik er al achter wat het probleem is: de naamgeving van het active directory domein is hetzelfde als het internet domein... lekker handig.

Ook de oplossing al gevonden: een a-record maken in de dns met de naam www en dan vervolgens het ip opgeven van de website.
Alleen ik krijg dit niet voor elkaar :confused: ik dacht voordat ik naar de klant ga eerst ff proberen op het werk op de eigen server, maar lukt dus niet. Heb een a-record gemaakt met de naam www en het ip-adres gegeven van nu.nl, ik ga vervolgens met een client naar internet explorer tik www.mijnbedrijfsnaam.nl in en ik krijg een wit scherm :confused:

Iemand een idee wat ik fout doe?

Groetjes Ramsy

Je moet even achterhalen welk ip-adres die webserver echt heeft.
a. Is dat een intern adres (192.168.x.x of 10.x.x.x etc.) dan moet dát ip-adres worden aangegeven als a-record
b. Is dat een extern adres (oftewel de webserver wordt niet gehost op het lokale netwerk maar extern) dan moet dát ip-adres worden aangegeven als a-record.

'Zomaar' een ip-adres van een (andere) webserver als a-record aan te geven is geen goed idee. Zoek op Google naar de woorden "host headers" voor een uitleg waarom http://www.nu.nl en http://www.mijndomein.nl niet hetzelfde is, ook al zijn www.nu.nl en www.mijndomein.nl in de DNS als ip-adres gelijk aan elkaar.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Het gaat om een extern adres. Ik had het adres gepingt en dat ip-adres gebruikt. Maar er zitten dus meerdere sites onder zo'n nummer.. Dat wist ik niet :o

De site is weer bij een ander bedrijf gemaakt en gehost, dus ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen met dat bedrijf.

Ik denk dat ik er nu wel uit ga komen dus ik zet m'n bericht maar op opgelost.

Hartstikke bedankt!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan