aan welke tabel toevoegen

HankMegens

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Ik heb diverse tabellen. Tagenda, waarin een nieuw item wordt aangemaakt. Welke gekoppeld is aan Tagendeonderdeel, waar het type agendapunt wordt geslecteerd, en een Tfrequentie waarmee je kan kiezen of het weekleijks, maandelijks, dan wel uniek is. Ik heb de frequentie gekoppeld aan het agendaonderdeel, en niet aan de agenda zelf. Dit lijkt me logischer. Echter door mijn formulier te baseren op een query waarin bovenstaande tabellen zijn gekoppeld kan ik niks toevoegen, vanwege JOINS in de query.
Hoe los ik dit op? Toch de frenquentie aan het agendaitem in Tagenda koppelen of anders?

Bijlagen

Ik zal er zo even naar kijken, maar als ik je verhaal zo lees, dan heb ik op voorhand al een paar bedenkingen. In beginsel hebben een hoofdformulier en een subformulier een eigen bron (tabel, query) dus ik snap je laatste vraag niet helemaal. Ik maak regelmatig formulieren op basis van queries met meerdere tabellen, dus an sich moet dat gewoon kunnen werken. Maar er zijn een aantal voorwaarden waaraan je je moet houden, en dat heb je vermoedelijk niet gedaan. Nogmaals: ik kijk er zo nog naar!

Terug
Bovenaan Onderaan