Aanhef in etiketten erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnie

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Ik heb in word etiketten gemaakt met
naam, voornaam, adres, postcode en plaats.
De adressen heb ik geimporteerd vanuit outlook

Nu moet ik de aanhef erbij krijgen.
Bijv. meneer jansen.

Mijn vraag is: Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt

Groet

't Makkelijkst in Excel met een formule

als(celX="De heer";"heer";"mevrouw")

Moet ik deze in het adressenbestand zetten? Want ik heb al wel de adressen geimporteerd en eiketten gemaakt.
Maar hoef aleen maar de aanhef er bij te voegen.

gr

De structuur is mij niet duidelijk

Hoi,

Wat bedoel je met 'geïmporteerd': samengevoegd naar etiketten vanuit Outlook d.m.v. menu Extra > Afdruk samenvoegen?
De enige optie die je hebt voor het genereren wat je wilt is dan gebruik maken van het veld 'geslacht' in Outlook.

De samenvoegcode in Word wordt dan iets van:

{ IF { MERGEFIELD Bijnaam }="" "{IF { MERGEFIELD Geslacht) = "Mannelijk" "De heer " ""}{ IF { MERGEFIELD Geslacht) = "Vrouwelijk" "Mevrouw " ""{IF { MERGEFIELD Geslacht) = "Niet opgegeven" "De heer / Mevrouw" "" }{ MERGEFIELD Voornaam \f" " \* MERGEFORMAT }{ MERGEFIELD Middelste_naam \*Lower \f" " \* MERGEFORMAT }{ MERGEFIELD Achternaam \f" " \* MERGEFORMAT } " "{ MERGEFIELD "Bijnaam"}{ IF { MERGEFIELD Middelste_naam <> "" "{ MERGEFIELD Middelste_naam \* Lower \f" " \* MERGEFORMAT} " ""}{ MERGEFIELD "Achternaam" }" }{ IF { MERGEFIELD Bedrijf }<> "" "
{ MERGEFIELD "Bedrijf"}" "" }
{ MERGEFIELD "Adres_voor_adressenlijst"}

Laatst bewerkt:
Moet ik deze in het adressenbestand zetten? Want ik heb al wel de adressen geimporteerd en eiketten gemaakt.
Maar hoef aleen maar de aanhef er bij te voegen.

Als je bedoelt dat je ze al hebt afgedrukt dan wordt het pennen. En als je het etiketten-document al hebt gemaakt, Word is meedogenloos, gewoon opnieuw beginnen.

De meest eenvoudige methode is om in Outlook in het 'titel' veld de aanhef te zetten, en dit dan op te nemen bij het opmaken van de etiketten.

Zelf zou ik daar niet aan beginnen. Ze weten vast zelf wel of ze mejuffrouw, jongeheer, heer, mevrouw, of familie zijn.

ook een vraagje

Hallo.
het is mij nu al iets duidelijker, maar ik wil dit ook graag weten.
daarom heb ik ook nog een vraagje.
als je een mailtje gaat sturen naar meerder personen tegelijk, kun je dan in de aanhef de naam automatisch veranderen naar degene naar wie je het toe stuurt?
en zou de aanhef erin zetten wat uitgebreider kunnen worden uitgelegd?

alvast bedankt!

Patrick,

Het lijkt me dat je hier een eigen vraag van had moeten maken, je kaapt nu de vraag van iemand anders.

Ik zal toch een antwoord proberen te geven,

In Word noch in Outlook kun je een gepersonaliseerde nieuwsbrief maken. Daar heb je andere programma's voor nodig. Misschien is het mogelijk vanuit Excel, maar dat ligt buiten mijn scoop. De combinatie Excel met Outlook gebruik ik niet.

De voorwaardelijke aanhef plaatsen in een afdrukbestand heeft Ommeren al beschreven, je moet wat kennis hebben van, cq ervaring hebben met, programmeren in Word om dit uit te voeren. Die techniek hier verder uitleggen vind ik niet zinvol, en ook te uitgebreid om hier uit te leggen.
Dan wordt het een mini-cursus programmeren binnen Word en daar ben ik in elk geval niet toe bereid. Voert mijns inziens te ver voor helpmij.

Als een ander dat wel wil doen, prima, geen bezwaar, maar ik doe het niet.

Desondanks, succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan