OkashiChan
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 dec 2009
Hoi 
Ik ben al wat de kat uit de boom aan het kijken want zou graag deze zomer een nieuw systeem kopen. Of het een laptop wordt, en een desktop, weet ik nog niet. Ik weet dat een desktop het beste is, maar het is natuurlijk niet zo handig sleuren op de trein (a) (waarmee ik bedoel: ik zou een systeem nodig hebben in mijn studentenstad, en één thuis).
Nu zit het hem zo dat Windows 8 niet compatibel is met de programma's die op mijn laptop moeten lopen: CAD. En ik wil ook geen Mac, want dan moet je Windows alsnog aankopen (of op z'n minst installeren
), omdat nog niet alle programma's voor Mac uit zijn.
De vereisten zijn (en ik doe graag aan multitasken):
Illustrator ga ik ook gebruiken, maar enkel de meest simpele basisfuncties.
Ik zou dan gaan met
windows 7 64bit
quad-core, i5 of i7 of gelijkaardig
8GB RAM
1 GB videogeheugen
of windows32bit (al ben ik als computernoob dus niet goed mee waarom je voor het ene of voor het andere zou kiezen?)
en voor de rest... weet ik niet genoeg van laptops, desktops, en welke videokaarten en consoorten er nu al bestaan...
Als ik iets koop zou ik naast de 2j fabrieksgarantie ook graag de mogelijkheid hebben om nog zeker een jaar, of twee, garantie bij te kopen achteraf. 500GB is eigenlijk genoeg geheugen. Ik heb gehoord dat een SSD beter is dan een 'gewone' harde schijf, maar er stond wel bij dat als je schijf dan crasht je je bestanden niet meer kan recuperen, wat dan weer wel gaat met een 'gewone'? *verward*
Momenteel werk ik nog met een Dell laptop, Studio 1558, ik ben de laptop vrij beu (nu, vooral het feit dat hij blijft crashen), en Dell eigenlijk ook... (omdat ze ondanks dat ik mijn laptop al twee keer heb binnen gegeven het probleem niet oplossen). Maar het is natuurlijk ook gewoon wat pech hebben, dat niet noodzakelijk aan het merk ligt :/ Waarschijnlijk had ik ook gewoon geen i7 in een laptop moeten willen, want de vorige problemen die ik had lagen aan het feit dat er vanalles en nog wat doorgebrand was, ondanks dat ik voor 'zwaarder werk' wel altijd een koeler gebruik.
Iemand suggesties? Het mag zoveel kosten als het moet, maar ik ben niet meteen voor overkill, want buiten schoolwerk ben ik geen veeleisende gebruiker (geen games,...)

Ik ben al wat de kat uit de boom aan het kijken want zou graag deze zomer een nieuw systeem kopen. Of het een laptop wordt, en een desktop, weet ik nog niet. Ik weet dat een desktop het beste is, maar het is natuurlijk niet zo handig sleuren op de trein (a) (waarmee ik bedoel: ik zou een systeem nodig hebben in mijn studentenstad, en één thuis).
Nu zit het hem zo dat Windows 8 niet compatibel is met de programma's die op mijn laptop moeten lopen: CAD. En ik wil ook geen Mac, want dan moet je Windows alsnog aankopen (of op z'n minst installeren

De vereisten zijn (en ik doe graag aan multitasken):
Photoshop:
Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 processor
Microsoft® Windows® XP with Service Pack 3 or Windows 7 with Service Pack 1. Adobe® Creative Suite® 5.5 and CS6 applications also support Windows 8. Refer to the CS6 FAQ for more information about Windows 8 support.*
1GB of RAM
1GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
1024x768 display (1280x800 recommended) with 16-bit color and 256MB (512MB recommended) of VRAM
OpenGL 2.0–capable system
DVD-ROM drive
Illustrator ga ik ook gebruiken, maar enkel de meest simpele basisfuncties.
AutoCAD (op 64bit):
Microsoft Windows 7 Enterprise, Ultimate, Professional, or Home Premium (compare Windows 7 versions) or Microsoft Windows XP Professional (SP2 or later)
AMD Athlon 64 with SSE2 technology, AMD Opteron® processor with SSE2 technology, Intel® Xeon® processor with Intel EM64T support and SSE2 technology, or Intel Pentium 4 with Intel EM64T support and SSE2 technology
2 GB RAM (4 GB recommended)
6 GB free space for installation
1,024 x 768 display resolution with true color (1,600 x 1,050 with true color recommended)
Internet Explorer 7.0 or later
Install from download or DVD
additional for 3D-modeling:
Pentium 4 or Athlon processor, 3 GHz or greater or Intel or AMD dual-core processor, 2 GHz or greater
4 GB RAM or more
6 GB hard disk space available in addition to free space required for installation
1,280 x 1,024 true color video display adapter 128 MB or greater, Pixel Shader 3.0 or greater, Microsoft® Direct3D®-capable workstation-class graphics card
3DsMax:
For general animation and rendering (typically fewer than 1,000 objects or 100,000 polygons):
Intel® 64 or AMD64 processor with SSE2 technology
4 GB RAM (8 GB recommended)
4 GB swap space (8 GB recommended)
3 GB free hard drive space
Direct3D 10 technology, Direct3D 9, or OpenGL-capable graphics card
512 MB or higher video card memory (1 GB or higher recommended)
Three-button mouse with mouse driver software
DVD-ROM drive
Internet connection for web downloads and Autodesk Subscription-aware access
For large scenes and complex data sets (typically more than 1,000 objects or 100,000 polygons):
Intel 64 or AMD64 processor with SSE2 technology
8 GB RAM
8 GB swap space
3 GB free hard drive space
Direct3D 10, Direct3D 9, or OpenGL-capable graphics card
1 GB or higher video card memory
Three-button mouse with mouse driver software
DVD-ROM drive
Internet connection for web downloads and Autodesk Subscription-aware access
Ik zou dan gaan met
windows 7 64bit
quad-core, i5 of i7 of gelijkaardig
8GB RAM
1 GB videogeheugen
of windows32bit (al ben ik als computernoob dus niet goed mee waarom je voor het ene of voor het andere zou kiezen?)
en voor de rest... weet ik niet genoeg van laptops, desktops, en welke videokaarten en consoorten er nu al bestaan...
Als ik iets koop zou ik naast de 2j fabrieksgarantie ook graag de mogelijkheid hebben om nog zeker een jaar, of twee, garantie bij te kopen achteraf. 500GB is eigenlijk genoeg geheugen. Ik heb gehoord dat een SSD beter is dan een 'gewone' harde schijf, maar er stond wel bij dat als je schijf dan crasht je je bestanden niet meer kan recuperen, wat dan weer wel gaat met een 'gewone'? *verward*
Momenteel werk ik nog met een Dell laptop, Studio 1558, ik ben de laptop vrij beu (nu, vooral het feit dat hij blijft crashen), en Dell eigenlijk ook... (omdat ze ondanks dat ik mijn laptop al twee keer heb binnen gegeven het probleem niet oplossen). Maar het is natuurlijk ook gewoon wat pech hebben, dat niet noodzakelijk aan het merk ligt :/ Waarschijnlijk had ik ook gewoon geen i7 in een laptop moeten willen, want de vorige problemen die ik had lagen aan het feit dat er vanalles en nog wat doorgebrand was, ondanks dat ik voor 'zwaarder werk' wel altijd een koeler gebruik.
Iemand suggesties? Het mag zoveel kosten als het moet, maar ik ben niet meteen voor overkill, want buiten schoolwerk ben ik geen veeleisende gebruiker (geen games,...)