Aanpassing in website lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JH84

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2001
Berichten
378
Hallo,

Ik ben bezig (een poging tot) met het maken van een site.
Nu ben ik al een eindje gekomen maar nu loop ik toch vast.

Ik zou graag de rechter kolom; "search" "archives" en Categories" willen verplaatsen naar links maar wat ik ook probeer, het lukt me maar niet. Het liefst zou ik hem gecentreerd hebben tussen de linker kolom en de rechter zijde.

Kan iemand aangeven wat ik moet doen om het toch voor elkaar te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'tussen de linker kolom en de rechterzijde'.
Als je de float: right bij #sidebar verandert in float: left, dan komt hij (in Firefox) netjes tegen #blog aan te staan.

Als #sidebar helemaal naar links moet, dat moet je #sidebar naar left floaten en #blog naar rechts.

Maar ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelt, en er zitten fouten in je code die je hele lay-out kunnen verstoren, dus ik zou die eerst even repareren.
Op http://validator.w3.org/ kun je je html controleren op 'n serie fouten, en op
http://validator.w3.org/ je css (die is trouwens foutloos).

In je <head> staat een <br>. Daardoor wordt, in ieder geval in Firefox, daar een <body> ingevoegd, omdat ogenschijnlijk de body daar begint. Daardoor staat er dus 'n <body> in je <head>, en 'n lichaam in je hoofd, daar word je niet echt gezond van :)
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de <br/> weg gehaald maar nu staat de site helemaal strak tegen de bovenkant aan. Hoe krijg ik die dan een beetje naar beneden?

Wat ik eigenlijk bedoeld is dat ik de rechter kolom graag een beetje naar rechts zou willen. Dus zodat hij niet strak tegen de rechter zijde komt maar b.v. 2 of 3 cm naar links. Maar dan ook weer niet strak tegen de linker zijde aan.

Met float left of right lukt me dat inderdaad wel maar ik zou graag de tussenweg daarin willen.

Snap je?
 
maar nu staat de site helemaal strak tegen de bovenkant aan. Hoe krijg ik die dan een beetje naar beneden?
in je css zoiets:
Code:
body
{
   margin-top: 25px;
}
Met float left of right lukt me dat inderdaad wel maar ik zou graag de tussenweg daarin willen.
margin-left en margin-right zouden moeten werken. Dus, float-left, en een margin-left.

:thumb:
 
Met float left of right lukt me dat inderdaad wel maar ik zou graag de tussenweg daarin willen.

margin-left en margin-right zouden moeten werken. Dus, float-left, en een margin-left.

Wat bedoel je daar precies mee float-left, en een margin-left ? :confused:

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
 
Code:
{
   float: left;
   margin-left: 20px;
}

Nu wordt het element naar links gefloat, maar krijgt links een marge van 20 px. Dus het staat niet helemaal tegen z'n buurvrouw aan.
Hetzelfde kan uiteraard met floaten naar rechts en 'n margin-right.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan