• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassing op eerdere vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rescue

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2020
Berichten
40
Goedemorgen,

Een poosje geleden heb ik een vraag gesteld en deze is naar volle tevredenheid beantwoord. Echter heb ik iets over het hoofd gezien in de werking..

In het bijgevoegde bestandje worden bepaalde gegevens voor het leegmaken van de factuur doorgezet naar een ander tabblad (factuur overzicht). Zoals gezegd werkt dit (bijna) perfect.
Ik had over het hoofd gezien dat er maar 1 factuur regel wordt doorgezet. Ik vroeg me af of het mogelijk is om alle ingevulde regels in de factuur door te zetten naar het andere tabblad.

Heb zelf al even met de VBA code zitten prutsen maar krijg geen resultaat. Maar dat ligt meer aan mijn onbekendheid met VBA.

Wie kan mij helpen?

Groet R.
 

Bijlagen

  • Boekhouden (1).xlsm
    58,5 KB · Weergaven: 44
Waarom is kolom D in 'Facturen overzicht' leeg? Dat is niet handig. Zo zou het kunnen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  ar = Cells(9, 1).Resize(32, 8)
  ReDim ar1(9, 0)
  For j = 10 To UBound(ar)
    If ar(j, 1) <> "" Then
      ar1(0, t) = ar(1, 2)
      ar1(1, t) = Format(ar(3, 2), "mm-dd-yyyy")
      ar1(2, t) = ar(1, 4)
      ar1(3, t) = ""
      ar1(4, t) = ar(j, 2)
      ar1(5, t) = ar(j, 3)
      ar1(6, t) = ar(j, 4)
      ar1(7, t) = ar(j, 6)
      ar1(8, t) = ar(j, 7)
      ar1(9, t) = ar(j, 8)
      t = t + 1
      ReDim Preserve ar1(9, t)
    End If
  Next j
  If t Then Sheets("Facturen overzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(t, 10) = Application.Transpose(ar1)
End Sub
 
Ik heb al een keer verwezen naar deze link: https://youtu.be/99xVbVMABJ0 Deze meneer bouwt een factuur systeem op vanaf nul. Hierbij gebruikt hij een apart tabblad om meerdere regels weg te schrijven naar een apart tabblad. Misschien dat je hier iets van inspiratie vandaan kan halen. Er zit wel een stukje VBA in verwerkt.
 
Hallo,

Allereerst bedankt voor de reacties. Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om er mee bezig te gaan. Misschien brutaal, maar is het ook mogelijk om de bestaande code aan te passen? Het oorspronkelijke bestand is inmiddels al behoorlijk ver gevorderd (wat mij best veel zoek werk op internetheeft gekost).

Hoor het graag desgewenst kan ik het huidige bestand ook plaatsen.

Groet, R.
 
Lijkt mij een onnozele vraag. Je krijgt wat aangereikt, bent te beroerd om het te testen en er moet wat aangepast worden zonder te vermelden wat. Lekker bezig. Ik denk je het doel van dit forum niet helemaal begrijpt. Bekijk de link in #3, en ja daar moet je even voor gaan zitten, en pas het toe.
 
Dag,

Ik moet zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over de felheid van je reactie. Ik was namelijk in de veronderstelling dat mijn eerste vraag niet heel onduidelijk was.

Excuus als ik iemand voor het hoofd heb gestoten. Blijkbaar begrijp ik de werkwijze van dit forum inderdaad niet.

Eerlijk gezegd had ik gehoopt op een “makkelijke” oplossing, een suggestie hoe ik mijn huidige code kan aanpassen.

Het zij zo.

Groet R
 
Hallo,

Allereerst bedankt voor de reacties. Ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om er mee bezig te gaan. Misschien brutaal, maar is het ook mogelijk om de bestaande code aan te passen? Het oorspronkelijke bestand is inmiddels al behoorlijk ver gevorderd (wat mij best veel zoek werk op internetheeft gekost).

Hoor het graag desgewenst kan ik het huidige bestand ook plaatsen.

Groet, R.

Volgens mij biedt deze meneer ook het bestand aan als download file...
 
Ben nu niet helemaal zeker meer hoe te reageren op de laatste reactie.

Hulpvaardig of cynisch, geen idee

Groet, R.
 
Dat is het nadeel van de communicatie via een beeldscherm: Je ziet niet het gezicht er bij van de persoon die het "zegt". Mijn intentie van het bericht was puur om je te helpen in de juiste richting. Net als ieder ander lid op dit forum. De leden proberen de vragensteller op zijn of manier een zetje in de juiste richting te geven. Hoe meer mensen reageren hoe meer verschillende inzichten je krijgt en hier kan je het beste uit halen.

Ik ben namelijk geen VBA expert als sommige andere mensen hier, alleen in mijn zoektocht naar bepaalde excel onderdelen ben ik deze tutorial tegengekomen. Eentje waarvan ik zoiets had: "Dit is verrot handige excel oplossing van een factuur template voor mensen die beginnen of niet heel veel geld willen uitgeven aan administratiesoftware". Dit aangezien administratiesoftware een flinke investering kan zijn voor een zzp-er of een zeer kleine ondernemer.

Mijn idee was dat je een inspiratie kan halen uit een werkend exemplaar en deze kan gebruiken voor jouw bestand of dit bestand voldoet dusdanig aan jouw eisen dat je deze kan gebruiken voor jouw facturatiebestand. Mocht je er voor kiezen om door te gaan met jouw bestand en een deel van de code te gebruiken voor jouw bestand dan heb je altijd een werkend bestand als naslagwerk. Het jouw keuze of je iets met deze link doet.
 
Goedemorgen M@rcel,

Bedankt voor je wijze woorden. Het is inderdaad lastig om de toon van de woorden van een scherm te lezen.
Misschien kwam ik ondankbaar over doordat ik een makkelijke weg koos en nog niet met de aangedragen opties bezig was geweest.

Dat ga ik dus maar even doen.

Groet R.
 
Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik de voorgestelde code verwerkt in mijn bestandje. Het werkt inderdaad. Weliswaar nog niet helemaal zoals ik het zou willen. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het een en ander te combineren, vraag me ook af of dit wel wil.

Het opslaan van meerdere regels werkt, al lukt het mij nog niet om deze uit te breiden naar meer regels, wie kan mij zeggen welke regel ik moet aanpassen? Verder zou ik nog graag het automatisch factuurnummer nog werkend hebben en het opslaan met bestandsnaam. Mijn eerste code deed dit wel. Zoals ik zei, moet nog proberen om de code's te combineren.

In de bijlage het bestand zoals hij nu is geworden, wellicht is er iemand die mij verder kan helpen?

Groet R.
 

Bijlagen

  • Boekhouden test.xlsm
    313,1 KB · Weergaven: 41
zo ?
 

Bijlagen

  • Boekhouden test.xlsm
    325,7 KB · Weergaven: 32
ik zag een foutje, de waarden worden weggeschreven als tekst
 

Bijlagen

  • Boekhouden test.xlsm
    326,4 KB · Weergaven: 38
Goedemorgen Cow18,

Bedankt voor je reactie, ja dit is wat ik voor ogen had. Heb nog wel een vraag/wens, is het ook mogelijk om tijdens het opslaan er een pdf van de factuur te maken? En deze dan op te slaan in een aparte map?

Groet R.
 
zo
 

Bijlagen

  • Boekhouden test.xlsm
    324,9 KB · Weergaven: 42
Dag Cow18,

Jep dit is wat ik graag wilde. Nu nog lay-out fine tunen.

Thanks!
 
Nog 1 vraag, de button "Opslaan", deze moet toch alle acties in 1 keer uitvoeren? Of begrijp ik de code verkeerd?
Mocht dat het geval zijn, bij mij voert hij niet alles uit namelijk. De afzonderlijke buttons wel.
 
aangepast.
Nog even kijken naar D10 en D11, die enorm geneste als vervangen door een simpele vert.zoeken.
Je kan de volgende cellen op gelijkaardige manier aanpassen.
 

Bijlagen

  • Boekhouden test (1).xlsm
    328 KB · Weergaven: 39
Bedankt. volgens mij ben ik er zo. Vond zelf de geneste formules al een hele klus inderdaad. Maar was al trots op mezelf dat het werkte...:D
Ben niet zo bekend met vert.zoeken. Ik ga de rest ook even proberen aan te passen.

Nogmaals bedankt!

Groet R.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan