Aanroepen Koppelingsbeheer Via een Knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oblivianx

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Beste Forumleden,

Ik heb een Runtime versie van mijn Access applicatie gedistribueerd (Front-en & Back-end), waarbij de server back-end soms geüpdate wordt. Wanneer dit gebeurt dan krijgt de gebruiker de melding dat hij de back-end dus niet kan vinden. Dit is normaal gesproken op te lossen met het koppelingsbeheer, maar ik heb een aantal functies in mijn front-end uitgeschakeld, waarbij de gebruikers alleen via de user interface kunnen werken.

Ik zou voor het gemak willen dat de gebruikers zelf de koppeling kunnen bijwerken via bijv. een knop, zonder dat ik weer een gekoppelde versie moet gaan distribueren. Nu heb ik een aantal voorbeelden gezien waarbij er heel wat code en VBA kennis van te pas komt, maar mijn vraag is als het mogelijk is om simpel weg de koppelingsbeheer functie van Access zelf aan te roepen via een simpele VBA functie en zo ja hoe.

Met vriendelijke groet,

OblivianX.

Laatst bewerkt:
Je kan koppelingsbeheer aanroepen als volgt:

Function OpenenEnSnel()
On Error GoTo OpenenEnSnel_Err

DoCmd.RunCommand acCmdLinkedTableManager

OpenenEnSnel_Exit:
Exit Function

OpenenEnSnel_Err:
MsgBox Error$
Resume OpenenEnSnel_Exit

End Function

Alleen......slik..........zit volgens mij in de runtime geen koppelingsbeheer!:mad:

Succes,

Joop

Beste Joep Meloen,

Bedankt. Ik krijg alleen de volgende foutmelding als ik de functie wil aanroepen achter een knop met OpenenEnSnel() in de gebeurtenis bij klikken.

Kan de Macro OpenenEnSnel() niet vinden.

Maar "DoCmd.RunCommand acCmdLinkedTableManager" is in iedergeval de juiste commando, hartstikke bedankt.

Ja klopt, in de runtime versie zit er ook een koppelingsbeheer, maar ik heb in de opstart opties van Access heel wat niet laten weergeven en de shift-open functie uitgeschakeld in de werkomgeving van de front-end. En ik wil de gebruikers zo min mogelijk handelingen laten verrichten qua gebruiksgemak en omslachtigheid.

Met vriendelijke groet,

OblivianX.

Public...........

probeers anders eens:

Public Function OpenenEnSnel()

blablabla
blablabla

End function

Succes!

Joop

Ja sorry,

Mijn fout, was vergeten een "=" voor "OpenenEnSnel()" te zetten.

Nogmaals hartstikke Bedankt !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan