Aanschaf (budget) laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clashback

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, die vooral gebruikt zal worden voor simpele dingen als internet, Word, mail, muziek luisteren, afentoe een filmpje kijken, e.d. Hoewel het ook mogelijk moet zijn om af en toe een PSD of InDesign bestand te bewerken of te laten zien. Overigens zal ik de laptop niet intensief nodig hebben voor Photoshop of InDesign. Daar heb ik een desktop voor. Wel zal ik 'm regelmatig mee op pad nemen. Dus enigszins stevig en/of betrouwbaar zou fijn zijn.

Budget is vrij laag, rond de 400 euro. Dus ik kan me voorstellen dat ik hier en daar concessies moet doen. Ik zag de HP G7-2272 op hardware.info voor 399,-. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Is het dat ook? Of is er wellicht wat beters/stevigers/handzamers voor die prijsklasse te vinden? Een kleiner scherm (minimaal 15,4") is overigens een concessie waar ik geen enkele moeite mee zou hebben...

Bij voorbaat dank voor tips!

Als je de laptop vaak mee op pad neemt zal ik toch voor een 15 inch gaan. Verder is deze laptop voor wat jij wil gaan doen prima maar verwacht er ook niet te veel van

HP is een slecht merk... Met een kijk op de toekomst zal je het beste voor deze kunnen gaan: Klikkerdeklik! Hij is iets boven je budget maar zeker de moeite waard. Anders krijg je een Pentium processor, en die zijn binnen een jaar verouderd: Klikkerdeklik! Als je de komende drie jaar snelle prestaties wilt houden met de nieuwste software, kun je het beste voor die eerste gaan. Computers verouderen snel. Stevige laptops (aluminium) heb je niet in deze prijsklasse. Daarvoor moet je naar zoiets kijken: Klikkerdeklik! ASUS laptops zijn een stuk sterker. Die AMD is vergelijkbaar met een sterke Intel Core i5. Helaas is deze laptop ver boven jouw budget. Ik heb zelf ook een ASUS laptop die gedeeltelijk van aluminium is en die is erg stevig.

Nog vragen? Vraag maar raak:D!

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Wat betreft die Toshiba Satellite C850-1FW, is zijn iets mindere broertje dan ook okee? De Toshiba Satellite C850-1C1. Het scheelt maar een paar tientjes. Volgens mee schelen ze alleen 0,2GHz klokfrequentie en 4 ipv 6 gb RAM.

Maar andere andere kant kan ik voor die paar tientjes meer ook voor die ASUS gaan... Uiteindelijk gaat het ook maar weer over een paar tientjes. Moeilijk moeilijk!
Maar goed, die HP is dus in ieder geval niet de juiste keuze, da's wel duidelijk. Kan ik in ieder geval iets van het lijstje schrappen...

Die C850-1C1 heeft een iets minder goede Intel Core i3, dat klopt. Het scheelt 10 euro tussen de 2 Toshiba's. Die C850-1FW heeft anders wel 6GB RAM. Dat is toch wel een groot voordeel. Ik heb zelf 4GB RAM en merk dat dat ook 'kielekiele' is voor de dingen die ik doe. Als ik jou was, zal ik toch voor de ASUS gaan omdat die erg stevig en betrouwbaar is.

Nog een laatste vraagje: ik kwam toevallig ook nog deze Lenovo tegen, die behoorlijk aantrekkelijk geprijsd is (449 bij 4Launch) en interessante specs heeft. Ik meen ergens eens gelezen te hebben dat Lenovo ook een degelijk en betrouwbaar merk is. Zou deze ook passen bij mijn wensen denk je? Zo ja, dan denk ik dat dit 'm gaat worden...

Da's nog eens een goeie. Gloedjenieuwe Intel Core i3 en 4GB RAM. Ik heb zelf goede ervaringen met Lenovo (voorheen IBM). Ik heb hier een namelijk IBM Aptiva staan uit 1998 en die doet het nog erg goed. Ook heb ik een IBM Thinkcentre staan uit 2004 en die doet het ook erg goed. Ik heb er dus goede ervaringen mee. Lenovo is eigenlijk gericht op de zakelijke markt, dus ze moeten wel degelijk zijn. Ik weet zeker dat deze bij jouw wensen past.

Volgens mij is ie ook nog van aluminium ook, als ik de foto goed bekijk. Ook heeft ie een touchscreen en Windows 8.

Ik hoor zelf geen klachten of iets negatiefs over Lenovo.

Top! Dit is inderdaad een goede kandidaat. Op Tweakers raden ze de B590 (met de Core i5) aan als basislaptop in de best buy guide februari 2013.

Alleen is het geen touchscreen volgens mij. Het vinkje op Hardware.info bij touchscreen is denk ik een foutje, want ik lees nergens iets terug over een touchscreen. In ieder geval een goede kandidaat in die prijsklasse!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan