Aanschaf nieuwe pc voor oa COD en FL

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakaaz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hey,

Ik zit even rond te kijken voor een nieuwe pc. Mijn budget is 650 euro.
Nou heb ik bij dell iets samengesteld (inspiron 580) met de volgende processor en videokaart:

Intel core i5 750 (8mb L3 cache, 2,66 overclocked 3,2 GHz)
Ati radeon hd 5450

Ik ga er voornamelijk mee gamen, oa. COD. Verder ook bewerken en opname van muziek in FL met diverse plugins.
Heb er zelf eigenlijk niet heel erg veel verstand van, dus de vraag of deze combinatie goed is, of waar ik beter naar kan kijken.

Als er andere specs belangrijk zijn om even te vermelden, zodat je een goed antwoord kunt geven, vraag gerust, ik keek zelf vooral naar de processor en videokaart...

Groetjes, Kirsten :thumb:

Laatst bewerkt:
Buiten het advies boven mij, kun je ook je budget opgeven en wat je precies met de pc wil. Er zijn hier een aantal personen die goede pc's kunnen samenstellen, waarmee je meer kan. Ook voor het later eventueel upgraden is een zelf samengesteld systeem beter.

Budget - €650
Doel - games goed kunnen spelen zoals COD MW2, beeldbewerking, muziekbewerking
Hoe belangrijk is stilte? - enigszins belangrijk
Assemblage - kan ik niet zelf ;)
Besturingssysteem - Windows 7

Wil graag de intel i5 750, maar mochten er betere opties zijn, dan stel ik me daar volledig voor open!

Dus mochten mensen het hier leuk vinden en tijd hebben om wat samen te stellen: ik ben benieuwd wat er uit komt!
Lijkt me een mooi budget voor een goede pc?

Deze heb ik, een quad core amd Athlon.

Zit over je buget, je kan bespraren op de volgende dingen:
Behuizing (ongeveer 20 euro, aanrader ALS je wilt bespraren)
CPU (niet aan te raden) kleine 15 euro
Moederbord (ook niet aan te raden) kleine 15 euro

Spaar nog even door en zoek een leuke kast uit.

Als je een ander systeem vind gewoon posten en we zeggen er wel wat van

Ja wordt me echt te duur dan, ik moet namelijk ook nog een scherm en alles kopen dusja..
Wat ik me afvroeg.. Hoe kan dit nou zo goedkoop worden gemaakt:
http://azerty.nl/1-1979-282331/tweakers-bbg-basis-system-mei-ju.html
Want slecht ziet het er allemaal niet uit.. Maar geschikt voor mij zal het zeker niet zijn (ivm cache?) of wel?

Op de pc die ik zelf voor 650 had, zat trouwens ook 1tb hdd.. Vond ik wel erg relaxed.

Is het een goed idee om de videokaart van de pc die ik had uitgezocht bij dell (radeon 5450) te vervangen voor een andere, 5670 of geforce oid?

Laatst bewerkt:
- mindere CPU, triple core > quad core
-Micro ATX moederbord, moelijker upgraden en weinig PCI sloten.
-Voeding, B merk en minder watt
-kast, goedkoper
-videokaart, slomer en 512mb ipv 1gb

kan in dat setje wel ene dual of triple in zetten, over een klein uurtje he ik hem aangepast.

Klik

Als nog snel , maar minder toekomst bereid maar met een 500watt voeding zit je nog wel even goed :thumb:

ps ik zit met 5 over je budget en als je voor verzenden kiest meer.

Laatst bewerkt:
Mooi samengesteld!

Enige wat ik me afvroeg.. Ik was in Mycom aan het discussiëren over CPU... Zo'n ventje vertelde mij dat GHz tegenwoordig niet meer het belangrijkste is om naar te kijken, maar voornamelijk de cache? Ik weet hier zelf niks vanaf, is dit echt van belang? Ik had zelf een processor met L3 8Mb cache om die reden uitgezocht, processor die je hebt geselecteerd is 2MB. Ben op dit gebied (en op wel meer gebieden trouwens...) een leek.
Verder; zie dat je 32bit bestuursysteem hebt geselecteerd, waarom geen 64bit? Scheelt dit erg veel in prijs en snelheid?

En de prijs is perfect hoor, die 5 euro maakt echt niks uit haha ;)
Ben erg blij met je hulp trouwens! Bedankt daarvoor :)

Dat lijkt me dat dat 64bit moet zijn aangezien je nu 800MB van je geheugen verprutst...

Ik zit er zelf aan te denken om mijn eigen PC te gaan verkopen, is een complete set.

Systeemkast
Cooler Master Elite 334
Moederbord
Gigabyte P55M-UD2
Processor
Intel i5 750
Geheugen
Team Elite DDR3 1333mhz
Harddisk(s)
Samsung SpinPoint F3 HD103SJ
Videokaart(en)
Sapphire Radeon HD5850
Monitor(en)
BenQ E2200HD ( 22'' full HD )
CD / DVD Drive(s)
Samsung SH-223B
Speakers
Logitech X-530
Muis
Logitech Value Optical mouse
Toetsenbord
Logitech MediaKeyboard 600
Besturingssysteem
Windows XP Home Edition
Voeding
Cooler Master Real Power M700

Er zit dus een systeem bij ( HD5850, i5 750 ) en een 22" Full HD ( 16:9 verhouding ) beeldscherm bij, 5.1 speaker set, toetsenbord en muis.

Ik heb 'm in december gekocht e.d. alleen ik merk nu toch dat ik hem niet volledig gebruik, ik game amper en ik doe ook niet zoveel meer met videobewerking ( waarvoor ik 'm kocht ).

Weet iemand hoeveel zo'n complete set waard is?

Heb voor 5 euro meer die 64bit erbij gedaan.
Iemand die nog weet hoe het zit met dat cache/ghz-gedoe?

@mr skyline Hoort misschien niet helemaal in mijn topic, mits je hem aan mij wou aanbieden en in de buurt woont ;)??

Heb voor 5 euro meer die 64bit erbij gedaan.
Iemand die nog weet hoe het zit met dat cache/ghz-gedoe?

@mr skyline Hoort misschien niet helemaal in mijn topic, mits je hem aan mij wou aanbieden en in de buurt woont ;)??

Ik wou hem inderdaad aan je aanbieden, en gelijk de waarde ervan weten.
Ik woon in Barneveld, is dat in je buurt?

edit: Nieuwegein is ongeveer 40 minuten rijden via de snelweg.

32bit is 5 euro goedkoper, loop vaak ook net iets soepeler met sommige progs bovendien heb je 4gb ram (word dus iets van 3.2gb bruikbaar)

Deze CPU heeft minder cache nodig want het is een dual core, per core heb je dan ongeveer zelfde cache zeker aangezien de i5 ook hyperthreading heeft

32bit is 5 euro goedkoper, loop vaak ook net iets soepeler met sommige progs bovendien heb je 4gb ram (word dus iets van 3.2gb bruikbaar)

Deze CPU heeft minder cache nodig want het is een dual core, per core heb je dan ongeveer zelfde cache zeker aangezien de i5 ook hyperthreading heeft

Hahaha zoals ik al zei, ik ben op veel gebieden een leek :D
@mr skyline, ik heb eigenlijk wel als een soort van eis dat ik windows 7 wil.. Verder prachtig allemaal maarja, ik wacht nog even af wat er hier voorbij komt. Tot nu toe ben ik het meest gecharmeerd van de samenstelling door Generation Kill :)

Hahaha zoals ik al zei, ik ben op veel gebieden een leek :D
@mr skyline, ik heb eigenlijk wel als een soort van eis dat ik windows 7 wil.. Verder prachtig allemaal maarja, ik wacht nog even af wat er hier voorbij komt. Tot nu toe ben ik het meest gecharmeerd van de samenstelling door Generation Kill :)

Het OS wat daar staat klopt niet, moet Windows 7 Ultimate zijn.
Ik kan het er wel leeg voor je opzetten, maar dat zou dan een illegale versie moeten zijn :p

Dat lijkt me dat dat 64bit moet zijn aangezien je nu 800MB van je geheugen verprutst...

dat is dus wel waar, al gezegd.
Ik laat het bij de TS liggen welke OS het wordt.

Voordelen 64 bit:
Hele 4Gb gebruik
meer uitbreiding mogelijk

Nadelen:
5 euro duurder (waarom laten liggen?)
kan soms instabiel zijn met sommige programma's , heb dit zelf +- 10x gehad. Echter ben ik dan wel een veel gebruiker en heb een flink aantal prog's gedraaid

Het OS wat daar staat klopt niet, moet Windows 7 Ultimate zijn.
Ik kan het er wel leeg voor je opzetten, maar dat zou dan een illegale versie moeten zijn :p

Ultimate? Dat is een beetje zinloos, draai hem hier ook, maar Home Premium is niet veel slechter hoor. (Ik heb mijn Ultimate ook via de alternatieve weg)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[257985]=1&product[7517]=1&product[253381]=1&product[262892]=1&product[80156]=1&product[58761]=1&product[232753]=1&product[88545]=1&product[225309]=1&product[235982]=1

Zoiets misschien? Zitten goeie producten in hoor. Quad Core, redelijke gamekaart. 4GB RAM, Asus moederbord.

Maar voor gaming, misschien toch de Phenom X2 550?

Laatst bewerkt:
@Genaration kill: Dus wat raad je uiteindelijk aan, 32bit? Die 5 euro maakt mij natuurlijk echt geen ruk uit, dus als 64 wel bewezen veel beter draait, dan neem ik liever 64. Ik denk dat ik uiteindelijk voor jouw samenstelling ga namelijk, ben er erg over te spreken (en andere mensen die ik het heb laten zien ook :)) Dus alleen nu nog even de keuze voor 32 of 64bit.. Want zelf heb ik er gewoon geen ervaring mee. Veel programma's zal ik niet draaien, gaat voornamelijk om COD, FruityLoops, Paintshop pro. Verder niet veel spannends! Dus daar rekening mee houdend, is 64 niet gewoon geschikt voor mij?

Bedankt allemaal!!

edit; even een hele andere vraag, ik heb thuis draadloos inet, ik weet dus bij goddddd niet hoe ik dat op een desktop voor elkaar moet krijgen straks. Usb ontvanger kopen ofso? Even heel wat anders dus, maargoed.

edit 2; hoeveel usb-ingangen zitten er op dit systeem GK??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan