Aanschaf workstation 2D CAD

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Beste forummers,
Ik wil mn baas zover krijgen dat ik een ander systeem krijg om mee te werken.
Wat hebben we nu:
HP Workstation XW400
proc: Intel Core2 6300
3 GB Ram (ivm 32 bits XP..)
160 GB HDD (WD, type onbekend, maar zeker 5 jaar oud)
Video: ATI Fire GL V3300

Het volledig opstarten van OS en AutoCad duurt nu zo'n 15 minuten ...

Doel: lekker vlot werken met Autocad LT 2012.

Wie kan me helpen met een vlot systeempje, incl W7?
Dacht zelf aan een i7, 16 GB Ram en een 240 GB SSD ...

@bfortbattle
zegt hij toch al :D CAD <---- tekensoftware om gebouwen mee te maken etc

Nvidia heeft net een nieuwe serie Quadro kaarten uitgebracht gebaseerd op de Titan technologie

tsja, budget .. Geen idee wat te noemen, 800 euro??

Hallo Whittey,

Heb een leuke samenstelling voor je gemaakt. Het is wat duurder geworden. Maar dan kan je echt professional aan de slag en gaat het de komende jaren nog wel door. De pc zal supersnel zijn en voldoet aan al jouw eisen.
Een 2TB HD omdat autocad bestanden veel gigabytes kunnen vreten :)

3D AutoCad kan er eventueel ook op met gemak. Zie:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B527252%5D=1&product%5B485532%5D=1&product%5B507886%5D=1&product%5B558959%5D=1&product%5B528463%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B405099%5D=1&product%5B444348%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B7517%5D=1

Als je vragen hebt over de gekozen hardware, dan hoor ik het wel?

Groetjes Sander

Mod edit: Aanpassing weer tenietgedaan. En blijft nu zoals nu is.
Uit de huisregels:
•Moderators en administrators behouden zich het recht voor berichten van gebruikers te verwijderen/aan te passen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De nieuwe quadro kaarten komen binnenkort uit, misschien daar eens naar kijken.
En een intel xeon is ook een goede optie. Goedkoop en snel.

er zit geen windows bij maar die worden tog altijd in grote bundels in gekocht bij bedrijven, er is vast nog wel een licentie over :D

Natuurlijk moet er ook nog Windows op, moet je anders even na vragen bij je baas :)
Neem aan dat het in een netwerk omgeving komt te staan? Dus een Windows 7/8 Pro variant is een must, vanwege het koppelen van een domein naam.
Heb de HD en videokaart gedowngrade (Onder de 1000 euro te houden). Nu zit er een kaart in met 4GB geheugen. Kan je de bestanden zo "Grafisch 2D-3D" groot maken als je wilt. Zie:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B507886%5D=1&product%5B558959%5D=1&product%5B405099%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B559601%5D=1&product%5B558329%5D=1&product%5B555176%5D=1&product%5B485532%5D=1&product%5B452330%5D=1 < Dit keer 2 reepjes van 8. Dat er later nog 2 bij kunnen en 32GB word.

Laatst bewerkt:
@bforbattle
Wanneer ik intel xeon zei bedoelde ik een processor met hyperthreading zoals de intel xeon e3 1230v2. Qua gpu akn je misschien even wachten tot wanneer de nieuwe k600 effectief te kopen is.

Ik zie zo de reacties wat aan, met toch nog een vraag:
kan een 'gewone videokaart' ( ASUS GT630-4GD3) net zo goed presteren als een CAD kaart? (NVIDIA Quadro 600 by PNY)

@Subplayer, zijn er dan chipsets die beter geschikt zijn voor CAD?

Ja, dit lijkt wel wat, kga dan wel de HDD omwisselen voor SSD, data staat bij ons op de server ..
Bedankt!

Niet die videokaart kopen, en die voeding is veel te groot.
En wanneer ga je hem kopen?
Foutje, :o.
Maar het zou dan dit worden:
KLIK
Wordt er veel op de SSD geschreven? Of is het gewoon voor normaal gebruik. Anders kan je wel baat hebben bij een 840 pro.

Laatst bewerkt:
SSD word gebruikt voor het OS en programma's, de map ''Mijn documenten" en andere gaan naar een servergedeelte
Waarom die videokaart niet kopen als je em dan (nogmaals) wel in het winkelmandje zet?

EDIT: word er ook een normal plate (Tis nu een low profile..)meegeleverd bij de videokaart? tis tenslotte een normale kast ..

Laatst bewerkt:
Ik was even naar iets anders aan het kijken en ik was dan wat verward. Het was idd dus een goede, en
Qua SSD zit je wel goed met een crucial m4 want azerty heeft precies de 840 series van prijs verhoogd.

Ik zie zo de reacties wat aan, met toch nog een vraag:
kan een 'gewone videokaart' ( ASUS GT630-4GD3) net zo goed presteren als een CAD kaart? (NVIDIA Quadro 600 by PNY)

Ik heb geen verstand van de Quadro 600 series. De Asus kaart is de helft goedkoper, maar ziet er naar uit dat hij veel betere specs heeft??

Geheugen 1GB - DDR3 VS 4GB - DDR3
Ramdac/Coreclock 400Mhz VS 810Mhz
Cuda cores 0?? VS 96
128 Bit VS 128 bit
Dan heb je de shader clock ect. Wellicht dat de Nvidea een andere architectuur gebruikt. Zodat de spesificatie van de hardware efficienter worden gebruikt? Voorbeeldje de Iphone met een Dual core die sneller presteert dan een S3 met een Qaudcore.

Ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Prijs verschil moet toch ergens vandaan komen. Maar voor Enkel Autocad 2D zou de Asus al prima voldoen en elke videokaart onder de 100 euro. Door het vele geheugen op de videokaart, kan je lekker grote grafische bestanden maken. Zonder dat hij de pc piept not enough memory available.

Zou gewoon lekker de I7 pakken. Vanwege zijn hyperthreading en de 6 cores die hij tot zijn beschikking heeft. Uiteraard de hogere I7's hebben weer 8 cores. Maar dat word een duur grapje ;)
Als je alles opslaat op de server. Zou ik alleen een 256GB SSD nemen, hierbij moet je op de lees en schrijfsnelheden letten. Uiteraard is het lezen meer van belang dan schrijven. De samsung, zou dan in mijn ogen een betere optie zijn dan de Crucial. Omdat deze sneller leest.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan