Aansluiten HD's op Asus P5W DH

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepevid

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
7
Hoi,
wie kan mij vertellen hoe ik het beste m'n harde schijven kan aansluiten op m'n Asus P5W DH? Ik heb nu 2 SATA-schijven in raid 0 op SATA 3 en 4 zitten (voor m'n videofiles). Als systeemschijf heb ik een SATA 160 Gb welke ik voordat ik de raid config installeerde op SATA 1 had zitten, maar met de raid 0 gaat dat niet meer.
Ik heb voor de data schijven ook de EZ-raid 1 en 2 geprobeerd, maar ik heb ergens gelezen dat de EZ-raid minder snel zou zijn als de ICH (SATA 1, 3 en 4)? en voor HD-videobewerking heb ik toch 170Mb/sec doorvoer nodig. Maar ik haal "slechts" 130 Mb/s (ook op de ICH).
Daarnaast heb ik nog een brander met SATA aansluiting.
Wie heeft voor mij de beste configuratie?
 
Die snelheid is 2 x de benchmark voor 1, en variërend tussen de 60 en 70 voor een keuken SATA harde schijf, alleen met set Raptors zul je hoger uitkomen.
 
OK, maar wat is de beste wijze van aansluiten op welke SATA aansluitingen?
 
Tja, in de manual staat duidelijk dat de SATA1 voor de bootdisk is, en SATA 2-3 voor de slave, al dan niet in RAID.

Alleen in het raid config menu kan ik via de manual niet ontdekken welke poortnummers overeenkomen met de SATA en IDE aansluitingen.

Je hebt 3 sata poorten en 1 ide poort aan die ich controller, dus dan zou de ide poort 0 kunnen zijn.

Overigens zou je in de Boot Device Priority de bootschijf als eerste kunnen moeten zetten.

En waar je dat gelezen hebt dat de schijven aan de Silicon Image Controller minder snel zou zijn?, dat is een algemene veronderstelling dat een hardware stripe minder snel is dan een software stripe, uitproberen dus.
 
thx,
maar volgens mij als je 3 sata schijven aansluit op de de poorten 1, 2 en 3 maakt ie van alle 3 de schijven toch een raid 0?
 
't is soms zo simpel he! Alleen vreemd dat het de 1e keer niet lukte want deze instelling had ik eerder geprobeerd maar toen werd de bootschijf in de bios niet herkend
Maar bedankt voor je hulp!, great
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan