aansluiten home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is nog een probleem dan, heb ze namelijk best ver uit mekaar staan (vandaar ook die lange kabel) dus op hetzelfde stopcontact aansluiten zal niet lukken.

de computer zit in een verlengkabel met meerdere stopcontacten en is ook extra geaard.

kan ik de geluidskabel draadloos maken??

en waarom doen de helft van de boxen het neit?

Draadloos maken met bijv. zo'n Marmitek setje als dit: http://www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=158
[of het Trust of Aldi [scheelt veel geld] alternatief.... zendertje met audio [en ook video] in, ontvangertje met hetzelfde UIT of in je homecinemaset of in je TV te stoppen...

Is die kabel die je gekocht hebt wel stereo? Dus 3 gescheiden vlakjes op het 3,5mm stekkertje aan de ene kant en 2 tulpjes aan de andere kant? Zo ja dan ligt het aan de instelling van je home cinemaset, die moet van Surround of Dolby of normaal stereo worden gezet.....

Dat het zoemt [bromt] is bijna "normaal" .... zeker als er meer dan een meter kabel tussen zit... wat kan helpen bij het beperken van de hoeveelheid brom is beide apparaten op hetzelfde stopcontact aansluiten, en daarna experimenteren met het omdraaien van één van de netstekkers.... Dit soort verbindingen werken het best "draadloos" ..... e.e.a. wordt veroorzaakt door de [geschakelde] voeding van de PC... de meeste brom heb je als je PC niet op een geaard stopcontact zit.....
Dan heb ik graag dat je verklaart waarom ik het niet heb. Geen geaard stopcontact, niet op hetzelfde stopcontact en meer dan 1 meter draad. Zelfs als er geen muziek draait maar dat wel het "geluid" via de pc gaat, hoor ik nog niets, geen brom, geen trilling niets, noppes, nada.

@huijb

Geluk gehad? Geen idee...! Misschien de manier waarop in jouw versterker de binnenkomende signalen "gescheiden" worden....? Of een zeer goede voeding?
Wat er, simpel gezegd, gebeurt [en veel mensen die zo maar even vlug in de kofferbak van hun auto een dikke eindversterker gooien om een subwoofer mee aan te sturen en dan maar links of rechts een +draad pakken en ergens een schroefje om te aarden, hebben diezelfde ervaring: de raarste brommende of gierende bijgeluiden], er onstaat een "ground-loop" [of "0" loop]: de stroom loopt niet via de normale weg terug maar heeft, bijvoorbeeld via de aarde van de geluidskabel, een kortere weg gevonden.... daardoor ontstaat brom....
Soms kun je het, door een kabel tussen het chassis van je PC en de kast van de versterker te leggen, beperken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan