aansluiten isdn webvox op experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

baard066

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
2
Hallo,

Tot het moment dat mijn isdn opgeheven is en de inkomende telefoongesprekken via de experia box gaan lopen, kan ik volgens de gebruikshandleiding voor inkomende telefoon gesprekken de webvox op de experia box aansluiten.

In de handleiding staat dat de verbinding tussen het nt1 kastje en de webvox gehandhaafd moet blijven maar er staat ook dat ik de lijn ingang op de experia box moet verbinden met de meest rechtse aansluiting (isdn) op de webvox. Dit is tegenstrijdig, omdat die aansluiting verbonden is (en gehandhaafd moet blijven) met het nt1 kastje.

Ik ben er van uitgegaan dat de lijn ingang op de experia box verbonden moet worden met de uitgang (tel1) op de webvox waar voorheen mijn analoge telefoon was aangesloten toen ik gebruik maakte van isdn en adsl (multi pc modem).

Deze uitgang (tel1) op de webvox is bij het gebruik van isdn, zo als ik het zie, namenlijk de lijn voor inkomende - en uitgaande telefoon gesprekken. En mijn analoge telefoon aangesloten op deze uitgang werkt nog (ik kan hierop bellen en gebeld worden) zolang ik nog isdn heb.

Als ik deze uitgang (tel1) van de webvox aansluit op de lijn ingang van de experia box en mijn analoge telefoon op de uitgang (tel1) van de experia box aansluit (zoals ik uiteindelijk mijn analoge telefoon bij voice over internet protocol (voip) met de experia box dien te gebruiken), dan werkt het uitgaand bellen wel maar werkt inkomend bellen (nog) (steeds) niet. Waarschijnlijk (hopelijk) wel als isdn voor mij opgeheven is en ik volledig ben overgegaan op internetplusbellen. Deze overgang kan volgens de handleiding wel enige dagen in beslag nemen.

Mijn vragen zijn:
01.
klopt het dat in de gebruikshandleiding zou moeten staan dat de verbinding tussen de webvox en de experia box in de periode tussen wel isdn en niet meer isdn moet lopen van de uitgang (tel1) (en NIET de aansluiting isdn) van de webvox naar de lijn ingang van de experia box?
02.
zijn er anderen die bij het (zoals ik het hierboven beschreven heb) verbinden van de webvox met de experia box en het aansluiten van de analoge telefoon op de experia box wel uit kunnen bellen maar ook geen inkomende gesprekken krijgen?
03.
wat moet ik in de verbindingen veranderen om wel via de experia box inkomende gesprekken, in de overgangs periode, te krijgen?
04.
is het verstandig om maar te accepteren dat in de overgangs periode de analoge telefoon aangesloten is op de webvox (en niet op de experia box) en dat ik maar besluit om de webvox maar niet aan te sluiten op de experia box?
05.
is het na de volledige overgang op internetplusbellen en het verdwijnen van mijn isdn nog nodig om gebruik te blijven maken van de spitter? Deze splitter zorgt nl. voor scheiding van telefonie en adsl wat door het verdwijnen van de traditionele telefonie bij telefonie over internet (internetplusbellen) niet meer aan de orde is.

Voor mijn overgang naar internetplusbellen van Planet Internet had ik adsl over isdn bij Planet Internet. Ik werk met een iBook (Apple) die gedraad aangesloten was op de isdn adsl modem en nu gedraad aangesloten is op de experia box. Het internetten met mijn iBook is tot op heden zonder problemen verlopen. Zonder aanpassingen op mijn iBook kon ik deze eenvoudig weg aansluiten op de experia box en deze werkte direkt.
 
Hallo baard066

ik heb zelf gisteren exact dezelfde overgang gemaakt. Het enige verschil is dat ik een windows machine heb, maar zitten de problemen niet.

de antwoorden op je vragen zijn:
1 ja, maar dat staat er ook. Er wordt namelijk aangegeven: de uitgang van kanaal 1 die geheel rechts zou moeten zitten. Het rechts zitten is maar net vanaf welke kant je kijkt. jij bekijkt hem van achteren (en dat is logisch), kpn bekijkt hem van voren. Er wordt niet gesproken over een isdn aansluiting. (zie schema pagina 62)

2 ik heb er geen last van gehad. alles werkte direct.

3 als je doet wat er in de handleiding staat, zou het moeten werken. Zie ook schema op pagina 62.

4 dat is aan jou. op moment dat de isdn wegvalt heb geen telefoon meer. zoals al aangegeven zou het moeten werken.

5 ik heb de helpdesk aan de lijn gehad en gevraagd wat er na verloop van tijd (een dag of 10) weg kan. En dat is alles behalve de experia box. of wel splitter, nt1 en webfox kunnen er tussen uit.

succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan