• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal karakter VBA Textbox vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinw01

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Berichten
85
Goedemorgen,

Ik heb een textbox gemaakt in een userform, genaamd opdrachtomschrijving. Nu blijkt dat een textbox maar 255 karakters aankan. Weet iemand hoe ik dit kan vergroten? :rolleyes:

Zie bijlage om welk veld het gaat. Het gaat om het veld opdrachtomschrijving in het userform "Adhoc invoeren"

Alvast bedankt :cool:
 

Bijlagen

  • 20100408 - Opdrachten Database FORUM.xls
    84 KB · Weergaven: 91
Nu blijkt dat een textbox maar 255 karakters aankan

Dat is nieuw voor mij! :eek:
Ik gok dat je ergens anders fout gaat, want een TextBox is gemaakt om een hoop tekens te kunnen bevatten. En dat aantal is zéker meer dan 255....

Groet, Leo
 
Dat is nieuw voor mij! :eek:
Ik gok dat je ergens anders fout gaat, want een TextBox is gemaakt om een hoop tekens te kunnen bevatten. En dat aantal is zéker meer dan 255....

Groet, Leo

Leo,

Kijk in mijn bijlage wat het probleem is. Doe via adhoc invoeren het scherm invullen en vul het volledig opdrachomschrijving veld in, dus tot het einde. Dan krijg ik een fout. En doe daarna maar 2 of 3 regels invullen?

Groeten Kevin
 
Kevinw01,

Ik heb het net even geprobeerd op mijn file en kon een hele brief erin plaatsen.
Bij de eigenschappen heb ik Maxlenght op 8000 gezet en Multiline op True.
Edit;
Heb het ook op je Userform getest en kon daar ook een hele brief in kwijt.
In je werkblad is het geen TextBox maar een cel.
 
Laatst bewerkt:
Kevinw01,

Ik heb het net even geprobeerd op mijn file en kon een hele brief erin plaatsen.
Bij de eigenschappen heb ik Maxlenght op 8000 gezet en Multiline op True.
Edit;
Heb het ook op je Userform getest en kon daar ook een hele brief in kwijt.

Wim,

Daar staat die bij mij nu ook op, dat heb ik toen ook al eens geprobeerd. Maar toch slaagt die vast. Ik neem aan dat je gewoon de eigenschap van die textbox hebt aangepast alleen he?

Bij mij blijft die op dit stukje code hangen

Code:
.Offset(, 1).Resize(, 9) = Split(sq, "|")


Groeten
 
Laatst bewerkt:
Beste Kevin, mijn excuses maar ik heb mij vorige keer een beetje verkeerd uitgedrukt. Een textbox kan inderdaad 10.000 en een klets karakters bevatten, maar programmatisch kunnen er maximum 255 karakters weggeschreven worden tussen textbox en spreadsheet. Ik veronderstel dat je dus een beperking gaat hebben in je opdrachtomschrijving (Excel is trouwens geen tekstverwerker maar een rekenprogramma)
 
Ja ik heb alleen de eigenschap van de TrextBox aangepast. Maxlenght
 
Beste Kevin, mijn excuses maar ik heb mij vorige keer een beetje verkeerd uitgedrukt. Een textbox kan inderdaad 10.000 en een klets karakters bevatten, maar programmatisch kunnen er maximum 255 karakters weggeschreven worden tussen textbox en spreadsheet. Ik veronderstel dat je dus een beperking gaat hebben in je opdrachtomschrijving (Excel is trouwens geen tekstverwerker maar een rekenprogramma)


Rudi,

Dank je wel voor je antwoord. Dus je kunt een heel verhaal in typen in zo'n tekstbox maar je kunt het niet laten weggschrijven naar een cel, terwijl een cel ook veel karakters kan bevatten? Daarnaast geeft Hoornvan aan dat het hem wel lukt?

Of die heeft misschien niet op invoeren geklikt :rolleyes:;)

Maar er is dus volgens jou geen oplossing voor?

Groeten Kevin
 
Ja ik heb alleen de eigenschap van de TrextBox aangepast. Maxlenght
Wim,

Dat heb ik ook gedaan, zodra ik dan op invoeren klik krijg ik een melding op deze code:

Code:
.Offset(, 1).Resize(, 9) = Split(sq, "|")
:(

Groeten
 
Daarnaast geeft Hoornvan aan dat het hem wel lukt?
Of die heeft misschien niet op invoeren geklikt

Ik heb gezegt dat het in de TextBox van het Userform wel lukt.
In mijn vorige post kun je ook lezen, dat in het werkblad het geen TextBox is maar een Cel.
 
Ik heb gezegt dat het in de TextBox van het Userform wel lukt.
In mijn vorige post kun je ook lezen, dat in het werkblad het geen TextBox is maar een Cel.

Dan hebben we het over het tabblad "Adhoc-Data" Kolom i? Daar kan die dus volgens jou ook niet zoveel karakters naar wegschrijven?

Mijn excuses dat ik je even verkeerd had begrepen. :eek:
 
Kun je er geen TextBox plaatsen, of zou dat niet helpen?
 
Kun je er geen TextBox plaatsen, of zou dat niet helpen?
Wim,

Ik heb het idee dat we elkaar verkeerd begrijpen :rolleyes:.

Ik ga het nog even kort toelichten:

Op het tabblad "Voorblad" heb je de button "Adhoc invoeren". Als heel het formulier invult en op invoeren klikt wordt dit weggeschreven naar het tabblad "Adhoc-data". Op het voorblad kan ik deze gegevens weer ophalen door middel van het id-nummer invoeren. Dus als ik id 1 intype, haal deze de gegevens op van het tabbald "Adhoc-data".

Het probleem nu is, als ik het formulier invul en bij het veld opdrachtomschrijving (textbox) meer dan 50 regels type bijvoorbeeld dat excel dan een fout geeft en de text niet wegschrijft naar het tabblad "Adhoc-data". Maar als ik maar 10 regels type bijvoorbeeld, dan schrijft hij deze dan wel weg.

Als ik jouw verhaal dan begrijp, dan zou ik op iedere regel een textbox moeten maken, zodat ik vanuit het invoerformulier text wegschrijf naar de textboxen in het tabblad "Adhoc-data". Wat mij best complex lijkt, omdat mijn id's ook automatisch berekend worden?

Ik hoop hiermee mijn verhaal een stuk helder te hebben gemaakt :D:thumb:
 
Kevinw01,

Ik heb even naar je bestandje gekeken en weet helaas geen oplossing voor je.
 
Code:
Private Sub CommandButton4_Click()
  With Sheets(2).Columns(1).Find(TextBox1.Text, , xlValues, xlWhole)
    .Offset(, 1).Resize(, 9) = Split(Naam.Text & "|" & Achternaam.Text & "|" & Afdeling.Text & "|" & Onderwerp.Text & "|" & DatumAanvraag.Text & "|" & DatumEind.Text & "|" & Doel.Text & "||" & ComboBox1.Value, "|")
    .Offset(, 8) = Opdracht.Text
    .Hyperlinks.Add .Offset(, 10), Bestandslocatie.Text, , , Bestandslocatie.Text
  End With
  LeegTextBox
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub CommandButton4_Click()
  With Sheets(2).Columns(1).Find(TextBox1.Text, , xlValues, xlWhole)
    .Offset(, 1).Resize(, 9) = Split(Naam.Text & "|" & Achternaam.Text & "|" & Afdeling.Text & "|" & Onderwerp.Text & "|" & DatumAanvraag.Text & "|" & DatumEind.Text & "|" & Doel.Text & "||" & ComboBox1.Value, "|")
    .Offset(, 8) = Opdracht.Text
    .Hyperlinks.Add .Offset(, 10), Bestandslocatie.Text, , , Bestandslocatie.Text
  End With
  LeegTextBox
End Sub

Helpt dit al bij mijn probleem? Of is het optimalisatie van de code? :D
 
Hoezo eerst testen, dan nadenken, pas daarna vragen ?
 
klik eens in de cel met de tekst; het is niet zo: 'wat je niet ziet is er niet'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan