• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal karakter VBA Textbox vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
klik eens in de cel met de tekst; het is niet zo: 'wat je niet ziet is er niet'.

Ik zie dat dit het hem zou moeten doen:

Code:
.Offset(, 8) = Opdracht.Text

Moet ik deze dan jou code ook onder de invoerbutton doen zodat ik daar geen foutmelding meer op krijg? Want ik krijg nog steeds een foutmelding en kan niet vinden wat er nou echt veranderd is, sorry :eek:
 
Vervang jouw code volledig door de mijne.
Er zijn daarin meer veranderingen te constateren.
Analyseer de code totdat je hem volledig begrijpt.
 
Vervang jouw code volledig door de mijne.
Er zijn daarin meer veranderingen te constateren.
Analyseer de code totdat je hem volledig begrijpt.

Ik snap de code en ik weet ook nu waar de miscommunicatie tussen ons ligt.
Je neemt nu de letterlijke textbox mee naar het tabblad. En dat is ook wat ik zoek.

Maar om iets in te voeren heb je de knop "invoeren" nodig en de knop "opslaan" wanneer je een id zoekt, aanpassingen doet en weer opsla. Ik was het alsmaar aan het testen onder de knop invoeren. Daarom vond ik het ook zo raar dat die code van jou bij opslaan stond.

Hoop dat je me verhaal begrijpt? :D
 
Snb,

Ik heb jouw code ook toegepast onder de invoerbutton. Dit werkt goed

Code:
'-- Invoer Button
Private Sub CommandButton1_Click()
'-- Invoeren van de textboxen.
With Sheets(2).[A65536].End(xlUp)
    .Offset(1, 1).Resize(, 9) = Split(Naam.Text & "|" & Achternaam.Text & "|" & Afdeling.Text & "|" & Onderwerp.Text & "|" & DatumAanvraag.Text & "|" & DatumEind.Text & "|" & Doel.Text & "||" & ComboBox1.Value, "|")
    .Offset(1, 8) = Opdracht.Text
'-- Onderstaande regel maakt van de gegeven Bestandlocatie een hyperlink.
    .Hyperlinks.Add .Offset(1, 10), Bestandslocatie.Text, , , Bestandslocatie.Text
'-- Onderstaande regel zorgt voor de autonummering op het tabblad Adhoc-Data.
   .Offset(1) = Application.WorksheetFunction.Max(Sheets("Adhoc-Data").Range("A:A")) + 1
End With
'-- Aanroepen van de code voor het leegmaken van de textboxen.
    Call LeegTextBox
End Sub

Alleen werkt mijn zoekbutten nu niet meer op het voorblad als er bijvoorbeeld een enorme grote tekst is ingevoerd. Maar het werkt wel met kleinere teksten, hoe komt dit?

Alvast bedankt voor al de goede hulp :thumb::D
 
Test de bijlage eens uit
 

Bijlagen

  • Database.rar
    28,4 KB · Weergaven: 18
Test de bijlage eens uit

Rudi,

dank je wel. De code die jij hebt gedaan heeft toch dezelfde werking als mijn code in principe? Maar je moet maar eens proberen een id op te halen via het voorblad waar de opdrachtomschrijving heel groot is. Dat werkt dan niet?

Groeten Kevin
 
klik eens in de cel met de tekst; het is niet zo: 'wat je niet ziet is er niet'.
Heb je cel D12 op je voorblad dan al eens aangeklikt ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan