Aantal records weergeven binnen een gekozen periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlebbink

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Ik heb een database met een rapport waar binnen een gegeven periode het aantal storingen per Lift wordt weergegeven. De volgorde "Aantal storingen per lift" afnemend.
Dit gaat prima wanneer de periode alle storingen omvat bv. van 01-01-2007 tot heden. Echter wanneer ik bv een periode 01-01-2012 tot heden instel blijft het aantal gelijk aan de aantallen cf. 01-01-2007. Er worden dus altijd dezelfde aantallen weergegeven.
De bedoeling is, dat de aantallen per ingestelde periode kunnen worden weergegeven.

Hoe los ik dit op?

Ik voeg hierbij het gedeelte van de database waar dit op van toepassing is.

Bijlagen

Je gebruikt de verkeerde manier om te tellen; in een groepskoptekst kun je met een simpele formule volstaan. Die zet je dan in de regel <Besturingselementbron>:
Code:
=Aantal(1)

Het weergegeven aantal storingen werkt nu wel, echter ik zie geen mogelijkheid met dit veld "=Aantal(1)" te sorteren van hoog naar laag.
Het is namelijk de bedoeling, dat dit rapport het aantal storingen per lift binnen een bepaalde periode, zodat in één opslag zichtbaar is welke liften de meeste storingen, in die periode, hebben.

Bijlagen

Je kunt een extra veld toevoegen aan de query op basis van de functie DCount. Daar kun je dan op sorteren.

Bijlagen

Ik heb het probleem opgelost door eerst een selectiequery te maken. In deze query de datumselectie.
Vervolgens een Groupby query gemaakt met daarin het tellen van het aantal storingen.

Misschien niet de charmantste methode, maar mijn probleem is hiermee opgelost.

Ik sluit mijn oplossing bij.

Bedankt voor de hulp.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan