• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal tellen met meer dan één argument

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max De Vylder

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2005
ik gebruik de formule aantal.als om het aantal ?? te tellen in een bereik

MAAR

ik zou graag het aantal tellen in een bereik waar

in kolom 1 gezocht wordt naar een voorwaarde

in kolom 2 ook gezocht wordt naar een voorwaarde

ik heb in bijlage een voorbeeldje gestoken
de rood gekleurde cel is waar het het niet lukt

Bijlagen

Hallo Max,

gebruik deze matrix-formule:

=SOM((J15:J44=$C$47)*(M15:M44="ja"))

Invoeren, en afsluiten met de toetsencombinatie Ctrl Shift Enter

Luc

Niet te moeilijk doen met matrixformules en toetstencombinaties. Zie bijgevoegd bestand voor een simpele oplossing.
In kolom O en rij 50 staan de formules, je kunt door een simpele aanpassing ook berekenen hoeveel het niet gehaald hebben. Maak de rij en kolom op met letterkleur wit en je ziet er niks van wat er op de achtergrond gebeurd.

Greetz,

Basedude

Bijlagen

werkt allebei

bedankt

beide oplossingen werken

de oplossing met het "wit" maken had ik zelf ook al gevonden maar het leek mij eigenlijk een oplossing met een omwegje die trouwens zijn beperkingen heeft als er nog meer argumenten gebruikt worden

de eerste oplossing met de matrix formules had ik nog nooit van gehoord maar het werkt ook wel

vanwaar die toetsen combinatie komt is mij een raadsel

zijn er nog interessante formules die zo ontstaan???

in elk geval bedankt allebei

Het aantal matrix-formules die je kan verzinnen is vrijwel even groot als het aantal gewone formules.
Het verschil zit hem in het soort gegevens waar je bewerkingen mee wil uitvoeren. Een matrix-formule werkt met verzamelingen.

Ikzelf geef de voorkeur aan matrix-formules boven hetgeen men noemt: een makkelijke omweg. Gewoon omdat je met matrix-formules veel meer kan doen.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan