Aantallen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo Allemaal,

Misschien een hele simple vraag, maar door de vele mogelijke commando's zie ik het zelf even niet meer.

Ik heb een tabel en een SQL opdracht

sql.png

Nu ben ik zou ik graag een commando dat hij bijvoorbeeld de kolom "Fielding" en "P8" optelt, dus dat
ik snel kan zien hoeveel Fielding en hoeveel p8 er zijn.

Hopelijk begrijpen jullie mijn vraag.

Kan en wil iemand vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Grote excuses Ik dacht dat het aantal correct waren maar niet helemaal,

Zoals je ziet (bijlage) zijn er 4 kolommen, daar van zou ik dus met behulp van één SQL willen optellen.
Kolom 1 zou op 5 moeten komen
Kolom 2 zou op 4 moeten komen
Kolom 3 zou op 6 moeten komen
Kolom 4 zou op 5 moeten komen

aantal.png

Huidige SQL telt volgens mij de rijen.

Sorry, maar dit help niet echt. Ik zoek veel op Google, maar als ik niet de juiste trefwoorden heb. Of gewoon even wert in welke richting ik moet zoeken. Dan hoop ik gewoon dat hier mensen zit die mij even de goede richting op sturen.

Ik kreeg het gevoel hoe je het bericht maskt, net of ik te lui was om het zelf op te zoeken.

De WHERE statement, ken ik wel. Daarmee kun je selectie uit de tabel maken.

SELECT COUNT(Fielding) as Aantal_in_fielding WHERE aan_saturday = '1' FROM aanmeldingen

Maar hoe werkt, als je meteen alle rijen dat wilt doen?

Wat houdt je tegen om losse queries uit te voeren? Zoveel velden zou je ook niet in een tabel moeten hebben.

Wat mij tegen houd, ik wil gewoon 1 overzichtspagina maken, voor mensen die geen queries kunnen maken, maar ze hebben
wel de aantallen nodig. Tevens is het maar een voorbeeld tabel, de andere is iets groter.

Laatst bewerkt:
Als je velden enkel aan en uit kunnen staan, kan je ook SUM() gebruiken ipv COUNT(). En zowel bij SUM als bij COUNT kan je die als meerdere kolommen in het resultaat steken:[SQL]SELECT
SUM(aan_friday_evening_field) as friday_evening,
SUM(aan_friday_night_field) as friday_night,
SUM(aan_saturday_P8) as saturday_P8,
SUM(aan_saturday_pubquiz) as saturday_pubquiz
FROM aanmeldingen[/SQL]

Afgegaan op jouw afbeeldingen heb ik een klein voorbeeld met deze query gemaakt op sqlfiddle: http://sqlfiddle.com/#!9/8a0a96/5

Als je nog vragen zou hebben over SQL in de toekomst, kan ik je echt aanraden om zo een fiddle op te zetten; het bespaart ons heel wat werk, toont dat je al wat geprobeerd hebt, en maakt het makkelijk om aan te passen en de oplossing te delen.
Uiteraard plaats ik de code van de oplossing ook altijd hier, omdat ik niet goed weet hoelang een sqlfiddle juist blijft bestaan...

Heel erg bedankt voor de informatie,

Fiddle ken ik nog niet, en ga het zeker proberen en gebruiken, mits het werkt,
ik klikte op je linkje maar het laden duurt erg lang en vervolgens krijg ik een melding van:

Oops, Something went wrong. Try it again and if this keeps happening,
email admijn@sqlfiddle.com about it.

Heel erg bedankt voor de informatie,

Fiddle ken ik nog niet, en ga het zeker proberen en gebruiken, mits het werkt,
ik klikte op je linkje maar het laden duurt erg lang en vervolgens krijg ik een melding van:

Op zich is Engels niet zo heel lastig.

Nee, dat snap ik ook, maar bedoelde. Dat ik op het moment niet kan raadplegen op die site.

Maar gelukkig had je de sql ook al hier gepost ;-)

Ik wil jullie erg bedanken voor de raad. De eerste stap is gelukt, de verschillende statements heb ik. Thanks...

Ben ik ook regelmatig tegengekomen op die site. Het lijkt erop dat ie een beetje te populair aan het worden is en af en toe vastloopt. De pagina een aantal keer herladen tot het wel lukt is dat dan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan