• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen uit meerdere bladen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MdeBoer82

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Goedemorgen,

wie kan mij uitleggen hoe ik op het eerste werkblad van een werkmap automatisch aantallen kan tellen van de overige werkbladen?
Ik heb een excel bestand waarin ik resultaten van inspectierondes wil verwerken. Per item wordt met een 'X' aangegeven of iets OK, NOK of NVT is. De totalen hiervan wil ik als waarde (getal) op het eerste blad zichtbaar krijgen.

Maar ik weet niet hoe ik dit op de juiste wijze moet doen. Ik heb al pogingen gedaan met aantal.als of som.als, maar blijkbaar is dit niet de juiste manier of benoem ik het bereik en de criteria niet juist.

Wie helpt?

Alvast dank!

Bijlagen

Je kan dat met een redelijk eenvoudige formule, maar de extra 'moeilijkheid' zit hem in het feit dat er regelmatig werkbladen zullen bijkomen (als ik het goed inschat...)
Simpel trucje : zet achteraan een (voor mijn part volkomen leeg) werkblad en zorg dat dat steeds het laatste zal blijven, m.a.w. voeg daarna nieuwe werkbladen altijd toe vóór dit laatste, op die manier zal je nooit de formules moeten aanpassen.
In B2 zet je dan (om vervolgens te kopiëren over de rest van Blad1) :
Code:
=AANTALARG(Blad2:Hulpblad!B2)

Ja er zullen werkbladen toegevoegd gaan worden, dus dat is inderdaad nog een goede aanvullende tip.

Maar vooral de formule die ik moest gebruiken wist ik niet te vinden, dus hartelijk dank voor je hulp. Hij doet nu inderdaad wat ik wilde.

Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan