• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanvullende lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steefpeef

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2017
Hallo,

Mijn vraag is vrij kort.
Ik wil graag een lijst zien van openstaande mappen wanneer deze nog niet zijn aangevuld via kolom B.
De lijst van A wordt steeds aangevuld met nieuwe mappen die nog moeten worden aangevuld.
Het aanvullen van de mappen kan willekeurig gebeuren.

Alvast bedankt!

Groet,

Steef

Bekijk bijlage verschuiving lijst.xlsx

Bedankt voor de snelle reactie.
De lijst van mappen wordt continue aangevuld en eigenlijk uit 20 kolommen per regel bestaat en de draaitabel dan steeds moet vernieuwen is dit niet direct wat ik zoek.

In één oogopslag moet de lijst van openstaande mappen worden weergeven. Daarbij was ik aan het denken aan een herberekeningsformule.

Misschien daar een idee over?

Zoiets?
Code:
I2: =ALS.FOUT(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS($B$2:$B$10="";RIJ($2:$10);9^99);RIJ(A1)));"")
Nog iets flexibeler (met een dynamisch bereik zodat mappenlijst aangevuld kan worden):
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS(INDIRECT("$B$2:$B$"&AANTALARG($A$1:$A$1000))="";RIJ(INDIRECT("$2:$"&AANTALARG($A$1:$A$1000)));9^99);RIJ(A1)));"")
Let op: betreft Matrixfuncties, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen en voor doorvoeren.

Laatst bewerkt:
Yes! Deze doet het. Wel een draak van een formule, maar hij doet in ieder geval wat ik wil.
Dit alleen doortrekken naar zoveel kolommen en klaar.

Beide bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan