• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanvullijst cellen automatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed begrijp wil je niet die validatielijst met alle namen zien per Excel bestand.
En ook niet het tabblad met klanten?
Op afstand blijft lastig werken en begrijpen.

Nee hoor, je kunt gewoon het werkblad "Lijst bestaande klanten" uit je hoofddocument verwijderen, dat was Warme bakkertje vergeten.

Kijk in je klantebestand bij Namen beheren. Daar vind je een naam 'DropDown' die verwijst naar de 1ste kolom in je tabel.
Kijk nu in je factuurbestand bij Namen beheren. Daar vind je een naam 'Drop' die verwijst naar de naam die je gegeven hebt in je klantebestand. Let op de schrijfwijze van de verwijzing.
In je validatie lijst vind je de verwijzing naar de naam Drop.
De formules voor het opzoeken zijn nu ook aangepast om te zoeken in het bestand Klantelijst.

Als ik het goed begrijp wil je niet die validatielijst met alle namen zien per Excel bestand.
En ook niet het tabblad met klanten?
Op afstand blijft lastig werken en begrijpen.
Ik wil het bestand factuur kunnen opslaan in Excel zonder telkens de ganse klantenlijst te zien (en mee op te slaan) van tabblad 2
Het lijkt mij onnodige schijfruimte in te nemen om 1000 keer die klantenlijst op te slaan als ik eigenlijk enkel Blad 1 de factuur nodig heb voor die klant

PDF is geen probleem want daar kan ik perfect kiezen om enkel blad 1 op te slaan

Bv:
Factuur voor klant AAA:
- ik open bestand factuur algemeen (met link naar klantenbestand) ik zoek klant AAA uit de lijst
- ik sla op als Factuur Klant AAA (als excel) hier moet dus de volledige klantenlijst niet op tab 2
- ik sla tab 1 op als pdf Factuur 200 (om te mailen naar de klant)

Was idd. vergeten erbij te vermelden dat je het tabblad met de klantenlijst gewoon kan verwijderen in je factuurbestand nadat je alle stappen hebt gevolgd, zoals eerder al aangehaald door @AHulpje .

Nu krijg ik plots deze melding:
Expression.Error: De sleutel komt met geen enkele rij in de tabel overeen.​
Details:​
Key=​
Item=tbl.Klanten​
Kind=Table​
Table=

ik heb niets veranderd aan geen enkel bestandnaam ofzo en toch komt dit, ik heb geen idee hoe ik dit kan herstellen...

Nu krijg ik plots deze melding:
Expression.Error: De sleutel komt met geen enkele rij in de tabel overeen.​
Details:​
Key=​
Item=tbl.Klanten​
Kind=Table​
Table=​

ik heb niets veranderd aan geen enkel bestandnaam ofzo en toch komt dit, ik heb geen idee hoe ik dit kan herstellen...
GEVONDEN, om een of andere reden was het verkeerde blad ofzo geselecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan