Aanwezigheidslijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Om de aanwezigheden van mijn leerlingen bij te houden, zou ik een rapport willen ontwerpen, waar ik links de namen van de kinderen heb staan, gevolgd door een aantal hokjes (30 of 31 stuks, afhankelijk van de maand) waarin ik een code kan schrijven of ze al dan niet aanwezig zijn (z = ziek, R= afwezig met reden...).
Is het mogelijk om een rapport te ontwerpen dat mij 30 hokjes oplevert (met de datums van de maand er telkens bij) als ik bijvoorbeeld september ingeef, maar 31 als ik oktober als maand ingeef? zie voorbeeld in bijlage (uit een Excel-bestand)

Bedankt
Jos

Bijlagen

• schermafdruk.jpg
    schermafdruk.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 275
Hallo,

Het is mogelijk door bijv. met Microsoft acces een soort van database te maken met daar alle namen van de leerlingen er in, dat te exporteren naar een mooi formulier en dan kan je elke dag bij elke leerling zetten of die aanwezig was of niet.
En dan formulier kan je dan opslaan, mailen etc...

Groeten

Ricardo

zulke dingen bestaan al, ik raad Magister aan. (Al vind ik het niet altijd even leuk dat mijn ouders mijn huiswerk kunnen zien :P)
Ik zou ook zoiets voor je kunnen maken, maar dat duurt een week of 2 als ik er aan begin.

Dat van mij was meer een simpelere oplossing, maar dan zou ik inderdaad voor magister gaan dat werkt perfect dat had ik vroeger op school ook.

Kijk eens in de handleidingsectie van HelpMij; de laatste afleveringen van de cursus Access gaan exact over dit probleem, en levert daar uiteraard ook de oplossing voor! Sterker nog: de oplossing staat als bestand in de bij de cursus horende draad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan