abc torrent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, met Winrar het eerste bestand openen en Winrar pakt de rest vanzelf uit.

dankje wel nu begrijp het wel zo beetjuh maar ik zal eerst moeten totdat de film klaar met downloaden dan ga ik verder proberen of ik hem gebrnad krijgt

Zie bijlage :

1 = een aanduiding (groen) dat de Torrent "loopt" / binnenkomt
2 = percentage van de film dat binnen is
3 = tijd te gaan in uren : minuten : seconden voordat de film bij de huidige snelheid binnen is
4 = huidige downloadsnelheid in Kb/sec
5 = huidige upload (mensen die bij mij een film weg"plukken")
6 = totale omvang van de binnen te halen files
7 = programma boodschappen (niet interessant)

Algemeen :

een Torrent file komt gemiddeld bij mij met 10 tot 70 Kb/sec binnen. Soms echter maar met 3 Kb/sec, maar dat fluctueert / kan fluctureren van minuut tot minuut. Uitschieters naar boven komen ook regelmatig voor >150 Kb/sec.

Mijn ADSL abbo omvat 2 MB down = 215 Kb/sec effectief en
1 MB up = 110 Kb/sec effectief.

Je kunt met een Torrentclient de update van mensen limiteren. Doe je dat niet dan kan het zijn dat wildvreemden je complete uploadbandbreedte gebruiken zodat je zelf bijvoorbeeld niet eens meer fatsoenlijk een mailtje kunt versturen. Ik heb de upload "vergrendeld" op 40 Kb/sec (Houd ik zelf 70 over voor mail en bijv. de Helpmij !!!)

Zoals je ziet staan in de bijlage 2 films op "dood" terwijl de torrent wel actief is. (Staan ze overigens al sinds 30 december jl. !!!!!) Dit komt omdat er geen "seeders" zijn. Seeders zijn mensen die een film compleet beschikbaar hebben. Zelf ben ik een "leecher". Een leecher betekent zoveel als iemand die een film (bestand) nog niet compleet heeft, maar dit wel deelt.
Als je dus een film wil downloaden, kijk dan of er veel seeders zijn en liefst zo min mogelijk leechers. (Hoe meer leechers bij 1 seeder "wegplukken" hoe smaller de beschikbare uploadbandbreedte bij de "aanbieder") Voorbeeld : als ik een complete film zou "seeden" en 40 mensen plukken 'm tegelijk bij mij weg, dan hebben ze per persoon slechts 1 Kb/sec ter beschikking -omdat ik mijn upload beperkt heb tot 40 Kb/sec)

Waarom ik die 2 niet complete films toch laat staan? -> Ik heb de hoop dat ze deze eeuw nog een keer binnenkomen ;)

Laatst bewerkt:
Was de bijlage vergeten:

Bijlagen

• Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 22
daar heb je wel gelijk in maar ik weet niet of ik dat in mijn abc bittorent kan in stellen die uploads moet ik eens nakijken, maar als ik nu de pc wil uitzetten terwijl de film nog aan het downloaden is kan dat kwaad op begint de film dan gewoon weer waar hij is gestopt al ik de dag erna de pc aan zet het n programma ook weer aanzet

Als de pc na uitzetten weer aangaat, dan gaan de Torrents gewoon weer verder.

oke dankje wel voor de uitleg ik zal het allemaal uitprinten en kan ik er naderhand nog eens op kijken als ik niet meer weet.

Ik heb de uitleg bij de bjlage aangepast, stond een fout in.
2 was geen prioriteit, maar 2 is het percentage van de film dat binnen is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan