Acces 2003 naar office 2010 op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je, zoals ik aanraadde, het formulier al een keer opnieuw gemaakt? Is soms echt de enige optie :).

Daar heb ik naar gekeken maar dit formulier is samengesteld als een opstartformulier met meerdere formulieren die alle gegevens uit de tabellen, query's ophaalt.
Is een zeer ingewikkelde opbouw, als ik daar iets verkeerds doe werkt er helemaal niets meer.
Een goede vriend heeft 10 jaar geleden dit programma voor mij gebouwd maar die is helaas overleden.

Meestal is maar één subformulier de boosdoener :). Je kunt straffeloos een kopie maken van dat startformulier en kijken of je probleem er nog steeds in zit. Dat zal overigens wel; goede kans dat er gekeken wordt op de andere formulieren naar waarden op dat startformulier. En die verwijzingen kloppen dan zeker niet meer. Heb je daar echter geen last van, en nog wel van de fout waar je van af wilt, gooi dan steeds één formulier weg en kijk of het probleem is opgelost. Nee? Zet het formulier terug en pak een volgende. Ja? Dan heb je de dader en dan kun je dat subformulier overnieuw proberen te maken. Of wellicht vind je daar alsnog het probleem, en dan ben je natuurlijk gelijk klaar.

Dank voor je advies. Ik doe alles al vanaf een kopie zodat de basis hetzelfde blijft. Ik ga aan de slag met de formulieren.
Trouwen als de parameerwaarde verschijn geeft dit een tabel aan nl. prijscourant TLN dan zou je denken dat daar het probleem zit.

Dat hoeft niet per sé, het kan best zijn dat er ooit een criterium uit die tabel is gehaald in de onderliggende query. In een tabel kun je sowieso nooit parameters zetten, dus in dit probleem is de tabel de messenger in de zin: "Don't shoot the messenger'" :)
Dus het probleem kwam oorspronkelijk ofwel uit de query, waarin een parameter heeft gezeten die nu niet meer bestaat, ofwel op het formulier waar ooit een verwijzing naar heeft gestaan naar een veld uit die tabel. Dat zou bijvoorbeeld een filterveld kunnen zijn geweest.

Je kunt de db altijd posten natuurlijk; kunnen we meekijken :).

Ik zat meer te denken aan hier neerzetten. Als je de gegevens niet openbaar wil maken, wat ik mij goed kan voorstellen, en de db vullen met dummygegevens is ook lastig, mag je hem eventueel wel mailen. Bij mij is nog nooit een db gelekt :).

Ik heb eigenlijk geen keuze want zelf los ik dit niet op.
In het vertrouwen dat er met de gegevens niets gebeurd wil ik dat wel proberen.
Ik wil het wel graag opgelost hebben.
Zijn er ook kosten aan verbonden.

HelpMij werkt met vrijwilligers, ik dus ook :). Je mag hem mailen..

Laatst bewerkt:
Goedemorgen

Ben benieuwd of je mijn bestand ontvangen heeft en of je er iets aan kunt doen
Hoor graag van je

Ik heb niks ontvangen, vrees ik. Ik vroeg me al af of het goed was gegaan!

Dat klopt, anders had ik 'm niet neergezet :). Heb je 'm al opnieuw gestuurd?

Ik zie ze, en nu snap ik ook waarom ik 'm eerder niet zag: hij ging linea recta naar de spam map :). Maar ze zijn binnen en ik zal er vanavond naar kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan