acces-db werkt niet op laptop wel op de computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Berichten
103
Beste formleden,

Een acces db gemaakt op de Laptop.
Alles werkt goed bij het doorvoeren van gegevens; tabellen, formulieren, Query's etc.
Het probleem komt als ik de *knop ordernummer oftewel VBA toepast dan doet het niets.
Handmatige invoer van het ordernummer pakt die weer wel.
Zet ik dezelfde db op mijn vaste computer (windows 7) dan voert die de opdracht wel uit en doet het uitstekend.
En omgekeerd; een db gemaakt op mijn vaste computer doet wel op de computer maar niet op laptop als ik de *knop ordernummer gebruikt.
Op computer en laptop draait hetzelfde office/pro 2010.
Verdere programma's van office draaien op mijn laptop uitstekend!

Het probleem ligt dus bij mijn laptop
-Het is een Lenovo T60 met XP

Wat kan de oorzaak zijn?


Groet, Hans
 

Bijlagen

  • test5.rar
    72,9 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik werk op een laptop, en alles werkt verder prima. Ik zou zelf geen aparte knop maken voor het ordernummer, want je kunt dat heel gemakkelijk door het formulier laten uitzoeken, dus waarom val je daar een gebruiker mee lastig? Maar dat neemt niet weg dat de code prima werkt. Kijk op je laptop of je macro beveiliging in Access niet te hoog staat; dat houdt namelijk de uitvoer van VBA code tegen.
 
Beste Michel,

Het probleem van de macro beveiliging is opgelost, dank hier weer voor!

Jouw Tip:
Wat kan ik doen om de *knop ordernummer te laten vervallen?
Als daarvoor een mogelijkheid is om, het formulier, dit zelf te laten doen dat zal idd perfect zijn.

Groet, Hans

Ps. Nogmaals ik ben een beginner in acces maar vind het super leuk en een compliment aan dit forum en aan jou/ Michel
 
Laatst bewerkt:
Beste Michel,

Bedankt weer voor je input.
Ik ga ermee aan de slag om het op te lossen.
Zet de vraag op opgelost.
Kom ik er niet uit dan kom ik bij je terug :thumb:

Groet, Hans
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan