Acces faktuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanke

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Hoi allemaal
Als nieuw lid val ik maar direct met mijn probleem binnen.
Ik heb in Excel een faktuur ontworpen, maar zou het liever in Acces hebben. Bepaalde gegevens uit mijn faktuur zou ik willen gebruiken tezamen met andere gegevens, dus een database zou zeer perfect zijn. Heb reeds geprobeerd via export/import, maar het werkt niet naar behoren in Acces.
Enig advies van jullie zijde of een link waar ik een behoorlijke faktuur kan downloaden. Zou wel prachtig zijn als ik mijn Excel faktuur naar jullie zou kunnen opsturen.

plaats hem even hier op het forum dan kijkt er wel iemand naar denk ik (ikzelf bijvoorbeeld)

Groeten,

Bijlage van het probleem

Allereerst bedankt voor de snelle reactie en natuurlijk mijn verontschuldiging voor het laten wachten. Vanwege drukke werkzaamheden was een reactie mijnerzijds niet mogelijk.
Ik heb het probleem nu dus als bijlage ingesloyen (zip).
Ik zou dus de gehele administratie in een database willen zetten.
Het is dus zeker de bedoeling dat na het invullen van de faktuur de vereiste gegevens automatisch in mijn Financiele contr. terecht komen, hetgeen o.a voor mij en de belastingdienst prettiger werkt. Als eerste maak ik een patientenkaart aan en weet dus niet als het kan dat na het invullen daarvan bepaalde van de gegevens in een nieuw faktuur automatisch terecht kunnen komen. De fakturen verzend ik 1 maal per maand, waarbij het kan voorkomen dat een patient dus meerdere keren in 1 maand op de poli komt. Slechts 1 maal (bij aanmelding) wordt er een patientenkaart gemaakt.
Indien er van jullie zijde een beter advies of werkmethode is hoor ik dat graag.
Faktuur dient wel uitgeprint te kunnen worden op 1 A4 vel.
Mijn contr. staat print ik meestal uit op een A4 formaat in landscape.

Groetjes.

Ik probeer maar weer eens die bijlage te plaatsen. Ik denk dat hij te groot was dus stuur ik hem in drie delen.
Bijlage 1

Bijlagen

3e

Dit is dan mijn 3e en laatste bijlage.
Hopelijk is er iemand die mij ermee kan helpen a.u.b.
Stuur de oplossing maar rechtstreeks maar naar mijn e-mailadres: dousur@yahoo.com

Mislukt

Heb opgemerkt dat mijn 3e bijlage niet is gelukt. Waarschijnlijk is het bestand te groot.
Nou ik zal maar effe proberen uit te leggen hoe die er dan uitziet.
Het is een Acces bestand die ik "Patientenkaarten" heb genoemd.
Er zijn in totaal 22 kolommen en die zijn in de volgende volgorde:
Kaart nr. - Datum - Geslacht (M / V / Knd) via een keuze pijl - Naam - Voornaam - Geb. Datum - Gehuwd met - Adres - Te. Thuis - Mobiel (begint met een nul) - Tel Werk - Rekening (Tekst) - Huisarts - Diagnose - Status - Patient nr - Datum v opname - Datum ingreep - Datum v ontslag - Behandeling - Medisch Archief - Verloop.
Het is veel maar hopelijk te volgen!

Mislukt

Heb opgemerkt dat mijn 3e bijlage niet is gelukt. Waarschijnlijk is het bestand te groot.
Nou ik zal maar effe proberen uit te leggen hoe die er dan uitziet.
Het is een Acces bestand die ik "Patientenkaarten" heb genoemd.
Er zijn in totaal 22 kolommen en die zijn in de volgende volgorde:
Kaart nr. - Datum - Geslacht (M / V / Knd) via een keuze pijl - Naam - Voornaam - Geb. Datum - Gehuwd met - Adres - Te. Thuis - Mobiel (begint met een nul) - Tel Werk - Rekening (Tekst) - Huisarts - Diagnose - Status - Patient nr - Datum v opname - Datum ingreep - Datum v ontslag - Behandeling - Medisch Archief - Verloop.
Het is veel maar hopelijk te volgen!
Als het moet stuur ik met genoegen mijn acces bestand naar de helper zijn/haar eigen e-mail adres.

Hallo Sanke,

Zo te zien beschik je al over een serieuze tabel met patienten-gegevens.

Ik ben helemaal niet medisch geschoold maar ik neem aan dat je ook nog een tabel met "medische prestaties" zult moeten aanmaken (ik fantaseer maar wat: omschrijving, codenummer, volledige prijs, gereduceerde prijs,enz................)

Nadien maak je ook een tabel met facturen (factuurnummer, patientID, prestatie-ID's, enz)

Door het aan elkaar linken van deze drie tabellen beschik je al over een facturatieprogrammaatje.

Veel hangt af van je kennis van ACCES. ACCES is op zich niet moeilijk maar wel ingewikkeld gestructureerd zodat je vaak als het ware verloren loopt omwille van details.

Belijk ook ens de voorbeelden (Via File - New en dan
het tabje DATABASES). Die zijn echt wel leerzaam.

En verder aarzel nit je vragen te stellen op Helpmij!!

Groetjes van Martin en Rosine

Hi sanke,

Hoe groot is je totale acces bestand? als deze niet groter is dan 3Mb ,kan je deze altijd doorsturen naar mijn mail adres. Nog een vraag. Ik kan je een facturatieprog doorsturen(ben gewend om facprogr's te maken) dan kan je even kijken hoe dit in elkaar zit. Maar dit is wel 5MB. kan uw mailserver dit aan?

Adres?

Hoi van Zwam ik heb jouw mail ontvangen en zou dus graag mijn acces bestand naar jouw willen mailen, ALLEEN HEB IK JOUW E-MAIL ADRES NIET!
Het bestand is zeker kleiner dan 3 mb en als je een dergelijk groot bestand naar mij wenst te mailen kan dat via een kennis van mij zijn mail. Het adres is megabyte@EuropeHouse.zzn.com.
Als alles goed zit heb ik hopelijk morgen zelf een grotere mailbox.
Alvast bedankt voor de moeite.

Heb ondertussen je tabellen structuur aangekregen. Ik zou die ene tabel opslitsen. Kijk even in het voorbeeld dat ik je heb gestuurd. Wat betreft de factuurlayout, dan kan perfect in Acces. Nog even een vraag : Het verzend adres is dat steeds hetzelfde ??.
Als ik vanavond tijd heb zal ik even een voorbeeldje maken.

Snel

Hoi dat is erg snel van jouw. Ik snap effe niet wat je bedoeld met verzendadres. Als het datgene bedoeld wat op mijn faktuur staat dan is het ok.
Ik heb ook nog effe vluchtig kunnen kijken naar datgene wat je mij hebt gestuurd, het ziet er top professioneel uit. Moet het wel even rustig bekijken. Nogmaals bedankt voor alle moeite.

Met 'verzend adres' bedoel ik : In het factuur, links boven staat, aan: ASSURIA en blablabla. Als dit steeds hetzelfde blijft, word het nog eenvoudiger.

NEEN

Het verzendadres is steeds anders, jammer dus het wordt een moeilijkere klus.

Dat niet moeilijker. Gewoon een paar velden bijzetten in de tabel, daar een query van maken, van de query een formulier maken, en van die query een factuur maken. fluitje van een cent. Natuurlijk is dit niet op 1,2,3 gedaan. qua layout. maar ik stuur je zeker een voorbeeld

Ja sanke,

nog eventjes geduld voor het voorbeeldje (te veel werk)

Geduld

Geen probleem hoor , geduld is een schone zaak. Liever een goed produkt dan iets dat maar halfjes werkt, dus doe maar rustig aan. Ik heb toch al enige tijd zitten klojen met de mijne.

Even een paar bijkomende vraagjes.

Stel dat, in uw voorbeeld, die mevr. 4 x per maand op consult komt. Wordt er per consult een factuur gemaakt, of worden de 4 consults op 1 factuur gezet?

In uw factuurlayout, dat u gemaakt hebt in XLS, staan er zaken, zoals 'Pers.nr" en "Rel.nr", deze vindt ik niet terug in uw tabel en formulier. Wat zijn deze?

Dan CODE: Waar verwijst dit naar in uw tabel of formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan