Acces faktuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, foutje van mij :o

Zet de tabellen terug origineel. In menu balk -> Records -> Filter/sorteervolgorde uitzetten.

Open nu het formulier 'Patientzoeken' in de ontwerpweergave. Klik op het keuzevak en ga naar eigenschappen -> gegevens -> Rijbron. Daat staat volgende code.

SELECT [Patient registratie].Patientnr, [Patient registratie].ANaam, [Patient registratie].Voornaam FROM [Patient registratie];

VERANDER DEZE IN

SELECT [Patient registratie].Patientnr, [Patient registratie].ANaam, [Patient registratie].Voornaam FROM [Patient registratie] ORDER BY [Patient registratie].ANaam;

save dit en sluit het formulier.
Open nu het formulier 'Patientbehandeling'. Klik daar bovenenaan in het keuzevak -> eigenschappen -> Rijbron.

Hierin moet dezelfde code staan als bovenaan. Dus

SELECT [Patient registratie].Patientnr, [Patient registratie].ANaam, [Patient registratie].Voornaam FROM [Patient registratie] ORDER BY [Patient registratie].ANaam;

Nu zou het moeten lukken.

Wat betreft de datum. Heb je een Engelse versie van acces???. Hoe staan je instellingen in Windows ???.

Laat dit even weten.

Hoe !

Ik heb de instructies uitgevoerd en nu krijg ik de namen dus PRIMA op alfabeyische volgorde.
Toch nog wat technische vraagjes en assistentie nodig.

VRAAG
Is er een mogelijkheid om doormiddel van de verrekijker (menubalk) bijv op kaartnummer of op naam direct een patientenkaart te vinden?

PROBLEEM 1
Als ik op een kaart alleen de diagnose invul en dus nog geen opname of ingreepdatum en dito geen faktuur gegevens invul, dan blijkt dat indien de betreffende kaart later op de dag of de dag erna geopend wordt de gegevens in het diagnose vakje zijn verdwenen!!!!

PROBLEEM 2
Het komt wel eens voor dat eeen patient meerdere malen opgenomen kan worden of op diverse data er een ingreep op die patient moet plaats vinden. Het probleem is dat ik op zijn/haar kaart slechts 1 maal een dat kan invullen.

VRAAG
Als gevolg van het bovenstaande heb ik een aanvullende vraag m.b.t het bewaren en terugvinden van zo een faktuur, die ik dus eventueel over enkele maanden weer zo invullen. Blijft het oude exemplaar bewaard of ben ik het dan voorgoed kwijt?

DATUM PROBLEEM
Ik heb op mijn machine Windows XP (engels) en Office XP (nederlands). Datum krijg ik op mijn kaarten en faktuur volgens de engelse methode (mnd - dag - jr) zou het dus liever hebben volgens dag - mnd - jr.
Ik heb het programma op een volledig nederlands ingestelde machine geprobeerd (windows en office) maar ook daar was datum volgens de engelse methode.

Ik hoop niet dat ik u met al deze vragen lastig val.
Ik het gevoel dat het misschien probleempjes zijn die pas tijdens het gebruik naar voren komen en dus zeker geen fout of gebrek van u zijn.

Alvast bedankt.

:rolleyes:

Hoi sanke,

In eerste instantie, sorry voor de late reactie.

In antwoord op :

Vraag 1 Het is mogelijk om met de zoekfunctie (Verrekijker) de naam op te zoeken. Het is echter niet aangewezen omdat in het programma ,knop ‘patient zoeken en kaart openen’ er reeds gebruik gemaakt wordt van een formulierfilter.

Vraag 2 Uw oude facturen blijven bestaan.. Als je op de knop, hierboven vermeld, drukt wordt de formulierfilter in werking gesteld, en krijg je alle records van die bepaalde patient.

Probleem 1 Daar vermoed ik dat je iets verkeerd doet.. Wanneer je het diagnose vak invult en niets anders moet je ook de knop Opslaan en Aanpassen drukken. Lees nog even de instructies, want ik heb hier, bij mij, geen probleem mee.

Datum probleem Dat is te wijten aan de instelling van Windows. In Windows zal je daar de datumnotatie moeten aanpassen. Lukt dit niet, dan kan je, in alle tabellen , formulieren , rapporten alle datumvelden, bij eigenschappen – notatie proberen deze te veranderen in :
Voor de Engelse versie dd;mm;yyyy
Voor de Nederlandse versie dd;mm;jjjj
Ik heb bij mij ook geen probleem hiermee.

Probleem 2 Hier hebben wij inderdaad een probleem. En ik had dat moeten inschatten. Het is natuurlijk op te lossen, MAAR dan ben je alle gegevens kwijt van uw patientkaart. In de tabel Patient kaart, verander daar de velden : datum van opname, datum van ontslag, datum van ingreep (Dit zijn tekstvelden) in MEMO velden. Open nu het formulier ‘Patientbehandeling’ (in ontwerpweergave) .Verwijder daar deze velden. Klik nu, in de menubalk, ‘Lijst met velden ‘ en voeg deze velden terug toe op dezelfde plaats. Je zal natuurlijk de layout even moeten aanpassen.

Ik hoop dat je nog niet te veel patientkaarten hebt gemaakt. Nu ja het is sowieso patientkaarten terug intikken.

Nogmaals sorry voor deze fout

Maak er werk van

Probeer dit weekend eraan te werken.
U hoort er wel hoe het is afgelopen.

:thumb:

BIJNA

Ik heb uw instructies opgevolgd en ................ het doet het.

ALLEEN nog het probleempje met het terug kunnen vinden van oude facturen.
Ik heb uw progi op een andere PC geinstalleerd om zoveel mogelijk uit te proberen en na te gaan waar er nog kleine euvels zouden kunnen zijn.
Ik heb dus ingevoerd: 1 en dezelfde patient die op verschillende dagen (maanden) is geweest. Deze patient blijft dus zijn/haar kaartnr behouden.
Ik krijg met geen mogelijkheid de complete oude fakturen van deze patient terug te zien. Ik kan wel een overzicht van fakturen over een bep. periode oproepen maar niet een specief faktuur. Ik heb ook wel geprobeerd de fakturen in bijv "MIJN DOCUMENTEN" op slaan maar dat lukte niet. Zou ze zo dus altijd weer kunnen oproepen.

Bij faktuuroverzicht is de kolom "CODE" teveel het zou moeten zijn de gegevens van de kolom (veld) REKENING.
Die gegevens heeft n.l de Belastingdienst nodig.
(ANaam - Fakt. nr - Rekening - Totaal bedrag).

Voor het overige loopt het prima.
Ga nog wel effe door stoeien op die andere PC om na te gaan als ik (PC leek) nog wat gebruiksaanwijzingen nodig heb. Hoop het niet.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan