Acces probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
Hallo allemaal,

Moet voor school een registratie database maken. Echter ik zit nu vast en heb eigenlijk even een beetje hulp nodig om weer verder te gaan. Er is de volgende situatie:

Ik heb zo'n 20 tabellen met aleerlei info erin zoals een tabel met alle bezittende video kaarten met eigenscahppen, table met moederborden en alle eigenschappen. Ook een tabel genaamd pc met als primary key pc nummer en het ip adres wat hij heeft gehad en waar die in het gebouw staat.

Nu wil ik als hoofd primary key (hoofd tabel) zal ik maar zeggen een tabel maken met 1 kalom genaam basis id. Dit wil ik dus stees koppelen aan de primary key: pc nummer, primary key moderbord enz. Dit in ver band met het koppelen. Maar hoe doe ik dat want ik kan toch niet een relatie aanleggen met een ander soort key. De attribuut basis id komt niet in die andere tabellen voor. Dit omdat wanneer een basis id wordt weggegooid die andere gevenens die er aan gekoppeld zijn niet mee veranderen

IK hoop dat jullie mijn vraag een beetje snappen. Ik heb de tot nu toe gemaakte database op mijn ftp server staan dus wanneer iemand die even wil zien moet je het ff zeggen geef ik je de details via een pm.

De database heet registratie database, tevens is er ook nog een andere databse die ik een beetje als voor beeld gebruik. Alleen deze persoon heeft in meerdere tabellen het atribuut basis id gebruikt. Deze database heet ziekenhuis

Alvast heel erg bedankt voor de moeite. :thumb:

knackje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan