Access 2003: formulier waar in een tekst uit een tabel met 1 record moet komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelise

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
Ik heb een Datum/Tekst tabel met 1 record waarin oa de (firma)naam van de gebruiker eenmalig geplaatst wordt voor gebruik op rapporten en formulieren. Op rapporten is dat geen probleem, deze tabel wordt toegevoegd en het veld wordt afgedrukt. Maar op een formulier krijg ik het niet voor elkaar, als deze tabel wordt toegevoegd, kan ik geen records meer invoeren en wordt het veld ook niet getoond.
Ik gebruik alleen recht toe - recht aan Access 2003. Wie weet raad?

Heeft niets met Feedback over Helpmij.nl te maken, daarom naar de juiste sectie verplaatst.

Recht toe - recht aan oplossing: gooi die tabel weg (voor één record met één veld een beetje onzinnig) en gebruik een Public Variabele die je in het rapport en de formulieren aanroept om de betreffende velden te vullen. Je vult het veld dan op formulier/rapport bij het Openen van rapport/formulier.

Er staan meerdere velden in dat record, bv ook datums die gebruikt worden voor periode gegevens.
Public Variabele ken ik niet, is dat simpel uit te leggen? Dan graag!

Een public variabele werkt heel simpel: die declareer je in een module. Dat ziet er dan zo uit:
Code:
Public Const pvarFirma As String = "Kindercreche 'De natte zeehond'"

Op het formuiler zet je een label met de naam lblFirma, en het formulier krijgt deze code:
Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    Me.lblFirma.Caption = pvarFirma
End Sub
En dat is alles. Hetzelfde doe je bij rapporten. Als je nu het formulier of rapport opent, staat de naam keurig op het formulier of rapport.

Overigens zou je formulier gewoon moeten werken. Dat een rapport niet ingevuld kan worden boeit eigenlijk niet, want dat is een eindproduct. Dus of je een bewerkbare query als basis hebt of niet, dat maakt dan niet uit. BIj formulieren uiteraard wel, want die wil je kunnen bewerken. Ik denk dus dat je een niet-bewerkbare query gebruikt. Daar zou ik ook naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan