ACCESS 2010 naast ACCESS 2003 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hoi buddies,
Daar ik meerdere databases heb die zeer goed "draaien" in access 2003, en nu Office 2010 heb aangekocht , zou ik graag beide versies van access willen behouden op mijn PC, hoe doe ik dit?
Mvg,
Matman:P

Ik onderhoud al een tijdje een Access 2003 database met behulp van Access 2010. Gaat uitstekend. Dus ik zou Access 2003 niet installeren.
Zolang je de Access 2003 database niet converteert naar Access 2010 is er niets aan de hand.

Enjoy!

access 2010 naast access 2010 installeren

Hoi , Ik heb al geprobeerd om sommige databases te laten draaien in 2010 en ik krijg onmiddelijk foutmeldingen, temeer vind ik de lay out van 2010 onoverzichtelijk, heb er natuurlijk nog geen tijd ingestoken om het eens goed te bekijken.
Toch bedankt voor jouw reactie!
Mvg,
Matman

Ik heb een tijdje 2007 en 2003 naast elkaar gehad, en hoewel het technisch dus wel kan, is het niet aan te raden; elke keer als je één van de twee versies opstart, worden de instellingen van de andere versie verbouwd. Bij het opstarten wordt er dus elke keer weer opnieuw een installatie van de op te starten versie bijgewerkt. Dat gaat na verloop van tijd goed vervelen.... Bovendien kun je zie niet alletwee tegelijkertijd opstarten, omdat je dan problemen krijgt met de gedeelde bibliotheken (ik vermoed althans dat dat het probleem is). Zelf doe ik het nu dus maar met een Dualboot systeem, waarbij XP 2003 gebruikt, en Vista 2007.

Hoi , Ik heb al geprobeerd om sommige databases te laten draaien in 2010 en ik krijg onmiddelijk foutmeldingen, temeer vind ik de lay out van 2010 onoverzichtelijk, heb er natuurlijk nog geen tijd ingestoken om het eens goed te bekijken.
Toch bedankt voor jouw reactie!
Mvg,
Matman
Misschien is het zinnig dat je de foutmeldingen oplost. Wellicht blijft het werken in Access 2003. Dat is bij mij het geval. Ik moet wel bekennen dat de enige foutmelding die ik kreeg een verkeerde reference was naar een eerdere Excel versie.

Als je Windows 7 draait dan zou je eens kunnen kijken naar Windows XP mode.
Dat is een Virtual PC op basis van Windows XP waarin je dan een office versie kan installeren. In jouw geval Office 2003.

HTH:D

Hoi buddies,
Van harte dank voor de reacties, heb de beide versies draaien naast elkaar en dit zonder problemen!
Mvg,

Hoe dan?
Dat is voor andere mensen wellicht ook wel interessant.

Enjoy!

Hoi buddies,
Van harte dank voor de reacties, heb de beide versies draaien naast elkaar en dit zonder problemen!
Mvg,

Hallo Matman,

Zoals Guus 2005 ook vraagt: hoe heb je twee versies naast elkaar kunnen instaleren? Ik draai nu namelijk 2010 64 bit versie. Ik wil de 32 bit versie hiernaast laten draaien omdat ik bepaalde databases niet kan openen aangezien ze zijn geschreven in 32 bit versies.

Mvg,
FTM

Laatst bewerkt:
Een 64 bits versie kun je nooit naast een 32 bits versie draaien. dat kun je dus vergeten. Tenzij je VirtualPC gebruikt. Bovendien is de vraag nu 3 jaar oud, afgesloten en van een andere vraagsteller. Ik zou zeggen: start zelf een vraag!

Dit topic is gedateert, m.a.w. het is ouder dan drie maanden en mag dus met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan