Access 97 Aantal print outs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jenger

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo allemaal,

ik wilde dit weten of het mogelijk zou zijn in Access97. Het is namelijk zo dat ik dagelijks verschillende rapporten uitprinten. Maar wat ik wil is dat telkens dat ik uitprint er het aantal uitgeprintte rapport wordt opgeslagen en kan ik het steeds weer opvragen om te zien hoeveel zijn uitgeprint.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Bedankt!

Dat wordt een lastige, omdat Access uit zichzelf niet bijhoudt of en wanneer je een rapport afdrukt. Je zult dus een aparte tabel moeten maken die dat registreert, en die moeten vullen als er een printopdracht wordt gegeven. Het makkelijkst doe je dat via een formulier waarop je knoppen zet die een rapport afdrukken; in de code van die knoppen kun je dan een record laten toevoegen aan die tabel die de afdrukopdracht registreert met datum en naam van het rapport.
Dat werkt alleen voor 100% als gebruikers zelf niet bij de rapporten kunnen, en er geen afdrukvoorbeelden afgedrukt kunnen worden. Alle rapporten moeten dus via knoppen worden afgedrukt.

Hallo Octafish!

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. Ik wist niet dat Access zelf niet bijhoudt wanneer en welke rapporten er uitgeprint zijn. Nou dan kan dat niet anders dan d.m.v. knoppen te laten gebeuren zoals wat jij voorstelt.

Heel hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan