Access database op internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter male
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

male

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2006
Hallo,

Ik heb een Access database gemaakt voor een vzw waar ik lid van ben en deze zou door 3 mensen bewerkbaar moeten kunnen zijn (gegevens ingeven/afdrukken, ...). En ik hoopte dat dit mogelijk zou zijn via internet.
Ik heb al wat gegoogeld maar vond niet veel duidelijkheid en ook op dit forum kwamen MYSQL en ASP als oplossing(en). Kan iemand mij exact uitlegen wat deze laatste twee vormen juist inhouden, hoe je ze kan gebruiken?
Kent er iemand andere manieren om een database veilig op internet te zetten?
Zijn er goede tutorials ergens neergeschreven, of zijn dit allemaal lastige programmeer-methodes?

Alvast bedankt,

Manu Vollens

Dat kan als je ASP pagina's in combinatie met VSBScript of JAVAScript toepast.
Dan kun je middels ADO een connectie maken met je access database. Dat is niet echt anders als een connectie maken met een MYSQL database, alleen de connectstring voor access ziet er dan anders uit. Verder zijn de technieken die je moet toepassen eigenlijk hetzelfde.
Voor een juiste connectstring kun je hier terecht: http://www.connectionstrings.com/

@jwsiegers: eigen vraag openen a.u.b. Het is niet netjes om in iemand anders zijn/haar topic jou probleem aan de orde te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan