Goedemiddag,
Ik heb een probleempje met een kopperling van Access naar Excel.
Een leverancier van ons wil graag onze orderbevestigingen voor hem in een appart excel document hebben, wat we vervolgens handmatig op zijn website zetten.
In een Access database heb ik alle orderbevestigingen naar alle leveranciers staan.
Hieruit moet ik dan vervolgens een dump maken naar Excel om deze vervolgens verder te verwerken.
Dit is een stukje uit de code:
De dump wordt goed gemaakt, het gaat echter mis bij het verwijderen van de overbodige rijen.
Hierin worden namelijk niet alle rijen weggehaald die weggehaald zouden moeten worden; de helft wordt wel weg gehaald, maar een 1500 overbodige records blijven staan.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Gr
Ik heb een probleempje met een kopperling van Access naar Excel.
Een leverancier van ons wil graag onze orderbevestigingen voor hem in een appart excel document hebben, wat we vervolgens handmatig op zijn website zetten.
In een Access database heb ik alle orderbevestigingen naar alle leveranciers staan.
Hieruit moet ik dan vervolgens een dump maken naar Excel om deze vervolgens verder te verwerken.
Dit is een stukje uit de code:
Code:
im Exclapp As Excel.Application
Dim Exclwkb As Excel.Workbook
Dim myRow As Long
Dim myColumn As Long
DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel8, "Orderbevestigingen", "Z:\specifiek document.xlsx", False, "Sheet2"
Set Exclapp = New Excel.Application
Exclapp.Visible = True
With Exclapp
.Visible = True
Set Exclwkb = .Workbooks.Open("Z:\specifiek document.xlsx", , False)
End With
'Exclwkb.Activate
For Each nm In Exclapp.ActiveWorkbook.Names
nm.Delete
Next
Exclapp.Sheets("Sheet2").Select
myRow = 2
Do Until myRow = 4000
If Exclapp.Cells(myRow, 2).Value <> "728" Or Exclapp.Cells(myRow, 2).Value <> 728 Then '728 is het leveranciersnummer van de betreffende leverancier
Exclapp.Cells(myRow, 2).Select
Exclapp.Selection.EntireRow.Delete
End If
myRow = myRow + 1
Loop
De dump wordt goed gemaakt, het gaat echter mis bij het verwijderen van de overbodige rijen.
Hierin worden namelijk niet alle rijen weggehaald die weggehaald zouden moeten worden; de helft wordt wel weg gehaald, maar een 1500 overbodige records blijven staan.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Gr