Access dump naar excel en bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog steeds dus een procedure die gebruik maakt van een verkeerd bronbestand, omdat er teveel gegevens worden geëxporteerd.... Ik vind het knap dat jullie daar zoveel tijd in steken, terwijl de oplossing toch zo simpel is (exporteer alleen de juiste gegevens).
Het probleem van rijen verwijderen, waardoor de positionering niet meer klopt is simpel op te lossen door niet van boven naar beneden te controleren (en te verwijderen) maar van beneden naar boven. Ik blijf het spartelen nog wel even volgen, want het boeit wel :)

Ik blijf het spartelen nog wel even volgen, want het boeit wel
Natuurlijk is de juiste import de oplossing, maar het bleef me bezig houden dat Excel rijeen overslaat. Vandaar.

Dankjewel Leofact voor de hulp! Ik ga zelf verder stoeien, maar zo moet het gaan lukken.

Octafish, ik heb de query zoals jij noemde geprobeerd, maar de problemen die ontstonden kon jij ook niet oplossen. Niet iedereen is een held in access zoals jij, maar het moet wel werken.
De excel manier is misschien omslachtiger, maar het werkt wel. Dat kan ik over de access methode niet zeggen.

Bedankt allemaal voor de hulp!

Ik zou best specifieker willen helpen met je query probleem, maar zonder voorbeeld bestand lukt dat niet. En dan houdt het op met wat algemene tips. Dus als je echt wilt dat de export correct gaat, dan zul je een bestandje moeten meeposten.

Hi Octafish,

Ik ben in de kerstvakantie bezig geweest met het deels opschonen van de Database.
Er is in de tijd door nogal wat mensen onderhoud gepleegd en daarmee best wat vervuiling ontstaan; 1 van de redenen dat de query niet naar behoren werkte denk ik.

Ik heb nu een goede query lopen en ook de output werkt prime (gebruik hiervoor wel de "Embedded Macro" optie).
De enige vraag die ik nog heb is of het mogelijk is om de output in een specifieke cel op een specifiek blad (vb. B15 op sheet2) te laten komen.
Weet jij of dit mogelijk is? En zo ja, kun je me een zetje in de goede richting geven?

Alvast bedankt,
Jasper

Dat kan prima, maar of dat met een macro kan? Geen idee.

Dat wordt programmeren; je zult een Excel sessie moeten openen, waarbij je de startcel selecteert. Het schijnt wel mogelijk te zijn om bij TransferSpreadsheet een startcel aan te geven, maar ik ken maar weinig mensen die dat aan de praat hebben gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan