Access en VBA koppeling naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

GoReTeXx

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Ik heb een Accessdatabase waarbij ik naar Word een merge kan maken, ik werk hierbij met bladwijzers. Het betreft velden zoals naam adres e.d.
Dit werkt prima, nu moet ik echter een veld extra plaatsen wat uit een opzoektabel komt.
In dit geval krijg ik alleen het id in Word in plaats van de tekst.
Is het mogelijk om via Vba een bepaalde column aan te spreken binnen in zo'n veld.
Ik gebruik de onderstaande code:

Code:
strSoort = rst![Soort]

.....

.Selection.GoTo wdgotobookmark, Name:="BladwijzerSoort"
.Selection.TypeText strSoort

.....
Waarbij Soort nu bv Id 54 geeft in Word ipv de waarde Rood

Alvast enorm bedankt !

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult de bron moeten aanpassen. In dit geval dus je recordset rst. Hierin zit het sleutelveld van de opzoektabel, en je moet de opzoektabel dus koppelen aan de rest van de query, en het juiste veld toevoegen uit die opzoektabel.

Hoi Michel, bedankt voor je snelle reactie!
De recordset aanpassen is helaas niet echt een optie vanwege gegevensverlies. De meest prettige oplossing zou zijn als ik iets in de richting van :

strSoort = rst![Soort].Column(2)

of iets dergelijks zou kunnen invoegen dan ben ik in een keer van alle problemen af. Ik krijg het alleen niet voor mekaar, dus denk dat ik Column verkeerd gebruik. Het eerste veld is het Id veld (primaire sleutel) het tweede veld is "Soort"

Hebben jullie een idee ?

Column(2) kun je alleen gebruiken als je de waarde uit een keuzelijst kunt halen, die op je formulier staat. Als dat kan, dan is de verwijzing iets als: Me.cblSoort.Column(2). Dat heeft dan verder niks met je recordset te maken. Overigens: als je een recordset kunt openen, kun je er toch ook een veldje uit een andere tabel? Desnoods met een Outer join?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan