Access formulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
beste forum leden.

Ik ben bezig met het uitproberen van access omdat ik heb gehoord dat je daar best nog wel eens wat aan kan hebben later.

Ik en een vriend van me zijn tijdens onze schoollessen doelloos bezig geweest, we hebben allerlei slogans van bedrijven op een rij gezet.
Dit wil ik graag mee nemen in de database. Gewoon om het een beetje te leren.

Ik was goed op weg voor mijn gevoel.

iD Slogan Bedrijf branche jaar.

Maar nu wilde ik, net als in het vooraf geinstaleerde database van studente, zon formulier dat als je die invult, dat dat in de hokjes komt te staan. maar dat werkt niet.

Heeft iemand nog zoiets liggen die dit even op wilt sturen?
Of heeft iemand zin om dit uit te legen.?

mvg sjors

Hoe simpel je tabel ook lijkt te zijn, ik zou 'm anders opzetten. Kijk maar eens naar dit voorbeeld:
iD Bedrijf Branche Slogan Jaar
1 MuggenKorf Warenhuis Stekelige Aanbiedingen! 2010
2 Mc Jansen Frietboer Beste Frietjes bij Mac Jansen! 2011
3 MuggenKorf Algemeen Een drukte van belang! 2011
4 McJansen Frietboer De Betere burger 2012
5 MuggenKorf Warenhuizen Ons Voordeel: Uw Voordeel! 2012
Het eerste wat opvalt: is Mc Jansen hetzelfde bedrijf als McJansen? Voor de database niet, maar in de praktijk vermoedelijk wel. En wat is MuggenKorf voor bedrijf? Zeg 't maar... En als je dat probleem hebt getackeld, komt het volgende probleem: in je tabel zitten herhalende gegevens. Voor elk jaar heb je namelijk een volledig record met de bedrijfsgegevens. dat hoor niet in een database.

De oplossing voor bovengenoemde problemen: maak een aparte tabel met de bedrijfsgegevens (BedrijfID, Naam, Branche etc) en een Opzoektabel voor de branches, zodat er een eenduidige aanduiding is voor de branch. En maak dus een koppeltabel voor de Slogans en jaren, met daarin een veld BedrijfID zodat je het bedrijf kunt koppelen aan de slogan per jaar. Kortom: zorg er eerst voor dat je database in orde is, en ga dan pas kijken naar formulieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan