Access op een tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

repsak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hallo,
Het probleem is als volgt. Ik heb een databaseprogramma (Access) waar kinderen in de klas naar verwijzende video's kunnen zoeken, ter ondersteuning aan hun leerproces. Steeds meer komen ook bij ons op de scholen tablets in de klas. Centraal is gekozen voor een tablet met Android. Het zou prachtig zijn als de kinderen middels een tablet en de Wifi omgeving op de server bij de database in Access kunnen komen. Zij hoeven alleen maar te zoeken in de database. Om dit te realiseren moet ik dan een andere tablet met Windows 8 aanschaffen of kan een Android tablets dat ook.
Wat is eigenlijk Access Mobile?

Zolang Microsoft geen Office (met Access, wat zowiezo al lastiger is) voor tablets uitbrengt, zul je zelf een app moeten maken. Er is, voor zover ik weet, bar weinig op de markt.
Je kunt wellicht overwegen om een webbased database te maken (SharePoint ondersteunt Access uiteraard) en via een webapp daarop in te loggen.

Laatst bewerkt:
Nog wat extra informatie: volgens Access bloggers zit er in Office 15 voor tablets geen Access i.v.m. de rekencapaciteiten die dat programma nu eenmaal opslokt. Het houdt dus op bij Word etc. Maar een Access goeroe (Albert Kallal) heeft zelf een appje gemaakt met formulieren dat een verbinding maakt met Office365 (de internet variant) en dan kun je dus middels een internetverbinding zaken de db insturen. Of het ook andersom werkt vertelt het verhaal niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan