Access tabel met terugkeerpatroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolassoenens

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Ik had graag een tabel gemaakt mat een terugkeerpatroon.
kolom1: telkens 2 x de zelfde datum
kolom 2: afwisselend dag en nacht
kolom 3: afwisselend ploeg 1 - 2 - 3 en 4

is dit mogelijk?

Nicolas

Dat riekt als een wel heel slecht ontworpen tabel; waarom zou je dat willen? En leg eens uit wat de bedoeling is van je db?

Dit is een periodieke regeling van een 24/24 dienst in een 4-ploegensysteem die shiften van 12 u doen.
Van deze ploegen zijn er dan nog eens met verlof of nemen er overuren...
Elk krijgen een bepaalde taak toegewezen afhankelijk van dag of nacht.
Op elke dienst moeten dan nog eens oefeningen gegeven worden die na veloop van tijd, door iedereen moeten uitgevoerd worden.
Er moeten dan query's gemaakt worden per oefening, per persoon en per periode.

in een vorige vraag had ik toen al gevraagd om voor een bepaalde dienst (formulier)de verschillende personen per ploeg te kunnen aanvinken met een ja/nee-knop of ze aanwezig zijn of niet (in een subformulier) . Dit ipv ze op te zoeken via een keuzelijst (30 man per ploeg) maar daar heb ik nog geen oplosing voor gevonden.

alvast bedankt voor de snelle reactie

Is dat deze vraag? Die staat eigenlijk in het verkeerde forum; ik had hem ofwel in het Access forum gezet, ofwel in het Visual Basic for Applications forum. Nu kijken er toch minder mensen naar, maar dat had je al gemerkt :) Overigens snap ik die vraag niet helemaal, maar dat is een ander verhaal.
Ik snap overigens van deze vraag ook niet helemaal wat je wilt bereiken.... Je hebt een tabel [Tbl Personen] met sleutelveld [Personen ID] en een tabel [Tbl Dienst] met sleutelveld [Dienst ID]. Wat ik mis is een tabel [tblRooster], waarin je de combinaties gaat vastleggen. Ik krijg de indruk dat je alles in de tabel Dienst doet, en dat lijkt mij niet de juiste aanpak.

Ik heb een tabel [tbl Personen].
Ik heb een tabel [tbl Dienst] met dienst ID.
De bedoeling is om dit te bekomen:
De pelotons volgen elkaar op per dag en per nacht.
1 1/01/2012 dag Peloton 1
2 1/01/2012 nacht Peloton 4
3 2/01/2012 dag Peloton 2
4 2/01/2012 nacht Peloton 1
5 3/01/2012 dag Peloton 3
6 3/01/2012 nacht Peloton 2
7 4/01/2012 dag Peloton 4
8 4/01/2012 nacht Peloton 3
9 5/01/2012 dag Peloton 1
10 5/01/2012 nacht Peloton 4
Ik heb een access-boek 20010 maar die spreekt nergens over de mogelijkheid om een rooster of periodieke regeling te maken.
Ik weet niet in hoeverre dit kan.

Dat zou met twee tabellen wel moeten kunnen, als je alleen dag- en nacht ploegen hebt. Overigens heb je de tabel ook al klaar; want veel meer velden heb je niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan