access velden verbergen bij klikken checkbox

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Goede morgen

ik wil graag dat als mijn checkbox Buiten europa een invoerveld B I C zichtbaar wordt.
ze zijn allebei aangemaakt ik denk dat ik bij de checkbox --> gebeurtenissen -> bij klikken een code moet invoeren voor visible-true of iets dergelijk.

weet iemand hier iets voor?

Een vraag die mischien kan helpen.
hoe weet ik welke naam ik voor .visible = false moet intypen uit welke eigenschappen kan ik dit lezen?

volgens mij heb ik steeds ergens ander zitten reageren want ik zie hier geen reacties meer :$ sorry!
ik heb nu

Code:
Private Sub Europa_Click()
If BIC.Visible = True Then
BIC.Visible = False
Else
BIC.Visible = True
End if
End Sub

mischien dat iemadn er nog ooit wat aan heeft ;) mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan simpeler:
Code:
     BIC.Visible = Not BIC.Visible 
End Sub
Probeer er aan te denken dat je code opmaakt in de Code tag; dat houdt de post leesbaarder!

Code:
If Europa.Value = False Then
BIC.Visible = False
Valuta.Visible = False
Else
BIC.Visible = True
Valuta.Visible = True
End If
End Sub

heb het zo gedaan dan ben ik niet afhankelijk van de default settings van de checkbox wat niet altijd even betrouwbaar is

De default setting heeft er niet zoveel mee te maken; je wilt, neem ik aan, het klikken op het vakje triggeren... Maar neemt niet weg dat jouw variant uiteraard prima werkt. Never change a winning team....

in het begin had ik regelmatig probleme met de defautl setting :o als ik iets veranderede stond het bijvoorbeeld standaard aangevinkt en dan weer niet.
dus als je dan doet bij klikken kan het zijn dat het effect op het tegenovergestelde moment werkt dus als hij niet checked is

offtopic
tijdens het uitproberen ging het vaak fout en dan krijg je een aanduidding waar het fout zit met geel.
hoe kan ik daar makkelijk uit en verder gaan.
nu moet ik steeds de regeel verwijderen ok drukken en dan de regel weer terug zetten
mvg

Als een procedure stopt bij een fout, is de regel die de fout veroorzaakt geel gemarkeerd. Je kunt de procedure dan stoppen met de Stop knop, of, als de procedure verder wel goed zou kunnen doorlopen, kun je die regel als Commentaar markeren, door er een quootje (') voor te zetten. Bedenk daarbij wel dat die fout niet voor niks wordt veroorzaakt. Als een procedure bijvoorbeeld stilstaat bij een regel waar een waarde wordt toegewezen aan een veld of regel die niet overeenkomt met wat er verwacht wordt, dan stopt de procedure. Je kunt dan wel checken welke waarden de variabelen hebben, zodat je de procedure daarop kan aanpassen. Dus het stoppunt is een goed moment om te controleren wat er fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan