account zoon met internet verbinding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik heb een tweede account voor mijn zoon gemaakt maar kan daaruit niet op het internet.
Daar ik niet elke keer wil controleren wat hij doet wil ik in zijn account de opties van het internetgebruik graag aanpassen maar ben dan wel verbinding nodig.
OS XP home servicepack2
@homeaccount via de kabel
draadloos achteredimax BR6104WB router.
Graag een simpele oplossing.

Hoe kabel precies werkt weet ik niet maar.... heb je wel binnen zijn account ook een verbinding ingesteld?
Misschien overbodige vraag.

Elisa,

Ik heb een account aangemaakt en de snelkoppeling van de athomeverbinding gekopieerd naar
C:\Documents and Settings\****\Bureaublad
Die verschijnt ook op zijn Bureaublad maar als ik hem aanklik gebeurt er niks.
Bedoel jij dat ik de hele verbindingsprocedure opnieuw onder zijn account weer moet doen????

Ja, maar dat is toch zo gebeurd?
Volgens mij hoeft het niet altijd maar ik heb het ook een keer gehad dat ik op de 2e account geen verbinding kreeg. Heel vreemd eigenlijk.
Gewoon dus even invullen.

"Gewoon dus even invullen" is dus niet aan de orde
want ik moet eerst de router dan weer instaleren en dan de instatalatiecd van athome weer doorlopen en dat is toch nog wel even werk.
Maar ik heb inmiddels een voorlopige oplossing gevonden.
Ik start eerst in mijn account(beheerder)op maak verbinding en switch naar de account van mijn zoon
heb de opties aangepast van explorer en hij kan op het net.
Dit is natuurlijk niet de weg daar ik er altijd bij moet zijn om hem eerst te opstarten en af te sluiten dat is namelijk niet mogelijk vanuit zijn account.
Ik hoop op nog een simpelere oplossing.
Ook tips om de pc beter te beveiligen voor de kids(mappen/bestanden/harde schijven) zijn welkom.

Nee je zult alleen maar onder zijn account even door de verbindingseigenschappen moeten lopen voor internet, dit houd in, alleen maar aangeven dat hij verbinding krijgt via een lan netwerk en dat alles automatisch toegewezen moet worden.
Meer zou je niet hoeven doen hoor.

jjw,

Even hapje eten en dan probeer ik dat eens.

jjw,

geprobeerd maar kan nergens iets vinden wat er op lijkt.
misschien kun je iets specifieker zijn ik heb bij extra>internet-optie>verbindingen gekeken maar kan er niet wijzer uit worden.

Je gaat naar "start" dan naar druk je met rechtermuisknop op "internetexplorer" en kiest voor "internetopties" daar ga he naar tabblad "verbinding" en daar kies je voor "lansintellingen" daar geef je aan dat je de instellingen automatisch wilt overnemen en sluit dit af, dan reset je de machine door opnieuw op te starten.
Dan zou in theorie ook dat account internet moeten hebben.

Helaas werkt niet.
Als ik bij netwerkverbindingen kijk dan staat overal een slotje bij.
Moet dat verhaal gebeuren in mijn eigen account of van mijn zoon???

Laatst bewerkt:
Je gaat eerst naar je eigen account, daar wijzig je het account van je zoon in een beheerders account, dan doe je nog een keer wat ik uitlegde in mijn vorige bericht.
Daarna test je de account en als het dan wel werkt zet je de account weer terug naar beperkte mogelijkheden, als beheerder account mag je namelijk wel dat soort instellingen wijzigen en als account met beperkte mogelijkheden niet, sorry, dat ik dat bij voorbaat niet zei, eigenlijk niet aan gedacht.

Geplaatst door jjw
Je gaat naar "start" dan naar druk je met rechtermuisknop op "internetexplorer" en kiest voor "internetopties" daar ga he naar tabblad "verbinding" en daar kies je voor "lansintellingen" daar geef je aan dat je de instellingen automatisch wilt overnemen en sluit dit af, dan reset je de machine door opnieuw op te starten.
Dan zou in theorie ook dat account internet moeten hebben.

Doe ik dit in mijn account of indie van mijn zoon???

Het werkt.
Nu nog even proberen om hem zo weinig mogelijk toegang te verschaffen tot andere dingen.
Nog tips?
In ieder geval bedankt.

Als je werkelijk de boel strikt in de hand wilt houden zou je eigenlijk met beveiliging en rechten moeten gaan werken. (onder XP tenminste)
Dan kun je net zoveel instellen als je wilt qua beveiliging. Jouw gedeelte van de schijf onbereikbaar maken voor hem. Programma's wel of niet gebruiken.

Ik heb geen idee hoe oud je zoon is maar als je de tijd gelimiteerd wilt zien dan zijn daarvoor weer progjes in omloop.

mij zoontje is 6jaar maar verstandelijklijk een heel eind verder.
beveiliging en rechten waar vind ik dat????
Vergeet niet ik draai met XP home

Als je in de veilige modus inlogt als administrators (F8 indrukken tijdens opstarten) - (administrators typen en enteren als je nooit een wachtwoord hebt toegekend)
dan kun je d.m.v. een rechtsklik op de bovenste map van de schijf bij beveiliging en recht komen.

Je ziet van alles staan zoals administrators/ administrator (als je wel een administrator hebt) maker eigenaar en systeem.

Wat belangrijk is: Overal MOET het systeem bij staan. Anders sluit je jezelf ook uit. Vervolgens maak je jezelf , of de admin, eigenaar het de hele handel.
Je zoontje kun je d.m.v. vinkjes rechten geven. B.v. alleen de map met zijn documenten of de map muziek.

Het is het handigst als jij jezelf voor de hele schijf machtigd + systeem + administrors + (administrator) en eigenaar maakt. Je loopt de 3 schermen door en onderaan moet je bevestigen dat je de wijzigingen doorvoert voor de hele schijf. Het slaat dan even vast, (zandloper) en je hoort je schijf bezig. Niet te ongeduldig zijn.

Daarna kun je op de individuele mappen van je zoon hem rechten toekennen voor schrijven, wijzigen, deleten.
Programma's die jullie delen kun je zelfs zo maken dat hij ze wel mag gebruiken maar niet mag wijzigen of wissen. (deze wijzigingen dus niet doorvoeren naar de hele schijf ;)

Het is een secuur klusje. Er is wel uitleg van Microsoft in het Engels. Op het moment heb ik mijn dochter uit Aruba hier dus ik kan niet verder uitzoeken. Morgen wel.
Zoek eens onder Microsoft beveiliging rechten met Google. Misschien vind je het zo.

Het lijkt me ook verstandig om je Admin een wachtwoord te geven dat niet te herleiden is. Kinderen zijn op de pc veel slimmer dan wij vroeger.

wie ben ik?

Elisa,
Dat verhaal ben ik doorlopen maar ik zie daar nergens de account van mijn zoon bij staan zie bijlage.
Ik heb twee accounts,
vanmezelf "irma" die is dus beheerder
mijn zoon "lars" beperkt account
Als ik in de veilige modus opstart saat de administrator
bovenaan maar met de afbeelding van mijn zoon????
Is dat normaal en kun je me aan de hand van de bijlage uitleg geven.

Laatst bewerkt:
Ik ben er net achter gekomen dat wanneer ik mijn zoon z'n account terug zet naar beperkte mogelijkheden hij dus geen verbinding meer kan maken iets met rechten ofzo.

Dat onbekende account zal je zoon wel zijn omdat je er mee hebt gerommeld.
Een admin heeft een nummer met 500 er in en de beheerder (jij) met 1003 (of andersom, dat vergeet ik steeds)
"Iedereen" moet je natuurlijk sowieso verwijderen.
Ook die "Maker Eigenaar"slaat nergens op.
Kijk hoeveel rechten dat nummer heeft. Zijn het weinig rechten (zie vinkjes) dan is het je zoon. Anders ben jij het. Dat kun je zo veranderen in een naam.
Maar....goed die vinkjes bekijken.

Vandaag ben ik erg druk. In de middag of avond mail ik opnieuw..

Laatst bewerkt:
Elisa,

"gerommeld" heb ik er niet mee ik heb gewoon een account erbij gemaakt meer niet.
Wat betreft die nummers daar snap ik niks van.
Ik moet straks ook niet zo ver zijn dat ik de pc niet meer in kom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan