Als je in de veilige modus inlogt als administrators (F8 indrukken tijdens opstarten) - (administrators typen en enteren als je nooit een wachtwoord hebt toegekend)
dan kun je d.m.v. een rechtsklik op de bovenste map van de schijf bij beveiliging en recht komen.
Je ziet van alles staan zoals administrators/ administrator (als je wel een administrator hebt) maker eigenaar en systeem.
Wat belangrijk is: Overal MOET het systeem bij staan. Anders sluit je jezelf ook uit. Vervolgens maak je jezelf , of de admin, eigenaar het de hele handel.
Je zoontje kun je d.m.v. vinkjes rechten geven. B.v. alleen de map met zijn documenten of de map muziek.
Het is het handigst als jij jezelf voor de hele schijf machtigd + systeem + administrors + (administrator) en eigenaar maakt. Je loopt de 3 schermen door en onderaan moet je bevestigen dat je de wijzigingen doorvoert voor de hele schijf. Het slaat dan even vast, (zandloper) en je hoort je schijf bezig. Niet te ongeduldig zijn.
Daarna kun je op de individuele mappen van je zoon hem rechten toekennen voor schrijven, wijzigen, deleten.
Programma's die jullie delen kun je zelfs zo maken dat hij ze wel mag gebruiken maar niet mag wijzigen of wissen. (deze wijzigingen dus niet doorvoeren naar de hele schijf
Het is een secuur klusje. Er is wel uitleg van Microsoft in het Engels. Op het moment heb ik mijn dochter uit Aruba hier dus ik kan niet verder uitzoeken. Morgen wel.
Zoek eens onder Microsoft beveiliging rechten met Google. Misschien vind je het zo.
Het lijkt me ook verstandig om je Admin een wachtwoord te geven dat niet te herleiden is. Kinderen zijn op de pc veel slimmer dan wij vroeger.