accu snel leeg asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcpmorc

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2005
mijn accu is te snel leeg het is er een van asus hoe kan je er voor sorgen dat hij niet zo snel leeg is ik werk op mijn labtop op school en het is echt irietant mzzl
morc

je kan proberen de accu totaal leeg te laten lopen, dus als je laptop aangeeft dat hij leeg is toch nog even die accu ergens anders op aansluiten om te zorgen dat hij HELEMAAL leeg is. als je dat niet kan, of het lukt niet. dan heb je nog maar een optie en dat is een nieuwe accu kopen. Als een accu namelijk snel leeg is betekent dit dat die accu " verwend" is. Hou er rekening mee dat een goede accu ongeveer 2/3 uur bij normaal gebruik stroom kan geven aan een laptop. dus als het bij jou korter dan dat is en je het niet voor gamen enzo gebruikt, dan pas is hij "verwend".

Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn laptop. batterij is nog geen half jaar oud dus het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen. Nu heb ik gehoord dat ik ergens de instelling kan veranderen voor wat betreft energieverbruik. Maar ja :rolleyes: geen idee waar en hoe :confused:
Iemand een idee?

Geplaatst door bork
je kan proberen de accu totaal leeg te laten lopen, dus als je laptop aangeeft dat hij leeg is toch nog even die accu ergens anders op aansluiten om te zorgen dat hij HELEMAAL leeg is. als je dat niet kan, of het lukt niet. dan heb je nog maar een optie en dat is een nieuwe accu kopen. Als een accu namelijk snel leeg is betekent dit dat die accu " verwend" is. Hou er rekening mee dat een goede accu ongeveer 2/3 uur bij normaal gebruik stroom kan geven aan een laptop. dus als het bij jou korter dan dat is en je het niet voor gamen enzo gebruikt, dan pas is hij "verwend".

Een Li-ion batterij moet je niet "cyclen". Het heeft dus geen zin om de batterij helemaal te laten leeglopen. Van het ogenblik dat de batterij in de laptop zit, en je plaarst de netstekker, wordt deze automatisch opgeladen, tot ze vol is. Dan stopt het laden. Is een stroomuitval, of je beschikt niet over een spanningsvoorziening, Dan gaat de batterij, afhankelijk van de capaciteit en de qualiteit, ongeveer tussen de 3 a 4 uur mee.

Geplaatst door Ries38
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn laptop. batterij is nog geen half jaar oud dus het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen. Nu heb ik gehoord dat ik ergens de instelling kan veranderen voor wat betreft energieverbruik. Maar ja :rolleyes: geen idee waar en hoe :confused:
Iemand een idee?

Ga in configuratiescherm -> energie beheer -> daar kan je die zaken instellen.

Helaas zal dit niet altijd werken, als de firmware die de status vd battarij bijhoud toch een beetje in de war is werkt alleen een firmware voor energie beheer als oplossing.
De fabrikanten bedachten slimme battarijen om inderdaad het zogenoemde geheugen effect kwijt te raken, ze bedachten er alleen niet bij dat de ingebakken software in de machine die dit bijhoudt ook last kan krijgen van het zogenoemde geheugen effect.
Niet slim, je zou op de site vd fabrikant kunnen zoeken naar een update voor energie beheer vd laptop.
Echt een andere oplossing is er niet, leeg laten lopen heeft geen zin, de battarij aanzich is wel vol maar de energiebeheer denkt dat hij leeg is.
Hetzelfde fenomeen had ik op de latop hier, daar hielp ook alleen een firmware update.

trouwens, ik lees net dat hij nog maar een half jaar oud is, dan zou ik als eerst terug lopen naar de winkel, daar zijn de jongens namelijk voor...die moeten wel een knappe oplossing voor je hebben, dan hoef jezelf nog even niet te romellen.

Die van rhcpmorc is ook nog geen half jaar oud.
Marc ga naar die winkel en laat er extra intern gehuigen inzetten;) :p

Wat ik meestal doe als ik zo'n notebook terugkrijg is de notebook in de bios leeg te laten lopen en ook weer opladen in de bios.

Heel vaak is de accu niet het probleem maar "denkt" de notebook dat de accu niet vol is

Asus, heeft uitgebreide mogelijkheden voor energie beheer van beste prestatie t/m zo lang mogelijk gebruik. Maar is dat programma wel geinstalleerd? Het zou op cd van asus meegeleverd moeten zijn, anders vindt je het op hun site.

Je kunt instellen dat je beeldscherm na 3 minuten zonder activiteit op zwart gaat. Een donkere achtergrond instellen als bureaublad. En als je veel een textverwerker aan hebt daar de achtergrond donker instellen en lichte letters nemen. Scheelt allemaal energie.

Je hebt voor 1 en dezelfde laptop ook wel batterijen van verschillende capaciteit, of misschien kan je er 1 bijplaatsen.

Vr.Gr. Egel.

Ik heb inmiddels in energiebeheer alles zoveel mogelijk aangepast en gekeken hoe lang de batterij dan meegaat. Resultaat +/- 5 min langer dan voorheen. Helpt niet echt dus.
Heb op Asus site gekeken maar daar stond ook niet veel bruikbaars bij en heb dus hun steunpunt gebeld. Hiervan is het resultaat geworden dat ik hem op moet sturen en dat zij de laptop gaan nakijken. Schijnbaar is er wel vaker iets met deze accu's aan de hand want de medewerker vroeg niet eens verder na hoe ik bepaalde instellingen had. Accu moest het sowieso een drie uur kunnen volhouden.
PS garantie van de accu vervalt na 6 maanden.
Resultaat volgt tzt.

Ries.

En ook al is dit vervellend maar ik zou hem toch opsturen, vergeet dit aub niet te doen zonder verzekering of aangetekend verzenden met pakket dienst, kost ietsje meer maar dan weet je zeker dat hij niet verloren gaat onderweg, geloof me, er gaat daar teveel mis.

waar moet ik hem dan heen sturen naaar de winkel of de fabriek en ik kan mijn LABTOP ECHT NIET MISSEN al mijn boeken en hw en alles voor school staat er op :( maar ik ga iniedergeval terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht :):D mzzl
morc

Mocht je je LT toch nog willen opsturen dan kan je contact opnemen met het steunpunt van Asus en je klacht uitleggen. Komen zij tot de conclusie dat je je LT op moet sturen dan krijg je een nummer en een email van hun waarop staat wat je moet doen. Dit alles gebeurd via UPS. Ik heb de mijne opgestuurd en heb keurig een email ontvangen van Asus dat de LT aangekomen was (incl serienummer enz).
Tja en voor wat betreft je boeken en huiswerk die ben je ff kwijt ja. Misschien over zetten naar een desktop of leen LT??

Ries

Geplaatst door m@rio
Wat ik meestal doe als ik zo'n notebook terugkrijg is de notebook in de bios leeg te laten lopen en ook weer opladen in de bios.

Heel vaak is de accu niet het probleem maar "denkt" de notebook dat de accu niet vol is

Dit al geprobeerd?

Tja als je de laptop niet kunt missen, heel vervellen.
toch hou ik het erop dat de firmware die de energiebeheer bijhoudt vd battarij, een beetje van slag is. Daar valt weinig aan te doen als je de midellen niet hebt, mischien dat er op de site vd leverancier een programma wordt aangeboden hiervoor.

accu

Stoute jongen,
hebbie je batterij niet af en toe (elke maand)
bijna laten leeglopen?
Dat zal een nieuwe batterij zijn....:p

sorry hoor maar ik had het al toen ik hem kocht dus dan licht het er niet aan dat ik hem niet heb laten leeg lopen en dat doe ik zo vaak maar het is een li-ION baterij

mzzl morc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan