Acer Aspire 8930G bios upgade gone wrong

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandido

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2000
Goedenavond,

Ik heb vorige week een bios upgrade gedaan op mijn laptop van Acer, model 8930G, besturing Windows 7 Ultimate 64 bit.
De geinstalleerde bios versie was 1.0 en, omdat ik wat problemen had met zwaardere spellen zoals COD en andere vastlopers, heb ik mijn bios geflashed naar 1.20. Dat ging in principe prima. Nu beginnen de problemen.
Bij normaal gebruik is er niets aan de hand, maar als ik een spel ga spelen valt de computer na 5 min. helemaal uit. Bij een nieuwe opstart hoor ik 2x een serie piepjes. Volgens mij eerst 2 en dan 3. Hij start dan normaal op. Maar zekerheid daarover heb ik niet, omdat het hele zachte piepjes zijn.

Is mijn moederboard stuk, of mijn videokaart?

Nog wat specificaties/opmerkingen:

• nVidea 9700GT kaart met 260.99 (laatste) firmware.
  • Intel Core 2 Quad Processor Q9000
  • 4 GB DDR
  • 18,4 Inch (1920/1080)
  • Extra koeling.
  • Alle drivers up to date.
  • Geen stof in de body.
  • Heb al een schone installatie gedaan zondag.
  • Ik heb al terug geflashed naar 1.10 (1.0 is niet meer te vinden bij Acer), maar dat helpt ook niet.
  • Heb geen garantie meer.

Ik hoop dat iemand mij wat meer kan zeggen. :confused:

Laatst bewerkt:
klinkt als oververhitting. Laat eens een software temperatuur monitor mee draaien om het probleem beter in kaart te brengen.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb vorige week, ook op aanraden van iemand, Speedfan geinstalleerd. Daar kwamen geen vreemde waardes naar voren. Ik heb de ventilator schoon gemaakt, en een extra koeler onder mijn laptop geplaatst. Ik kreeg er zelfs koude handen van..:D De PC wordt niet te warm.

okay dus je beweert dat je wanneer je 3D benchmarking software draait van onze http://www.futuremark.com vrinden ... en je systeem ongetwijfeld crashed. De waardes in speedfan gewoon normaal zijn?

Ik heb het trouwens niets over je CPU warmte, maar GPU. Dat is niet de warmte die je voelt aan de onderkant van een laptop.

Ik ga even kijken of ik dat programma kan "krijgen". :P Je hoort nog van mij.

Ben ik weer. Ik heb de trial gedownload, en de benchmark gedaan. Mijn score is 2011 DMarks. Mijn computer is niet uitgevallen. Moet er wel bij vermelden dat ik 1280/1024 moest gebruiken van "je vrinden" :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan