Goedenavond,
Ik heb vorige week een bios upgrade gedaan op mijn laptop van Acer, model 8930G, besturing Windows 7 Ultimate 64 bit.
De geinstalleerde bios versie was 1.0 en, omdat ik wat problemen had met zwaardere spellen zoals COD en andere vastlopers, heb ik mijn bios geflashed naar 1.20. Dat ging in principe prima. Nu beginnen de problemen.
Bij normaal gebruik is er niets aan de hand, maar als ik een spel ga spelen valt de computer na 5 min. helemaal uit. Bij een nieuwe opstart hoor ik 2x een serie piepjes. Volgens mij eerst 2 en dan 3. Hij start dan normaal op. Maar zekerheid daarover heb ik niet, omdat het hele zachte piepjes zijn.
Is mijn moederboard stuk, of mijn videokaart?
Nog wat specificaties/opmerkingen:
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan zeggen.
Ik heb vorige week een bios upgrade gedaan op mijn laptop van Acer, model 8930G, besturing Windows 7 Ultimate 64 bit.
De geinstalleerde bios versie was 1.0 en, omdat ik wat problemen had met zwaardere spellen zoals COD en andere vastlopers, heb ik mijn bios geflashed naar 1.20. Dat ging in principe prima. Nu beginnen de problemen.
Bij normaal gebruik is er niets aan de hand, maar als ik een spel ga spelen valt de computer na 5 min. helemaal uit. Bij een nieuwe opstart hoor ik 2x een serie piepjes. Volgens mij eerst 2 en dan 3. Hij start dan normaal op. Maar zekerheid daarover heb ik niet, omdat het hele zachte piepjes zijn.
Is mijn moederboard stuk, of mijn videokaart?
Nog wat specificaties/opmerkingen:
- nVidea 9700GT kaart met 260.99 (laatste) firmware.
- Intel Core 2 Quad Processor Q9000
- 4 GB DDR
- 18,4 Inch (1920/1080)
- Extra koeling.
- Alle drivers up to date.
- Geen stof in de body.
- Heb al een schone installatie gedaan zondag.
- Ik heb al terug geflashed naar 1.10 (1.0 is niet meer te vinden bij Acer), maar dat helpt ook niet.
- Heb geen garantie meer.
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan zeggen.

Laatst bewerkt: