Acer aspire m3641

Status
Niet open voor verdere reacties.

sprint65

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Berichten
5
Harde schijf was crasched.
Nieuwe harde schijf geplaatst en krijg nu windows niet (windows 7) geinstalleerd.
Bij de setup vraagt windows telkens naar een "stuurprogramma voor het apparaat voor massaopslag"
In de bios staat een harde schijf gedetecteerd maar met 0 Mbyte??
Het is een sata harde schijf (barracuda 7200.12) van seagate.
Krijg ook telkens "hard disk error" tijdens de opstartfase van de pc.
Alles staat "auto" voor het detecteren in de bios.

Kan iemand mij helpen?

Alvast dank
 
Als ik zo even snel op Google lees ben je absoluut niet de enige met dit probleem en een aantal van hen lost het op door de driver voor de harde schijf te downloaden en deze te openen in de installatie van Windows 7 wanneer deze hierom vraagt, waarna het wel werkt.
 
Waar vind ik die driver voor mijn harde schijf?
Moederbord is een MCP73PV.
Ik kom bij het googelen op 100 de links maar nergens staat die bewuste file............
 
Gateway gebruikt dat moederbord blijkbaar ook.

En verder krijgt ik vanaf de Acer website het idee dat je er (eigenlijk) helemaal geen drivers voor nodig zou moeten hebben om het te installeren (oftewel: Meegeleverd in Windows 7 installatie-dvd). Gegeven dat je pc nogal 'oud' is had ik daaromtrent inderdaad geen problemen verwacht. Geeft mij het idee dat je niet een normale Windows 7 installatie DVD gebruikt maar een of andere 'getweakte/gejatte' versie waar de driver eruit gelaten is...

Linksom of rechtsom: Er zit een Nvidia chipset op (waarschijnlijk nforce 4xx, dus oud). En de drivers ervoor heb ik voor je ingepakt, op deze link. Staan de Windows 7 32-bits en de Windows 7 64-bits drivers op, in 2 varianten per stuk. Het hoogste nummer geeft de nieuwste driver aan, test dus (eerst) met de nieuwste versie (gebruik natuurlijk 32-bits driver bij Windows 7 32-bits en 64-bits driver bij Windows 7 64-bits).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de link. Ik kan het bestand echter niet downloaden....
Er gebeurt niets wanneer ik op "download this file" druk.
 
Hier geen probleem (net nog eens getest).
Misschien software lopend die het blokkeert?
Probeer anders even een andere browser (bijv. Firefox)

Tijs.
 
Download gelukt met firefox.
Krijg volgend scherm bij het installeren van het stuurprogramma :

"Als u door wilt gaan met installeren, gebruikt u de optie stuurprogramma laden voor het installeren van 32 en 64 bit stuurprogramma's. Het installeren van een niet-ondertekend 64 bitsapparaatstuurprogramma wordt niet ondresteund en kan mogelijk resulteren in een onbruikbare windows-installatie"

???
 
[Even ervan uitgaand dat je Windows 7 64-bits versie installeert:]
Zover ik kan zien zijn die 64-bits drivers wel degelijk ondertekend (zie het nvraid.cat bestand dat erbij zit). Het certificaat is wél verlopen (geldig van 15-12-2009 t/m 15-12-2010), maar evengoed een certificaat dat Microsoft ondertekend heeft.
Ik zou dus gewoon kiezen voor "Doorgaan" of zoiets (als dat mogelijk is).

[Stel dat je Windows 7 32-bits versie installeert:]
Daar is het geen verplichting om ondertekende drivers te gebruiken, maar toevallig zijn ook de 32-bits drivers digitaal ondertekend.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het wil niet lukken..
Ik heb zelfs reeds de orginele vista proberen te installeren en ook dit lukt niet.
Windows blijft vragen naar het stuurprogramma en vind geen harde schijf.
Ik vrees dat hier meer aan de hand is en zal er maar de brui aan geven.
In ieder geval hartelijk dank voor de tijd dat je hierin hebt gestopt.
 
Ik neig het met je eens te zijn, ook gegeven wat je eerder meldde:
In de bios staat een harde schijf gedetecteerd maar met 0 Mbyte??

Evt. stel je (in de bios) de bios in naar fabriekswaarden en kijk je daarna (na herstarten) of de harde schijf dan met een reële MByte waarde wordt getoond. Indien het dan nóg fout is dan is óf je moederbord kapot (je eerste harde schijf zou kapot zijn, maar misschien is dat niet eens zo) óf je hebt een vervangende harddisk gekocht met een fout/probleem.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan