Ontvangen duurt lang

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Hallo,
Pas een nieuwe laptop, maar het ontvangen van nieuwe e-mails in Outlook duurt vrij lang. Verzenden gaat direct als ik op de knop druk.
Hoe kan ik verzenden sneller maken?
Even terug naar de basis (#1). Daar gaat het al fout.
Hierna wordt er over en weer gewoon verder geborduurd op synchroniseren.

Dit moest ik ff kwijt.
Ik heb het gevoel dat TS door alle goedbedoelde adviezen de weg in het bos niet meer ziet.

In Outlook wordt out-of-the-box
een email direct verstuurd,
elke 30 min automatisch gesynchroniseerd.

Ik denk dat TS hier niets in heeft gewijzigd.
Het synchroniseren duurt in Outlook gewoon wat langer denk ik....

Iemand anders ervaring met een ander emailprogramma, hoe lang synchroniseren duurt bij een wat grotere mailbox met 10+ submappen?
Ik neem aan ook van niet, vandaar dat ik er ook niet verder op in ga. Maar er vanuit gaan dat het zo is, nee, daar heb ik teveel ervaring mee om daar blind op te gaan.

Maar het is wel handing om te laten zien dat "verzenden en ontvangen" helemaal niet nodig is, omdat dat al automatisch gebeurt.

Mailbox van meer dan een gigabyte? Zelfs met een lokale mailserver duurt dat lang.
Er is geen oplossing in Outlook, ik heb er al vaker naar gezocht.

@mcl , ik denk dat het niet anders is.
Waarschijnlijk is de oplossing gewoon niet meer op verzenden en ontvangen klikken, omdat dat niet nodig zou moeten zijn. Dan komt dat venster niet meer naar voren.
Bericht automatisch samengevoegd:

Even terug naar de basis (#1). Daar gaat het al fout.
Hierna wordt er over en weer gewoon verder geborduurd op synchroniseren.

Dit moest ik ff kwijt.
De vraag is hier of MCL wel de juiste vraag stelt.

In zijn bijlage lijkt het dat het verzenden wel snel gebeurt, maar dat hij moet wachten op het synchroniseren.

Is het niet logischer dat de vertraging ontstaat omdat hij op verzenden en ontvangen klikt, waarna óók een synchronisatie plaats vind die veel tijd in beslag neemt, in plaats van dat het verzenden zelf problematisch is? Dat terwijl verzenden van een mailtje niet meer dan een paar seconden in beslag mag nemen. (En normaliter op de achtergrond gebeurt.)

Dan kan je wel blijven hameren op het oorspronkelijke probleem, maar wat heeft MCL eraan als we eerst niet uitzoeken waar de vertraging optreed? Want als het probleem niet het verzenden maar de overbodige synchronisatie is, verspillen we alleen maar tijd om het verzend proces te versnellen, terwijl dat niet nodig is naast het feit dat er zeer waarschijnlijk geen verbetering mogelijk is?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan