Acer aspire one laptopje problemen met XP erop zetten, hulp nodig als even kan:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nu bezig de instructies te volgen uit mijn/Harry's link.
De download-links werken grotendeels niet (meer):
Voor Bootsect.zip, download via deze link
Voor PeToUSB_3.0.zip, download via deze link
Voor usb_prep8.zip, download via deze link

De instructie praat over het formatteren van de C: schijf. De instructie is dus niet geschikt voor het repareren van XP.
Het is daarmee dus van belang dat vóórdat de instructies gevolgd worden eerst de relevante gebruikersdata veilig worden gesteld. Dat kan (bijv.) via BartPE of een Hiren's Boot CD (optie Mini Windows XP), i.c.m. een extra memory-stick waar de data op gezet gaan worden.
Stel (minstens) de C:\Documents and Settings\<gebruikersna(a)m(en)> map(pen) veilig in zijn geheel.

Ik zal (wellicht straks) nog extra informatie geven, als het lukt om een herstelinstallatie te doen ipv. een herinstallatie.

Hopelijk komt uit bovenstaande nogmaals naar voren waarom ik het (her-/herstel)installeren van XP vanaf memory-stick een hachelijke onderneming vind...

Succes,

Tijs.

Je eerste en derde link geven bij mij dit resultaat.
The content of this website is potentially harmful to your computer!

Thus, we make this website unaccessible to your server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
 
@John Goofer: Ok, ik heb die 1ste en 3de link vanaf deze webpagina

Wellicht is het niet toegestaan om te deeplinken. Kijk dus of je vanaf bovengenoemde pagina ze wél kunt/mag downloaden.

Tijs.
 
@John Goofer: Ok, ik heb die 1ste en 3de link vanaf deze webpagina

Wellicht is het niet toegestaan om te deeplinken. Kijk dus of je vanaf bovengenoemde pagina ze wél kunt/mag downloaden.

Tijs.

Ok, gelukt :)

Ik stop er even mee want ik krijg bij die bootsect.exe wel de melding dat het gelukt is maar niet het volgende scherm te zien met alle opties.
Edit:
Pas als ik het venster van de format tool sluit krijg ik die opties te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn instructie aangepast, zodat geen deeplinks meer gebruikt worden.

Verder is, m.b.t. herstelinstallatie inderdaad het verhaal van toepassing dat de fysieke schijfletter opschuiven (zie mijn lange exercitie in deze link, specifiek posting #49 op deze pagina). Dus voor een herstelinstallatie moet eerst boot.ini worden uitgebreid met een extra ingang, anders ziet de Windows setup geen XP installatie die hersteld moet worden:
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="USB Repair" /noexecute=optin /fastdetect
Daarnaast voorzie ik problemen met activatie (als die nodig is), want IE6 wordt 'geïnstalleerd' bij herstel-installatie, en dat werkt niet als op de pc/laptop nog IE7 of IE8 staat (zie hier). Bovendien kan de Mini-Setup (die met het muziekje) niet van start als er niet een geldige Internet Explorer op de partitie staat. Daarvoor heb ik de instructie in posting #53 in laatstgenoemde link, die gebruik maakt van RyanVM om IE8 installatie te integreren in de Windows XP setup-bestanden.

Hopelijk is duidelijk dat een XP installatie vanaf USB-stick geen (fijne) vervanger is voor een XP installatie vanaf CD. Dit geldt zeker voor een herstel-installatie ("In-place installation", zie hier).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@Tijs: sorry, maar je hebt ongelijk !

Als je opstart van de correct geprepareerde XP-USB-stick (geldt overigens ook voor Vista en Win 7) krijg je precies dezelfde keuze's dan iindien je opstart van de betr. CD/DSVD !

Dus kun je in XP direct voor R kiezen en je XP reparatie via de normale commando's starten.

Betr. het prepareren van de USB-stick: @ Microsoft heeft daarvoor'n tooltje beschikbaar waardoor de stick in 4 stappen gereed te maken is, maar dat werkt niet voor XP (voor zover mij bekend).

Greetz,

Harry.
 
Harry, je maakt een vergissing: Ik heb het niet over Herstelconsole, maar over een Herstelinstallatie, dus 2 stappen verder dan dat je kiest voor Herstelconsole...

Tijs.
 
Hoi !

En dat werkt dus ook hetzelfde als vanaf ee XP-CD !

Nogmaals: er is in de werkwijze geen enkel verschil, geloof me.

Als ik je daarmee kan overtuigen wil ik je desnoods mijn 4 Gig XP-USB-stick wel opsturen.....

Greetz,

Harry.
 
Dat moet dan aan de preparaties in de XP CD liggen van de eeepc, want ik heb hier zojuist getest met XP Prof, en daar loop ik precies tegen dezelfde problemen aan als in dat grote topic van 3 pagina's.

Overigens zou ik het best op prijs stellen in voorkomende gevallen rechtstreeks (telefonisch) met je te kunnen communiceren, dus als je dat ook ziet zitten, klik dan op mijn schuilnaam links van dit bericht, en kies voor Verstuur E-Mail.

Tijs.
 
Hoi !

En dat werkt dus ook hetzelfde als vanaf ee XP-CD !

Nogmaals: er is in de werkwijze geen enkel verschil, geloof me.

Als ik je daarmee kan overtuigen wil ik je desnoods mijn 4 Gig XP-USB-stick wel opsturen.....

Greetz,

Harry.

Dus als ik alles van jou USB stick kopieer op mijn USB stick , dan zou het moeten werken.

Heb het nu 3 keer gemaakt, en als ik opstart vanaf de usb stick dan krijg ik de melding NTLDR is missing
 
Hoi !

Ik heb wat overleg gevoerd met @dnties buiten dit forum om.

We zijn het er over eens dat met de door mij gegeven oplossing zowel gebruik van de reparatie-console in XP mogelijk is, zowel als 'n nieuwe installatie.

Gezien het feit dat jij waarschijnlijk een herstel-reparatie wilt zou ik me verder aan de door @dnties gegeven oplossing houden.

Immers: ik heb nooit een herstel-installatie geprobeerd...........

Greetz,

Harry.
 
Ik ben bezig geweest met jou uitleg (link van EEE guides) en dat zou dus hetzelfde moeten zijn als die van jou.
Wat gaat er dan fout, als ik die melding krijg NTLDR is missing als ik opstart vanaf de usb stick

Die herstel reparatie cd heb ik al overigens.

Je mag die stick ook naar mij opsturen :) of posten
 
Laatst bewerkt:
@John Goofer: Zou kunnen liggen aan de basis XP installatie-software die je gebruikt (bijv. verkleind met nLite o.i.d.).
Met (als basis) een XP CD (XP Prof) waar SP3 in geslipstreamed is werkt het hier wel.
Natuurlijk gelden de voorwaarden waar ik het eerder over had, maar het opstarten van de memory-stick werkt bij mij in ieder geval prima, dus geen NTLDR meldingen etc.
Het kan ook liggen aan de manier waarop je in de BIOS het opstarten vanaf USB-stick hebt aangegeven. Zover ik weet moet je daar USB-HDD aangeven, maar ik weet natuurlijk niet welke USB opstartopties jij beschikbaar hebt.

Ik zal dadelijk een schermafdruk en/of een treelist posten van hoe mijn memory-stick eruit ziet qua structuur, zodat je kunt kijken of er bij jou misschien wat spullen missen of op de verkeerde plaats staan. Ik ben namelijk nu nog aan het testen of de memory-stick, gemaakt vlgs. de "Harry snor instructie", met de vooraf geïnteegreerde IE8 werkt (zoals het in 'het grote 3-pagina topic' ook gewerkt heeft, maar dan met andere USB 'bouw-instructies') werkt voor een upgrade-/herstelinstallatie van XP.

Ik denk overigens niet dat je veel hebt aan een eeepc versie van XP op memory-stick, want dat is (zover ik weet) een XP Starter-versie(!)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitleg , maar wat ik begrepen heb is dat het eigenlijk voor alle versies van xp zou moeten werken.
De usb stick van mij wordt gezien als een Kingston Traveler in de bios en staat als 1ste opstart ingesteld, de stick wordt ook benaderd alleenis het dus die NTLDR fout.


Bilderman2010092416-47-54.png
 
@John Goofer: Je opmerking is niet helemaal juist, want in de instructies staat: "Special Note: If you use the program Nlite be sure to keep the manual installation files as the USB_prep8 script relies on these files."

Daarmee is overigens niet verklaard waarom je die foutmelding krijgt, ik lijk dezelfde bestanden en mappen te hebben op mijn memory-stick. Misschien de bootsect.exe /NT52 <schijfletter>: instructie overgeslagen?

Tijs.
 
Nlite is niet gebruikt door mij, alles puur gedaan volgens de aangegeven handleiding
Bij mij was /is de schijfletter G:
In eerste instantie had ik alleen G gedaan, maar kreeg een foutmelding , kwam er toen achter dat ik de : was vergeten.

Ik ga het straks nog een keertje proberen, gewoon omdat het me wel wat lijkt .

En misschien kan iemand het anders op internet posten, weet alleen niet of dat dan wel werkt omdat de stick door het proggie voorbereid wordt, maar je kan het dan wel uitproberen op die manier.
 
Ik heb het nog eens geprobeerd met 2 andere usb sticks die ik nog had liggen.
Flash Voyager 4Gb en een 8Gb

In windows formatteren of met de HP tool lukt allemaal.
Zodra ik de prep8.cmd ga gebruiken dan kan die de usb sticks niet formatteren krijg een foutmelding FormatEx Error[11]:An Error Occurred Formating the Drive.

Vreemd hoor allemaal.
 
Ik zou zeggen: Gebruik de HP tool om vooraf de zaken op Fat16 te formatteren. Evt. doe je meteen daar achteraan die bootsect.exe opdrachtregel. Start daarna usb_prep8.cmd en kies Close zodra die tool opstart die hetzelfde zou moeten doen (PeToUSB.exe). Ik neem aan dat het script dan gewoon verder gaat.

PS: Mij is opgevallen dat het met die Temp-schijfletter bij mij (XP Home SP3) niet meer goed komt en dus wordt overgeslagen door usb_prep8.cmd als ik niet het voor een 2de keer doe tijdens dezelfde Windows-sessie. Ik moet dus herstarten tussen 'bouw'-pogingen van de USB-stick door.

Succes,

Tijs.
 
Even een update over het gebruik van de instructies om een herstel-installatie te kunnen doen: Dat werkt niet goed, zelfs niet met IE8 geïntegreerd: Activatie kan niet plaatsvinden, omdat IE8 (toch) niet geheel geïnstalleerd is, ondanks het gebruik van RyanVM waarbij de installatie van IE8 is geïntegreerd in de installatie.

De USB-stick zal best geschikt zijn voor een volledige herinstallatie. Hiervoor moeten (natuurlijk) vooraf de gebruikersgegevens worden veiliggesteld (zie mijn eerdere posting hieromtrent).

Succes,

Tijs.
 
Ik ga dat eens proberen , want zit net te bedenken dat FAT16 niet boven de ..Gb kan formatteren , toch .


En wat betreft dat registreren, ik heb een andere versie gebruikt waar dit al inzit.
 
Laatst bewerkt:
Fat16 heeft beperking van 2 GB per partitie. Dus wordt de partitie op de memory-stick niet groter dan 2 GB. Zie hier.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan