Acer laptop, Register editor verschijnt bij startup en hoop zaken werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mousr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Berichten
1
Hallo

Ik kreeg gisteren te horen van mijn ouders dat ze niet op internet konden komen. Ik kijken en inderdaad:

Er was verbinding. Alles was goed maar de pagina bleef hangen.

Ik proberen en opnieuw opstarten etc. maar soms deed alleen de eerste keer een pagina laden het en daarna dus niks meer.

Ook startte telkens met windows register editor op. Zeer merkwaardig

Ik via msconfig dit vinkje weghalen bij startup, net als bij de printer en dat soort simpele dingen.

Weer opnieuw opstarten en toch weer register editor bij het opstarten.

Erger nog de computer laadt alles internet deed het wel even maar de computer herstart vanuit het niks. Telkens na een paar minuten als hij uitgeladen is.

Ik een keer in de veilige modus gestart. Opnieuw in normale modus, weer vinkje bij startup register editor verwijderen etc. Maar hielp allemaal niet.

Nu klopt er helemaal weinig meer van de computer en vertoont hij zeer merkwaardig gedrag en weet ik echt niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat iemand kan helpen.

Om te beginnen heb ik niks vreemds gedaan of veranderd aan de computer. Ik heb wel een keer systeemherstel geprobeerd maar hier veranderde eigenlijk niks door, pas nadat ik systeemherstel ongedaan maken deed zijn de problemen van nu gekomen. Samengevat doet de computer nu dit, en doen deze dingen het niet.

De computer start normaal op, alleen zie ik iets aan windows, ik denk dat de resolutie is verlaagd.
De laptop heeft een normaal helder scherm tot aan het punt waar ik het wachtwoord voor windows in moet voeren. Zodra ik een knop van het toetsenbord aanraak wordt het scherm een stuk donkerder (donkerste stand). Op de sneltoetsen om de kleur helderder te maken reageert de laptop niet. Ook kan via scherminstellingen dit niet veranderd worden.
het icoontje voor draadloze internetverbindingen is weg. Ook via netwerkconfiguratie kan ik daar niks aan doen volgens mij. Ik dacht dat de netwerkkaart niks deed, maar ik druk er een usb adapter in en die leest de computer ook niet. USB poorten lijken dus ook niet te werken.
Ik dacht, ik kijk even bij systeemoverzicht wat de computer voor kenmerken heeft. Staat daar d e melden. Kan geen toegang tot de windows management instrumentation software krijgen. Mogelijk zijn de windows management bestanden verplaatst of verwijderd.
Het is in ieder geval een acer laptop met windows 7 besturingssyteem.

Ik kan dus niet op internet, de usb poorten lijken niet te werken en het beeld is helder totdat ik een knop op het toestenbord aanraak. Ik vind dit allemaal zeer vreemd en vraag me af of iemand weet waar dit vandaan komt en wat er aan te doen is
Ik kreeg tijdens het opstarten een consistentie check van schijf c. Deze maakt hij niet af. Loopt vast en computer herstart EN DAT HERHAALT ZICH. Ik kan nog net snel lezen : KAN VLAG CHDISK RAN ONCE NIET INSTELLEN. ik kan wel enteren en dit overslaan. Het gekke is dat de computer wel supersnel is met laden etc, maar dus dan met eerder beschreven problemen.
Ook In de veilige modus geen netwerkmogelijkheden en deze problemen.

Ik kreeg dit dus want heb inmiddels met een gedownloade restore disk de computer laten opstarten. Er is heel wat gevonden en gerepareerd gedurende bijna 2 uur, alleen als hij klaar is en de computer weer opgestart wordt, is alles nog hetzelfde inclusief dat het beeld van helder naar donker springt zodra ik het toetsenbord aanraak.

Ik vermoed een virus of iets dergelijks mijn ouders computergedrag kennende, maar wat hij nu allemaal doet daar snap ik niks van. Aan de andere kant denk ik er iets kapot is in de laptop, maar dat vind ik ook merkwaardig dat in stappen de computer zo raar reageert en steeds minder dingen het doen. Ik hoop dat iemand een idee of ingang heeft om er iets aan te doen.
Er staat in ieder geval het programma advanced system protector op de computer. Dit hoort er niet op te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan