ACER laptop start niet meer op (0xc00000e9 foutmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
heb hier van iemand een acer laptop liggen die niet meer opstart...
acer heeft normaal gezien geen recovery cd nodig om te kunnen formateren
ik ben hier vrij zeker van , want het toeval wil dat ik net mijn broer zijn laptop (eveneens een vergelijkbare acer) terug aan de praat heb gekregen met dat recovery menu door alt+ f10 te tappen...

hier ligt het probleem echter anders... met mijn broer zijn laptop kon windows nog opstarten(echter geen internet en weinig functies...), maar deze laptop wil helemaal niet meer opstarten...

hij herkent wel de harde schijf ergens in zo'n basic menuutje, maar als ik hier bij het opstarten alt+f10 gebruik krijg ik telkens hetzelfde scherm...

"windows has encountered a problem with your device connected to your computer, en foutmelding 0xc00000e9 , can be caused by removable storage device"

nu hier is niets op aangesloten dat dit kan veroorzaken

op een of andere manier geraakte ik ook in windows boot manager en daar moest ik 3 stappen volgen ; 1 insert your windows instalation disc +restart your computer (hetgeen ik niet kan doen, want er zat geen recovery cd bij, bij acer zit dat standaard geinstalleerd) 2 choose language settings 3 repair your computer

alsook in dat scherm van wbm stond er : file:\boot\memtest.exe en als status 0x000000f

het betreft hier een acer aspire 5720 met windows vista....

indien er nog info ontbreekt, laat maar weten...

dank bij voorbaat...

hmmm, heeft me niet echt verder geholpen...

nogmaals hij wil niet eens in safe mode of wil windows niet opstarten...

en heb een zogenaamde recovery disk gebrand, maar die wil hij ook niet lezen...:confused:

update: hij leest de zelfgemaakte recovery disk nu wel...

echter :

ik krijg een venster waarin staat windows files are loading met een progress balk

eenmaal die vol is start er dat groen balkje dat van links naar rechts beweegt met de woorden microsoft corporation eronder (echter geen windows logo...) hetgeen je hebt bij een opstart van windows...

als hij dan geladen is kom ik op een zwart scherm met een muiscusror die ik kan bewegen, maar kan niets doen vanaf hier, enkel muis bewegen , geen controls...

ik ben ten einde raad...
heb daarnet geprobeerd er een ander OS op te zetten , maar dit resulteerde in hetzelfde resultaat: er staat windows is loading met dat groene balkje terug, ditmaal met logo en terug komt het op een zwart scherm waar ik een cursor kan bewegen en verder niets...

komt dit door de bios van de laptop? (voorzover ik weet wat een bios is), of komt dit door de recovery file die ingebakken zit bij acer die corrupt is? wat denken jullie dat het kan zijn?
ben nu de laptop aan het screenen met avg rescue disk, om te zien of er virussen op zitten...

kan ik uberhaupt de hele harde schijf wissen met de hiren boot cd?, of zal dit gevolgen voor de werking van de laptop hebben? kan ik op een helemaal lege schijf een nieuw OS installeren en zal dit werken met alle drivers enzo??

graag jullie raad...

ff een vraagje tussendoor... ik zou willen testen of het de HDD is die niet meer naar behoren werkt...

ze hebben mij hdtune aangeraden om de HDD te scannen...

aangezien ik windows niet kan opstarten , kan ik dit progje niet draaien...

hoe kan ik deze aansluiten op een test - pc ? d.m.v. een usb kabel, of is dit een speciale aansluiting? en kan dit ook worden getest op een iets oudere desktop? of kan dit enkel op een laptop...ik prefereer de eerste mogelijkheid, aangezien ik daarvoor een andere laptop moet opensmijten...

is dit zonder risico? moet ik daarna terug drivers installeren op de test laptop/desktop?

en moet deze test (laptop/desktop) dan een bepaald type van processor enzo hebben?of bepaalde systeemvereisten om toegang te krijgen tot de HDD die ik wil testen?

Hoi !

Laptop al opgestart van de Hiren's Boot CD ?

http://www.hirensbootcd.net/ als .ISO branden, ervan opstarten en kiezen voor : Mini XP.

Bestanden evt. veilig stellen, en daarna HDD geheugen etc. testen met de aanwezige tools.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
hey dank je voor je reactie...ik heb deze bootcd reeds op cd staan , maar ik bewaarde hem voor het kill-progje om m'n hdd helemaal te formateren...maar het heeft geen zin om dit te doen als de hdd zelf beschadigt is...en daarvoor zou ik hem eerst eens willen testen...ik gebruik momenteel een gelijkaardige tool : ultimate boot cd

heb wel moet ik zeggen de hdd met ubcd al eens snel willen testen (diagnose) maar hij gaf een foutmelding dus ik vermoed dat de schijf gecompromitteerd is...om hierover zekerheid te hebben dien ik de harde schijf aan een andere pc te hangen , maar ik weet niet goed hoe...

wat bedoel je eigenlijk met mini xp? is dit een onderdeel van hiren? en is dat ook een diagnostic tool? en welke van die hiren tools lijken jou toepasselijk?

mvg,

gethez

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Als je opstart van de Hiren's CD krijg je 3 keuze's.

De onderste " mini-XP " is een uitgeklede XP-versie die draait vanaf de CD.

Van daaruit un je je schijven benaderen, bestanden veilig stellen etc. etc.

Zou je moeten weten als je de CD al hebt !!

Greetz,

Harry.

mjah, ik bewaarde deze cd voor wanneer een totale format nodig is, dat kill-progje is naar't schijnt zeer efficient...:p

maar zal deze zeker eens draaien en zien wat de mogelijkheden zijn... :)

toch zou ik hem ook aan een pc willen hangen, want met hdtune heb je een beter overzicht van hoe erg de schade is..

p.S.: moest iemand mij ook kunnen helpen met hoe ik de hdd effectief (en veilig) aan een andere pc/laptop kan koppelen, het zou mij veel helpen...

grtz

ja , maar hoe bedoel je juist IDE/SATA kabel op 'n vrij slot aansluiten (is dit met een kabel die reeds in een desktop zit, of moet ik die ergens gaan kopen?) en idem met stroomkabel??

Hoi !

Betr. het een IDE-kakel, dan is daarop mogelijk 'n slot vrij (er kunnen 2 schijven op worden aangesloten, let wel op master/slave instellingen.)

Betr. het een SATA-schijf, zul je evt. kabels moeten lenen/aanschaffen o.i.d.

Maar m.i. kun je beter hulp vragen van iemand die hier meer in thuis is, voordat je brokken maakt.

Greetz,

Harry.

een hdd uitnemen of aansluiten op een andere pc is toch niet ZO ingewikkeld (denk ik toch) eenmaal je de juiste kabels enzo hebt??

of kan je test pc die niet meteen zien eenmaal aangesloten? moet je eerst iets installeren ofzo..?

Hoi !

Is inderdaad niet ingewikkeld, maar gezien je vragen hier heb je het duidelijk nog nooit gedaan.

Bovendien: als je allerlei kabels etc. moet gaan kopen om 1 x 'n HDD te testen, kun je beter direct 'n nieuwe aanschaffen !

De HDD wordt, eenmaal aangesloten op de desktop, mogelijk in Windows niet direct herkent, daarvoor moet je in schijfbeheer zijn en de schijf initialiseren.

Greetz,

Harry.

heb toch nog een vraagje ivm hiren boot cd :

heb windows vista : kan ik dan wel die mini xp draaien??ik krijg foutmelding "unvalid or unsupported executable format"

en wat moet ik eigenlijk scannen?? welke progjes precies , want 9 kansen op 10 is het mijn harde schijf... (het is de bedoeling om mijn hdd te testen, want op een ander forum zeiden ze dat die foutmelding inderdaad de hdd kan zijn)

heb met ultimate boot cd (gelijkaardig aan hiren...) dus al eens geprobeerd om die hdd te scannen en daar wou hij niet... of kan ik er nu al van uitgaan dat het idd die hdd is en hem meteen vervangen?

p.S. : wanneer ik een nieuwe hdd koop kan ik toch niet in schijfbeheer geraken? als windows niet meer werkt en ik deze nog eerst moet installeren? of is dat in bios?

Laatst bewerkt:
@Gethez: Zou je de knop 'reageer op vraag' willen gebruiken bij een direkte reactie ipv de quote knop.
Het is niet nodig om steeds te quoten.Dit zorgt voor lange topics en onnodig data-verkeer.

Hoi !

De juiste handlswijze is, zoals ik eerder al aan gaf:

Opstarten van de Hiren's CD, kiezen voor mini XP (heeft niets te maken met het OS dat je gebruikt , werkt altijd), vandaaruit de schijf benaderen en de gewenste bestanden veilig stellen (door bijv. te kopieeren naar 'n externe HDD.
(Start je PC niet op van de Hiren's Boot CD heb je die niet correct (als .ISO) gebrand, of er is iets anders met je laptop aan de hand !)

Daarna opnieuw opstarten van de Hirens CD, kiezen voor de juiste tool voor jouw merk HDD en de schijf testen.
Gaat lekker snel, en je weer direct waar je aan toe bent.

Wil je het anders doen: mijn zegen heb je.....
Maar ik doe het al 'n jaar of 10 beroepsmatig zoals hierboven beschreven,

Greetz,

Harry.

dus moet er iets anders kapot zijn, als ik niet verder dan die foutmelding geraak...maar ik geraak dus wel in hiren en heb daar een lijst beschikbaar met progjes, maar ik geraak niet in mini xp.....

want ik zie niet in waarom ik dit verkeerd zou gebrand hebben...(gebruik hiervoor magic iso)

of kan ik hiermee meteen concluderen dat het mijn harde schijf is die niet mee wil of iets anders, en dus kapot zou zijn...?

p.S : het is niet de bedoeling om bestanden te recoveren...ik probeer hem gewoon terug aan de praat te krijgen...

p.s. 2 : ik heb mijn harde schijf er eens uitgenomen en het is een IDE, is deze nu niet meer herkend door het er uit te nemen?

en ik zou ook nogmaals willen vragen of ik een nieuwe hdd in bios kan installeren , aangezien ik geen windows meer heb...

grtz

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je geen bestanden nodig hebt van de HDD kun je die stap uiteraard overslaan.

Maar dan: Opstarten van de Hiren's Boot CD, de beschikbare progjes bekijken, kiezen voor HDD tools, kiezen voor het juiste merk HDD, daarmee je HDD testen !

Binnen 10 minuten weet je waar je aan toe bent !

Waarom je de IDE-laptop-HDD (2,5 ") dan op 'n desktop wilt aansluiten is mij 'n raadsel !
Temeer daar het 'n IDE-schijf betreft; immmers: de aansluiting is kompleet verschillend (3,5 "), dit in tegenstelling tot 'n SATA-schijf.

Je zult dus 'n docking-station o.i.d. moeten aanschaffen/lenen (is al te koop voor 20 euri's)
Maar in dit geval dus kompleet overbodig.

Schijf wordt na teruplaatsing automatisch herkend in het bios.
Hetzelfde geldt voor 'n nieuwe HDD.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan