ACER laptop start niet meer op (0xc00000e9 foutmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.
probleempje.

de schijf is volledig geinstalleerd , want ik kan hem zien in bios, maar als ik in deze computer ga zie ik enkel een C schijf van maar 30 gb ipv de 320gb

kan het zijn dat ik het mis heb gedaan...want bij de installatie heb ik eerst de grote partitie gedaan en daarna de kleine (recovery) partitie geformatteerd

misschien staat hij nog op die kleine partitie?of kan het iets anders zijn?

Hoi !

Rechtsklikken Computer - beheren - schijfbeheer.

Hier zie je waarschijnlijk de rest van de HDD als: " niet-toegewezen ruimte" o.i.d.

Dus: toewijzen - schijfletter toekennen - evt. formatteren - klaar.

Greetz,

Harry.

worked like a charm...

alleen kan ik hem niet formatteren... hij geeft aan "kan het formatteren niet voltooien..."

ps: kan ik de grote partitie terug verbinden aan c schijf...want hij zegt sommige programma's die afhankelijk zijn van stationsletters werken mogelijk niet goed... doorgaan?

eigenlijk de 2 van plaats wisselen... c naar e en e naar c...

en moet windows en prgram files en gebruikers enzo niet in de grootste partitie staan? ik dacht dat de kleine voor recovery en drivers enzo was...

Laatst bewerkt:
Hoi

Niet formatteren wil zeggen dat er toch 1 of meerdere sectoren korrupt zijn.

HDD is dus ook niet okselfris.

Ik zou gewoon 'n nieuwe aanschaffen, maar ik kan niet in je knip kijken.

Probeer nog es te formatteren met Easus PM: http://www.partition-tool.com/?gclid=CPu8-4ejm6UCFcKIDgodOBzeIA

Na installatie de OS-partitie een andere schijfletter toekennen gaat niet werken !

Greetz,

Harry.

ok ben dus in dat progje , ik selecteer de E schijf... (helemaal leeg..)

en ik kan de optie formatteren niet kiezen...

staat er ergens nog een instelling verkeerd?

en nog een vraagje ... bij de installatie van windows 7 heeft het formatteren maar 10 seconden in beslag genomen...
kan het hiermee zijn dat er misschien fouten ingekropen zijn... of is dit alles gewoon terug op 0 zetten?

en hoe dat het nu is... is die partitie dan nog te gebruiken of niet meer te vertrouwen? want an sich kan die toch nog wel werken?wat betekend dat niet kunnen formateren in dit geval en zit die fout dan ook op de kleine partitie waar windows op staat?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Lukt formatteren niet.....tja, zie m'n vorige antwoord.

Dat Win 7 razendsnel formatteerd is bekend........doet XP ook als je voor "snelformatteren" kiest....

Greetz,

Harry.

hallo,

kan je nog even op mijn laatste 2 vragen antwoorden? want ik had net gewijzigd en jij had net gepost...:P

grtz,

gethez

Hoi !

Partitie is inderdaad niet meer te vertrouwen, zie m'n post van 13.28 uur.

Je kunt proberen met Easus PM de betr. partitie kleiner te maken en dan nogmaals proberen te formatteren, zodat de "bad sectors" in het andere gedeelte zitten.....

Enigste goede oplossing is: nieuwe HDD kopen, of.........misschien 'n SSD als je goed in je geld zit ?

Bijv.: http://www.alternate.nl/html/highli...=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Solid+State+Drives&

Greetz,

Harry.

ik snap je uitleg ivm dat kleiner maken niet echt goed:

toestand : 30 gb partitie gevuld met 16gb gegevens waaronder windows....
260 gb leeg...

en ik herrinner mij nog een progje van norton dacht ik (pin er mij niet op vast) dat de hdd scant en de corrupte sectoren detecteerd en uitschakeld...

is dit geen mogelijkheid en/of met jouw werkwijze,(die ik nog niet 100 % snap:P)

Hoi !

Da's niet van Norton (gelukkig !): HDD Regenerator: http://www.gold-software.com/download7605.html

Helaas niet gratis, maar probeer de trial-versie es.

Duurt erg lang, maar meestal goed resultaat bij z.g. bad sectors.

Wat ik bedoelde is: gebruik EasusPM, verwijder de 260 Gig partitie, maak de 30 Gig pak weg zo'n 50 Gig groter, klik op Apply.

Als dat werkt heb je dus 'n groter deel van de HDD gered...

reetz,

Harry.

the saga continues...

ik kan de laptop van mijn zus (medion) toch nog terug doen in garantie... harde schijf gaat dus terug uit de acer, want heb besloten toch een nieuwe hdd te kopen hiervoor...

maar wil toch nog eens vragen of de hdd inderdaad slechte sectoren heeft, want dan kan ik dit melden aan acer, want op het eerste zicht is er buiten het niet kunnen formatteren toch niets mis aan die hdd, ze werkt zoals het hoort en heb van iemand anders ook gehoord van verborgen partities kunnen zijn die niet kunnen worden geformatteerd...(wat er van waar is weet ik ook niet, want ik ken er persoonlijk niets van...)

grtz
gethez

Hoi !

Kan inderdaad met via OS niet verwijderd worden, maar wel via tools als bijv. Testdisk of Easus PM.

Als je 'n ogenblik hebt: toevallig staat hier nog 'n CompaQ laptop waar die partitie af moet.........

Prima gelukt met Easus PM. !

Greetz,

Harry.

ok thx,

hoe kan ik werkelijk alles verwijderen en welke opties moet ik juist kiezen...?
moet ik eerst die verborgen doen zodat windows nog werkt? en hoe moet ik dan al de rest verwijderen? met een boot cd? want je kan windows toch niet verwijderen als het draait?

grtz,

gethez

Hoi !

Voor de zoveelste keer: de C-partitie (waarop naar ik aanneem Win 7 staat) kun je inderdaad niet vanuit Windows verwijderen.

Maar je hebt het steeds gehad over 'n 260 Gig; daar kun je vanuit Win 7 alles af gooien,

en formatteren met @Testdisk, een PM of wat je ook wilt an externe tools.

Als je opstart van je Hiren's Boot CD staan er plenty onder Hard Disk Tools.....

Greetz,

Harry.

ok , ik begrijp je wel , maar waar ik naar op zoek ben is een manier om niet te laten blijken dat ik er een ander OS op heb gezet , voor de garantie eventueel niet teniet te doen...

hoe dan ook ik wil alles er af, echt alles, zodat ze de hdd terug van nul op sectorfouten kunnen scannen en eventueel ook een nieuwe in te steken, als jij zegt dat er kans is op corrupte sectoren omdat hij een lege partitie niet wil formatteren...
daarmee...

kan ik dan met PM of testdisk rechtstreeks vanop een cd alles , echt alles (including windows en recovery) proberen te verwijderen in 1 keer? of is active kill hier goed voor..?

Hoi !

Dan de Hiren's CD-manier kiezen !

Greetz,

Harry.

ok, zal nu proberen met active kill, (just in case:maar wat als deze manier niet werkt?) kan ik dan W7 herinstalleren en formatteren en de schijf er dan uithalen?
is hij dan al quasi leeg? of is dat gewoon een tussentoestand dat windows aangeeft...?

en verder, heb een nieuwe hdd aangekocht : hoe moet ik deze het best instellen? ik neem aan dat ze automatisch herkend wordt, maar hoe moet ik dan verder? eerst partitioneren?en hoe moet dit? daarna windows laten installeren neem ik aan...

maar hierover heb ik een paar vraagjes... een paar posts terug had ik al aangegeven dat de partities niet ideaal waren voor mij bij het installeren...
wat is eigenlijk de beste manier?een kleine partitie met windows erop, of juist een grote? en hoe groot moeten deze partities elk best zijn? en kan je dat eigenlijk zelf bepalen of doet de software dat voor u...?

mvg,

gethez

Hoi !

Active Killdisk gaat zeker werken, mits je dus het programma opstart van CD, zoal ook de meeste andere progjes voor dat doel.

Partititioneren en formatteren van 'n nieuwe HDD via de Win 7 DVD gaat het snelst.

Grootte van partitie's is 'n persoonlijke keuze.

Zelf heb ik meestal 40-60 Gig als opstart/OS partitie.
Meerderen zullen hier inmiddels voor kiezen, gezien de toenemende keuze voor 'n SSD als opstartschijf.

Greetz,

Harry.

ok dank u :thumb:

het betreft hier een 250gb harde schijf, maar moet dat OS best op de C of op de E staan? wat is het beste in dit geval?.

ik neem aan dat één partitie voor het OS en alle andere progjes is en de andere voor foto's en video's en dergelijke...

of is er een andere , betere manier?

mvg,

gethez

p.S.: ik kan dat toch kiezen hoe groot ik ze allemaal wil hebben ??

p.s. 2 : hoe kan ik dat dan zien dat werkelijk alles leeg is, krijg ik een soort van logje na het gebruik van active kill, of hoe kan je dat constateren,?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je met gebruik van de Win 7 DVD partitioneert en formatteert, zijn de partitie's van 'n nieuwe HDD echt leeg, hoor, en het gaat nog razandsnel ook.

Als je opstart van de Win 7 DVD zal deze ALTIJD op C: installeren, geloof me !

Weliswaar maakt Win 7 een 100 mb partitie aan, maar daar zie je niets van terug.

Zie ook : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/466671-100-mb-partitie

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan